Ik ben gewoon allergisch voor wachten. Ik ben buiten het seizoen nu geweest en het was inderdaad niet echt druk, maar gewoon het feit dat je niet eens stil hoeft te staan is gewoon een heerlijk gevoel dat je lekker aan het opschieten bent.bjornb schreef:Echter rijd ik nu al vaak in Spanje met een huurauto en heb nooit echt drukke tolpoorten mee gemaakt waardoor ik niet zeker weet of het de moeite loont. Heb jij daar andere ervaringen mee?
Quote 1: hoezo niet handig... wel handig! Zeker in het drukke seizoen. ANWB kan voor jou niet bepalen wat handig is, dat bepalen we zelf wel toch?bjornb schreef:Edit: PS: Ik had dit nog op de ANWB site gevonden:
1) Voor mensen die slechts eenmalig naar Frankrijk reizen is de tolbadge niet handig. Je kunt dan beter betalen met contant geld of credit card. Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden.Jullie zeggen je contract gewoon op?2) Let op: indien je de tolbadge een jaar of langer niet gebruikt, wordt er € 10.- in rekening gebracht per niet-gereden jaar.
Voor mijzelf betreft: grote kans dat ik de komende jaren nog wel door Frankrijk ga reizen, dus ik zit niet met dat contract
Quote 2: De mevrouw bij de ANWB had het volgende verhaal (maar ik twijfel of dat verhaal klopt). Wanneer je het kastje voor het laatst gebruikt, dan heb je een jaar voordat het jaar ingaat waar je eventueel een tientje voor moet betalen. Dus, laatst gebruikt op: 31-7-2015, jaar later: 31-7-2016, als je dan het kastje op 31-7-2017 nog steeds niet gebruikt hebt, dan moet je een tientje dokken. Het klonk mij vreemd in de oren, maar zo legde de ANWB mevrouw het uit.
En of ik het contract gewoon opzeg... Als ik zie dat ik voortaan niet meer met de auto op vakantie ga of de andere kant op ga (Italië of Kroatië of zo), dan ga ik gewoon naar de ANWB winkel om inderdaad het contract op te zeggen en het kastje terug in te leveren. Maar ja, nu m'n ouders in Spanje een splinternieuw appartement hebben waar we gratis gebruik van kunnen maken, denk ik dat we daar de komende jaren nog wel naartoe gaan..
Tolkastje van Spanje is een ander verhaal. Die stuur ik na m'n vakantie direct weer terug. Daarmee stopt dat contract ook meteen.