Kofferbak klapt open
-
Kofferbak klapt open
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn BMW, iets wat ik nu toch wel opgelost wil hebben.
Als ik mijn kofferbak met de sleutel open dan schiet de klep erg hard open, zo hard die ie zelfs weer een beetje terug klapt.
Dat doet ie al sinds ik hem kocht.
Hoe kan ik dat oplossen?
Groetjes Bart
Ik heb een probleempje met mijn BMW, iets wat ik nu toch wel opgelost wil hebben.
Als ik mijn kofferbak met de sleutel open dan schiet de klep erg hard open, zo hard die ie zelfs weer een beetje terug klapt.
Dat doet ie al sinds ik hem kocht.
Hoe kan ik dat oplossen?
Groetjes Bart
Re: Kofferbak klapt open
Je schoonmoeder er aan hangen (aan de binnenkant dan he anders is het zo lelijk).....
Zaten de veren er al in toen je de wagen kocht? Met andere woorden, als het probleem altijd al is geweest is de spanning wellicht te groot op de vering. Mede daardoor zou het kunnen zijn dat je wellicht daar iets mee kunt doen door ze te vervangen door veren met de juiste spanning. Ik ken de sedan versies niet maar ik vermoed dat je de spanning niet kunt regelen op de veer?
Zaten de veren er al in toen je de wagen kocht? Met andere woorden, als het probleem altijd al is geweest is de spanning wellicht te groot op de vering. Mede daardoor zou het kunnen zijn dat je wellicht daar iets mee kunt doen door ze te vervangen door veren met de juiste spanning. Ik ken de sedan versies niet maar ik vermoed dat je de spanning niet kunt regelen op de veer?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
-
Als ik mijn schoonmoeder eraan moet hangen gaat het ook weer zo stinken das ook niet alles, had ik al overwogen
Maar de veren zaten er al in ja. Ik heb niks vervangen. En verder heb ik eigenlijk geen idee.
Ik dacht ook iets van een veer. Noem mij maar een leek.
Maar de veren zaten er al in ja. Ik heb niks vervangen. En verder heb ik eigenlijk geen idee.
Ik dacht ook iets van een veer. Noem mij maar een leek.
-
De onderdelen die ik kan vinden, die ermee te maken kunnen hebben zijn:
De gasveer, scharnier en een pomp.
Heb je ze alle 3 nodig?
En is dat makkelijk zelf te verhelpen?
Wie o wie
De gasveer, scharnier en een pomp.
Heb je ze alle 3 nodig?
En is dat makkelijk zelf te verhelpen?
Wie o wie
Heb je vergelijkingsmateriaal Dmv een andere e60?
De klep hoort open te schieten, alleen met welke kracht durf ik niet te zeggen.
De klep hoort open te schieten, alleen met welke kracht durf ik niet te zeggen.
- twanheering
De spanning van de veer is te stellen! Maar ik vermoed dat t je gasveer is!
Haal de binnenbekleding links en rechts los en kijk dan naar het systeem van de spiraalveer. Waarschijnlijk staat deze nu heel erg op spanning. Door hem in een andere inkeping te zetten haal je de spanning eraf, kan wel vrij moeizaam gaan want de veer staat natuurlijk op spanning. Als je de binnenbekleding en de kofferbak eruit hebt weet je wel wat ik bedoel.
-
Nou ik weet zeker dat dit zo niet hoort Bjorn.
De vorige eigenaar gaf ook aan dat dat eerst niet zo was.
Zoals ik jullie hoor hoeft er misschien niks vervangen te worden en kan ik het zelf doen.
Ik zal morgen eens kijken Dycho.
Bedankt voor de reacties zover.
De vorige eigenaar gaf ook aan dat dat eerst niet zo was.
Zoals ik jullie hoor hoeft er misschien niks vervangen te worden en kan ik het zelf doen.
Ik zal morgen eens kijken Dycho.
Bedankt voor de reacties zover.
Ik zit net wat te zoeken maar ik denk dat ik weet wat het is. Je hebt een zuigerveer alwaar de springveer omheen zit bij de E60 als ik het goed snap. De zuigerveer vertraagt de springveer in zijn kracht. Doordat jouw zuigerveren versleten zijn springt je kofferdeksel sneller open. De zuigerveren vervangen zou dus je probleem kunnen verhelpen vermoed ik. Het zijn eigenlijk ook direct de onderdelen die slijten aangezien ze kunnen gaan lekken met de jaren. Ze zweten als het ware de vloeistof er uit met de jaren waardoor de kracht afneemt.
Ik zou het moeten zien om het zeker te weten dus ik hoop dat iemand dit kan bevestigen. Het blijft een beetje een gok van me als ik het zo moet zien.
Het is blijkbaar wel een geheel om te vervangen wat weer kostbaar kan zijn. Hier een howto
https://www.youtube.com/watch?v=-lj2v-bC0mw
Ik zou het moeten zien om het zeker te weten dus ik hoop dat iemand dit kan bevestigen. Het blijft een beetje een gok van me als ik het zo moet zien.
Het is blijkbaar wel een geheel om te vervangen wat weer kostbaar kan zijn. Hier een howto
https://www.youtube.com/watch?v=-lj2v-bC0mw
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
- twanheering
Precies, dat is wat ik zei, waarschijnlijk je gasveer. Deze is te vervangen en is iets wat je makkelijk zelf kan!
-
Wauw! Dit is gewoon wat het is.
Super mega bedankt, filmpje en alles erbij
Lijkt makkelijk te doen
Nu ben ik gelijk gaan kijken op internet en zie er al een staan voor 23
Van het merk Bulk
http://www.mister-auto.nl/fl/kofferbakv ... _g219.html
Super mega bedankt, filmpje en alles erbij
Lijkt makkelijk te doen
Nu ben ik gelijk gaan kijken op internet en zie er al een staan voor 23
Van het merk Bulk
http://www.mister-auto.nl/fl/kofferbakv ... _g219.html
Gewoon bij de dealer kopen zoiets. Weet je zeker dat je het juiste hebt en dat je ergernis echt weg is.
Mijn advies, niet gaan lopen pielen met niet originele onderdelen
-
Alleen zijn deze gasveren afgebeeld zonder die grote veer erom heen.
Dus dat is wel vreemd.
Ik heb even in mijn kofferbak gekeken en daar is het precies hetzelfde als op het filmpje.
Ik heb voor de aardigheid ook links gekeken en daar zat ook zo'n grote veer maar dan niet met zon staaf erdoorheen zoals aan de rechterkant.
De heb ik ook lichtjes kunnen verstellen, daar moest inderdaad wel een hamertje aan te pas komen.
Hij klapt nu iets minder hard op maar nog steeds te hard.
Nu niet helemaal duidelijk of ik dat ding nu moet bestellen, Ik zie overal op internet die staaf die er midden in zit zonder die grote veer eromheen. Terwijl die gast op dat filmpje toch echt staaf plus grote veer nieuw heeft.
HMMMM
Dus dat is wel vreemd.
Ik heb even in mijn kofferbak gekeken en daar is het precies hetzelfde als op het filmpje.
Ik heb voor de aardigheid ook links gekeken en daar zat ook zo'n grote veer maar dan niet met zon staaf erdoorheen zoals aan de rechterkant.
De heb ik ook lichtjes kunnen verstellen, daar moest inderdaad wel een hamertje aan te pas komen.
Hij klapt nu iets minder hard op maar nog steeds te hard.
Nu niet helemaal duidelijk of ik dat ding nu moet bestellen, Ik zie overal op internet die staaf die er midden in zit zonder die grote veer eromheen. Terwijl die gast op dat filmpje toch echt staaf plus grote veer nieuw heeft.
HMMMM
-
Ik zal ook eens kijken wat het orgineel kostVintiem schreef:Gewoon bij de dealer kopen zoiets. Weet je zeker dat je het juiste hebt en dat je ergernis echt weg is.
-
Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over het feit dat je op internet alleen maar die staafjes tegen komt zonder die grote veer erom heen?