e36 M3 cabriolet

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
HJ1976

e36 M3 cabriolet

Bericht door HJ1976 » 15 jun 2015, 13:00

Ik zal de e36 hier ook maar neerzetten en een blog bij gaan houden over de voortgang m.b.t. de puntjes op 'M' zetten.

Ik ben Henk Jan (HJ), regio Rotterdam en sinds kort weer in het bezit van een e36.

Stuitte toevallig op deze BMW e36 M3 3.0 cabrio uit 1995 en na uitvoerig bestuderen, proefrijden, weer bestuderen, uiteindelijk tot aankoop over gegaan.

Wat voor mij belangrijk is dat een auto ‘klopt’ en aan deze klopt alles. De auto is van onder tot boven compleet roest- en schadevrij, heeft een aantoonbare historie, linnen kap in uitmuntende staat, gereedschapssetje compleet (zelfs de BMW-zaklamp zit nog in het dashboardkastje), hard-top erbij met originele BMW-standaard, windscherm, ALLE electra werkt (incl. airco), OBC compleet werkend, alle originele sleutels en NL-boekjes en er is weinig aan versleuteld. En als ik zeg weinig bedoel ik alleen angel-eyes koplampen met Xenon en gepolijste M-velgen.

De auto komt van een liefhebber en ook hij heeft kosten noch moeite gespaard om de auto netjes te houden. Zo is onlangs het Vanos-systeem gereviseerd, zijn er nieuwe koppelingsplaten ingekomen, nieuw achterruitje gemonteerd, etc.

Ik zal er alleen tijdens mooie droge dagen mee gaan rijden, met respect voor de techniek en zodra de herfst in gaat vallen zal de auto geschorst worden. De winterperiode zal ik gebruiken om de puntjes verder op de ‘i’ te gaan zetten.

Om de auto helemaal in concoursstaat te krijgen wil ik eerst de volgende puntjes aan gaan pakken ;

- Achterklep heeft een niet zo mooi bijgewerkt plekje en zal gespoten gaan worden
- Dorpel bestuurderskant heeft nieuw kitrandje nodig
- Nieuwe gasveren motorkap
- Stabilisatorstangetje linksvoor
- Velgen laten spuiten
- Op zoek naar een originele fabrieksradio (tips iemand??)

Maar het allerbelangrijkste ; de auto rijdt en schakelt zoals een M hoort te rijden!

Hier alvast wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ridley

Re: e36 M3 cabriolet

Bericht door Ridley » 15 jun 2015, 16:06

Gave auto! Ziet er ontzettend strak uit. Is het een Cosmosschwarz? Zelfs de zaklamp nog in je dashboard kastje :amen: Die moet ik ook nog eens zien te scoren ;)
Ben benieuwd in welke kleur je je velgen laat spuiten, mag ik vragen welke banden en bandenmaat je voor en achter hebt?
Ik zou proberen om een CD 43 business te scoren.

Succes met de puntjes op de "M" zetten en veel rijplezier!

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 15 jun 2015, 17:47

Erg mooie auto, mooi om te lezen dat ie bij een echte liefhebber terecht is gekomen.
Ben benieuwd naar je beoogde velgenkleur, heb zelf net een zelfde set in Gunmetal gespoten.

Heb ook aan Angel-eyes gedacht, heel sterk zelfs, maar hoe vaker ik het zag op een E36, hoe meer het me begon tegen te staan. (vooral de goedkopere soort)
Nu laat ik ze lekker origineel, staat eigenlijk veel mooier bij de auto....... (mijn mening dan he :shine:)

Oh enne, hoort DEZE RADIO niet in jouw cabrio, staat wel op de sticker iig...... :)

lj328

Bericht door lj328 » 15 jun 2015, 19:51

Mooie M3, goed te lezen dat zo'n auto bij een liefhebber terecht komt.

Veel plezier er mee en succes met het zoeken naar een passende radio (al is die tip hier boven wel een hele goede).
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

HJ1976

Bericht door HJ1976 » 16 jun 2015, 07:02

Ridley schreef:Gave auto! Ziet er ontzettend strak uit. Is het een Cosmosschwarz? Zelfs de zaklamp nog in je dashboard kastje :amen: Die moet ik ook nog eens zien te scoren ;)
Ben benieuwd in welke kleur je je velgen laat spuiten, mag ik vragen welke banden en bandenmaat je voor en achter hebt?
Ik zou proberen om een CD 43 business te scoren.

Succes met de puntjes op de "M" zetten en veel rijplezier!
De auto is inderdaad Cosmosschwarz en echt strak. Zaklampje zit netjes waar hij hoort, nu alleen weer werkend krijgen.

De velgen gaan de originele kleur terug krijgen, nu is de rand eh het hard gepolijst, maar ik wil de matte originele kleur terug eronder hebben.

HJ1976

Bericht door HJ1976 » 16 jun 2015, 07:06

BMWf20 2.0d schreef:Erg mooie auto, mooi om te lezen dat ie bij een echte liefhebber terecht is gekomen.
Ben benieuwd naar je beoogde velgenkleur, heb zelf net een zelfde set in Gunmetal gespoten.

Heb ook aan Angel-eyes gedacht, heel sterk zelfs, maar hoe vaker ik het zag op een E36, hoe meer het me begon tegen te staan. (vooral de goedkopere soort)
Nu laat ik ze lekker origineel, staat eigenlijk veel mooier bij de auto....... (mijn mening dan he :shine:)

Oh enne, hoort DEZE RADIO niet in jouw cabrio, staat wel op de sticker iig...... :)
Die radio kwam ik ook tegen, nadeel is dat er geen Aux-kabeltje op aangesloten kan worden voor aansluiting Ipod/telefoon. De CD43 of Becker 2400 is daarom de betere optie, maar tegelijk ook (veel) duurder.

De Angel-eyes die gemonteerd zitten is zeker geen goedkope set en geven een prima Xenon lichtbundel. Ik wil de auto echter zo origineel als mogelijk houden/maken, dus die gaan er toch echt af. Ik zal nog wat foto's nemen met de Angel-eyes en als ze eraf zijn ter aanbieding zetten.

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 16 jun 2015, 18:30

SUper!!

Vreemd idd van die radio, bij cassette-spelers kan het weer wel omdat die een CD-wisselaar aansluiting hebben.... :gek:

HJ1976

Bericht door HJ1976 » 17 jun 2015, 08:21

Inderdaad wel vreemd en daar is nu de prijs ook naar. CD43 en Becker 2400 zijn de populaire radio's voor de e36 momenteel.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 17 jun 2015, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

lj328

Bericht door lj328 » 17 jun 2015, 18:00

Tja met autoradio's is het net een beetje wat je wilt, ik vind het belangrijk dat de radio wel past bij het interieur.
In mijn E36 heb ik een Kenwood KIV700 geïnstalleerd waarvan ik de bedieningsknopjes wat kleur betreft wel aan het interieur kan aanpassen en het overige gewoon in kleur wordt weergegeven. Zo kan ik zonder problemen naar MP3's luisteren met een goed geluid voor een goede prijs..... Persoonlijk vind ik dit wel een upgrade terwijl ik wel van de OEM-style houdt :whistle:

Zo heeft ieder zijn voorkeur natuurlijk.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

Patrick320i

Bericht door Patrick320i » 20 jun 2015, 22:01

Mooie M3, denk inderdaad dat als de velgen weer netjes in de lak staan het meteen een netter uiterlijk geeft.
Wat betreft de radio zou ik gaan voor een OEM radio, CD43 staat echt goed in het interieur, heb hem zelf ook! :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”