Beste mensen,
Sinds vandaag heb ik plots dat mijn stuur piept/fluit bij gebruik. Elk bewegingkje wat ik maak doet die dat.. Stilstaand, rijdend, snel of langzaam heeft allemaal geen invloed. Check onderstaand youtube filmpje
http://youtu.be/eblWRiQCcUs
Iemand enig idee?
Piepend / fluitend stuur bmw 118d 2005
Re: Piepend / fluitend stuur bmw 118d 2005
Ik hoor exact hetzelfde geluid bij mijn stuur (BMW 1-serie 2005). Dit hoor ik echter alleen als het warm is in de auto. Door die invloed van de temperatuur denk ik dus aan een soort rubbertje ofzo dat iets droger wordt. Ik ben echter a-technisch wat auto's betreft, dus geen idee wat het kan zijn.
Lees hier en daar op internet wel wat over olie voor de stuurbekrachtiging, maar ik denk toch dat het iets anders is. Waarom anders maar heel af en toe het geluid? En stuurbekrachtiging werkt ook altijd prima (ook tijdens het piepen).
Als iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag!
Lees hier en daar op internet wel wat over olie voor de stuurbekrachtiging, maar ik denk toch dat het iets anders is. Waarom anders maar heel af en toe het geluid? En stuurbekrachtiging werkt ook altijd prima (ook tijdens het piepen).
Als iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag!
Ik heb het probleem gevonden. Als je boven de pedalen de plaat onder het dashboard demonteerd (3-4 schroefjes en 1 klikker en nog een sensor/kabel en lampje wat los moet, wijst zich vanzelf) zie je de stuurstang lopen en een rubber in gaan.. Die rubber een stuk na onder geduwt, dikke laag vaseline op die stuurstang en rubber paar x op en neer gedaan over de vaseline. Stuur is tot nu toe geruisloos! En is maar 5-10min max aan werk
Bedankt! Ga ik zeker proberen.
Ik had er ook last van maar niet zon erge fluit als bij jou, ik ga eens kijken met warm weer of ik het ook zo kan oplossen!
Hier hetzelfde probleem. Heb geprobeerd het paneel onder het dashboard te verwijderen maar helaas niet gelukt. De rechterkant blijft vastzitten en ik wil niks per ongeluk kapot trekken. In elk geval bedankt voor de tip.