Opgelost! 535D e61 zwarte rook en turbo weg
Opgelost! 535D e61 zwarte rook en turbo weg
Vanochtend richting werk merkte ik dat de auto niet echt vlot wegkwam zoals normaal, even later merkte ik dat er een zwarte rookpluim achter uit de uitlaat komt als ik iets het gas indruk.
Ik ben bang dat de turbo's ( ja het zijn er 2, :-) ) stuk zijn.
Auto rijdt verder perfect en heb geen meldingen in de computer/display staan.
Het valt mij verder opdat het lastig is om de prijzen op internet te vinden at de grote en de kleine turbo (gereviseerde) zal gaan kosten.
Iemand een goed en betrouwbaar adres voor betaalbare gereviseerde turbo's ?
Ik woon in Flevoland, Lelystad.
A.s. Maandag breng ik de auto langs bij MCS te leystad om te kijken of en welke turbo defect is.
Ik ben bang dat de turbo's ( ja het zijn er 2, :-) ) stuk zijn.
Auto rijdt verder perfect en heb geen meldingen in de computer/display staan.
Het valt mij verder opdat het lastig is om de prijzen op internet te vinden at de grote en de kleine turbo (gereviseerde) zal gaan kosten.
Iemand een goed en betrouwbaar adres voor betaalbare gereviseerde turbo's ?
Ik woon in Flevoland, Lelystad.
A.s. Maandag breng ik de auto langs bij MCS te leystad om te kijken of en welke turbo defect is.
Laatst gewijzigd door galactus op 23 jun 2015, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- lekkerwijf1
Re: 535D e61 zwarte rook en turbo weg
Lijk mij meer iets van een lekkage in de turboskangen of intercooler
Of een verstopt roetfilter....
Ga alsjeblieft nu niet meteen je turbo's vervangen. Echt haal eerst je roetfilter er tussen uit, kan makkelijk bij een 535d en ga even rijden. Maakt wat herrie maar trekt ie nu wel dan weet je objectief dat je turbo's niet defect zijn.
Trekt de auto nu ook niet dan verder kijken. Kan ook een turbo slang van of naar de intercooler zijn.
Nogmaals niet gelijk aan vervangen van je turbo's denken. Spreek uit ervaring. De meeste garages hebben er geen verstand van, al zeggen ze van wel, en dan mag je je spaarpot trekken
Een defecte turbo geeft meestal geen zwarte rook...
Reken op gereviseerde turbo's €550,- elk, dus €1100,-
Mvg,
Vincent
Ga alsjeblieft nu niet meteen je turbo's vervangen. Echt haal eerst je roetfilter er tussen uit, kan makkelijk bij een 535d en ga even rijden. Maakt wat herrie maar trekt ie nu wel dan weet je objectief dat je turbo's niet defect zijn.
Trekt de auto nu ook niet dan verder kijken. Kan ook een turbo slang van of naar de intercooler zijn.
Nogmaals niet gelijk aan vervangen van je turbo's denken. Spreek uit ervaring. De meeste garages hebben er geen verstand van, al zeggen ze van wel, en dan mag je je spaarpot trekken
Een defecte turbo geeft meestal geen zwarte rook...
Reken op gereviseerde turbo's €550,- elk, dus €1100,-
Mvg,
Vincent
-
Hou ons iig effe op de hoogte wat het was
Ik heb heel soms dat mijn vermogen ineens weg is, als ik hem dan uit zet en weer aan is mijn vermogen weer terug.
Geen zwarte rook hier overigens.
Bij mij is de roetfilter wel al weg.
Dus ben benieuwd wat het bij jou is.
Ik heb heel soms dat mijn vermogen ineens weg is, als ik hem dan uit zet en weer aan is mijn vermogen weer terug.
Geen zwarte rook hier overigens.
Bij mij is de roetfilter wel al weg.
Dus ben benieuwd wat het bij jou is.
Meestal zoals hierboven al is aangegeven is het een defecte slang,er word teveel diesel ingespoten
(ofwel te weinig lucht bij de diesel) door een defecte vuldrukslang.Dit komt vaak voor.Is er ook een
ander geluid ontstaan met gas geven.Vaak hoor je dan een ander geluid als je goed oplet.Dit is ook
uit te lezen,en te kijken of de laaddruk goed is.
(ofwel te weinig lucht bij de diesel) door een defecte vuldrukslang.Dit komt vaak voor.Is er ook een
ander geluid ontstaan met gas geven.Vaak hoor je dan een ander geluid als je goed oplet.Dit is ook
uit te lezen,en te kijken of de laaddruk goed is.
Op mijn 535d E61 zijn toen 2 nieuwe Turbo's gekomen. Althans 1 laten reviseren bij dit bedrijf www.turbochargers.nl
En de andere nieuw gekocht.
En de andere nieuw gekocht.
-
Is dat een specifieke slang welke ik kan bekijken?
Misschien even aan de hand van een microfiche ofzo?
Misschien even aan de hand van een microfiche ofzo?
Voor de 535d zijn het nr 1 en nr 9 van deze link: http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3789
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Als je toch gaat kijken, check dan ook gelijk je luchtfilter en intercooler. En voor de zekerheid de (afdichting van de) wervelkleppen.
Succes.
Succes.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Klopt !! het was de lucht-inlaat slang die vanuit de intercooler bovenin er in gaat.lekkerwijf1 schreef:Lijk mij meer iets van een lekkage in de turboskangen of intercooler
Er zat ee nklein scheurtje in, die zag ik pas nadat ik in de slang kneep met mijn handen (auto stond uit).
Heb deze vandaag vervangen en vermogen is weer terug!
Ik zie verder wel dat als ik het gaspedaal ( kickdown) gebruik er eve nzwarte rook uitkomt.. dit wil ik ook verminderen, dus ik ga op verder onderzoek om dit tot een minimum te beperken...
NUmmer 9 heb ik vervangen, kosten:Vintiem schreef:Voor de 535d zijn het nr 1 en nr 9 van deze link: http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3789
Mvg,
Vincent
231 euro voor de slang met sensor er aan
30 euro plaatsen !
Oh ja, verder nog over de auto:
Chip tuned: 380PK, 710NM
hihihi...
Chip tuned: 380PK, 710NM
hihihi...
En DPF-Off ( Diesel Partical Filter) is verweiderd..
Re: Opgelost! 535D e61 zwarte rook en turbo weg
Ik hoop voor je dat je bak heel blijft met die 710NM
Re: Opgelost! 535D e61 zwarte rook en turbo weg
UIteraard gebruik ik die 710NM torque spaarzaam
Laatst gewijzigd door Bart70 op 24 jun 2015, 06:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking