bmw E36 328i cabrio '93
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
bmw E36 328i cabrio '93
Hey,
Ik ben nu aan het sparen voor een e36, coupe of cabrio (het liefst een cabrio) met handbak.
Alleen kom ik er maar niet uit welk type blok het beste is, het liefst een 328 maar ook geen bezwaar tegen een 325 natuurlijk.
Welk bouwjaar of beter gezecht vanaf welk bouwjaar moet ik dan die e36 aanschaffen. Ik wil vanos dus dat word vanaf 1993 als ik het goed heb. Heeft dubbel vanos nog iets waardoor je zegt dat moet je hebben?
Ik lees best veel over de e36 maar raak toch altijd een beetje in de war.
En waar moet je nou echt op letten zodat ik geen miskoop koop. Want in februari kocht ik een golf 5 gti 253pk en 363nm auto was niks op aan te merken, brandschoon, nergens kwam een geluidje vandaan. Toen gekocht uit maastricht, en op de terugweg naar rotterdam vlakbij eindhoven. Motorlampje ging aan, stop engine now. En wou die niet meer starten op de vluchtstrook. Defecte oliepomp had die, dus geen olie in het bovenblok als ik het goed heb en blok naar de klote. En moest een nieuw blok in twv 1700 ex monteurskosten ect ect. Dus zoiets wil ik graag voorkomen. Aangezien ik gwn een goede e36 wil kopen.
Onderhoud ga je altijd wel hebben aan die autos en dat is ook geen probleem, maar door wat er een paar maanden geleden is gebeurd, zit de schrik er toch wel goed in.
Het zal nog wel een maand of 2,5 kosten om het geld bijelkaar gespaard te hebben.
Maar wat raden jullie aan en zijn jullie ervaringen ermee.
Groetjes mike
Ik ben nu aan het sparen voor een e36, coupe of cabrio (het liefst een cabrio) met handbak.
Alleen kom ik er maar niet uit welk type blok het beste is, het liefst een 328 maar ook geen bezwaar tegen een 325 natuurlijk.
Welk bouwjaar of beter gezecht vanaf welk bouwjaar moet ik dan die e36 aanschaffen. Ik wil vanos dus dat word vanaf 1993 als ik het goed heb. Heeft dubbel vanos nog iets waardoor je zegt dat moet je hebben?
Ik lees best veel over de e36 maar raak toch altijd een beetje in de war.
En waar moet je nou echt op letten zodat ik geen miskoop koop. Want in februari kocht ik een golf 5 gti 253pk en 363nm auto was niks op aan te merken, brandschoon, nergens kwam een geluidje vandaan. Toen gekocht uit maastricht, en op de terugweg naar rotterdam vlakbij eindhoven. Motorlampje ging aan, stop engine now. En wou die niet meer starten op de vluchtstrook. Defecte oliepomp had die, dus geen olie in het bovenblok als ik het goed heb en blok naar de klote. En moest een nieuw blok in twv 1700 ex monteurskosten ect ect. Dus zoiets wil ik graag voorkomen. Aangezien ik gwn een goede e36 wil kopen.
Onderhoud ga je altijd wel hebben aan die autos en dat is ook geen probleem, maar door wat er een paar maanden geleden is gebeurd, zit de schrik er toch wel goed in.
Het zal nog wel een maand of 2,5 kosten om het geld bijelkaar gespaard te hebben.
Maar wat raden jullie aan en zijn jullie ervaringen ermee.
Groetjes mike
Laatst gewijzigd door Mikeplugers91 op 21 apr 2016, 06:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: binnekort 325 of 328
Waarom wil je vanos? Dat is vaak juist een probleem onderdeel. De non vanos blokken lopen misschien wat rauwer maar het blok was toen van gietijzer --> dus meer bulletproof.
Maar de BMW 6 cilinders in de E36 zijn behoorlijk betrouwbaar. Ik zou me meer zorgen maken om de roest. Ik heb nog geen een E36 gezien zonder. Mijn tracktool heb ik mede daardoor verkocht.
Maar de BMW 6 cilinders in de E36 zijn behoorlijk betrouwbaar. Ik zou me meer zorgen maken om de roest. Ik heb nog geen een E36 gezien zonder. Mijn tracktool heb ik mede daardoor verkocht.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Vanos heeft toch meer koppel bij de lage toeren. En dubbele vanos meer power bij de hoge toeren, als ik het goed heb :p
Is denk ik geen overbodige luxe haha mocht het ooit stukgaan ben je 300-400 euro kwijt als ik het goed begreep op bepaalde sites.
Ik neem dan aan de een e36 met vanos sneller is dan een zonder, en een met dubbele vanos nog sneller is dan een met enkele vanos. Maar heb er zelf geen ervarig mee dus dat zit theoretisch in mijn hoofd haha
Is denk ik geen overbodige luxe haha mocht het ooit stukgaan ben je 300-400 euro kwijt als ik het goed begreep op bepaalde sites.
Ik neem dan aan de een e36 met vanos sneller is dan een zonder, en een met dubbele vanos nog sneller is dan een met enkele vanos. Maar heb er zelf geen ervarig mee dus dat zit theoretisch in mijn hoofd haha
Re: binnekort 325 of 328
Roest is inderdaad de hoofdzaak de mijne mag ook voor een roestverwijderkuurtje deze zomer nog! Mijn alfa roestte minder dan menig e36 .
Mbt vanos heb je gelijk enkel is koppel dubbel is voor meer power over de hele range zover ik weet. Maar volgens mij is dubbel niet tot bijna niet op e36 geleverd.
Mbt vanos heb je gelijk enkel is koppel dubbel is voor meer power over de hele range zover ik weet. Maar volgens mij is dubbel niet tot bijna niet op e36 geleverd.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Ik ben dan ook opzoek naar zoiets, zag deze gisteren nog staan maar kon hem net niet meer vinden.
Kwa uiterlijk, verder had die een chip met certificaat en uitlaatsysteen, weet zo 1 2 3 niet meer welke.
Maar vond deze er goed en strak uitzien. Jammer dat ik de andere fotos niet heb.
Kwa uiterlijk, verder had die een chip met certificaat en uitlaatsysteen, weet zo 1 2 3 niet meer welke.
Maar vond deze er goed en strak uitzien. Jammer dat ik de andere fotos niet heb.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Re: binnekort 325 of 328
Mike, het verschil is echt verwaarloosbaar. Koppel en PK's bij de 325i met en zonder vanos is exact hetzelfde. Alleen de maximum waardes worden eerder bereikt. Zie de tabel op deze pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E36)
Ik heb nu een 325i met vanos en vind persoonlijk mijn oude zonder vanos rauwer en racier. Maar goed ieder zijn ding. Probeer gewoon een nette originele E36 op de kop te tikken.
Advertenties met steekwoorden als: dik, kanon, strepentrekker enz. Sla ik meestal gelijk over.
Een korter diff doet meer dan vanos....
Ik heb nu een 325i met vanos en vind persoonlijk mijn oude zonder vanos rauwer en racier. Maar goed ieder zijn ding. Probeer gewoon een nette originele E36 op de kop te tikken.
Advertenties met steekwoorden als: dik, kanon, strepentrekker enz. Sla ik meestal gelijk over.
Een korter diff doet meer dan vanos....
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: binnekort 325 of 328
Veel auto's gaan zien, dat is het enige dat ik je kan aanraden, en hou er rekening mee dat je bedot wordt.
Verkopers, pro's en particulier hebben vaak de neiging dingen mooier voor te stellen dan de werkelijkheid blijkt als je naast de auto staat.
Ben bij roestkoepjes wezen kijken waarover van te voren bezworen werd dat er maar 1 klein plekje op zat.
Dat dit op elk paneel het geval was vertelde de verkoper er niet bij.
Ook zul je veel coupe's tegenkomen met veel bling, YanYong banden en een onderhoudshistorie met een gat van bv 70.000 km.
Dan weet je waar het geld in is gaan zitten, loop er maar bij weg.
Vanos/non Vanos, eigenlijk geen issue, gaat erom hoe de auto je bevalt.
Als de auto je qua staat bevalt, ermee rijden, klopt dat gevoel, kopen.
Ikzelf ben begonnen kijken naar een 325/328 coupe, zwart, automaat.
Na veel teleurstellingen ben ik uiteindelijk verliefd geworden op een zilveren zes-cylinder Compact, kan dus raar lopen......
Verkopers, pro's en particulier hebben vaak de neiging dingen mooier voor te stellen dan de werkelijkheid blijkt als je naast de auto staat.
Ben bij roestkoepjes wezen kijken waarover van te voren bezworen werd dat er maar 1 klein plekje op zat.
Dat dit op elk paneel het geval was vertelde de verkoper er niet bij.
Ook zul je veel coupe's tegenkomen met veel bling, YanYong banden en een onderhoudshistorie met een gat van bv 70.000 km.
Dan weet je waar het geld in is gaan zitten, loop er maar bij weg.
Vanos/non Vanos, eigenlijk geen issue, gaat erom hoe de auto je bevalt.
Als de auto je qua staat bevalt, ermee rijden, klopt dat gevoel, kopen.
Ikzelf ben begonnen kijken naar een 325/328 coupe, zwart, automaat.
Na veel teleurstellingen ben ik uiteindelijk verliefd geworden op een zilveren zes-cylinder Compact, kan dus raar lopen......
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Wat mij ook nog opviel was het verschil in acceleratie.
325 coupe 7,5 sec en cabrio 8,6 sec
328 coupe 6,7 sec en cabrio 7,7 sec
Als je dan een 328 coupe vergelijkt met een 325 cabrio is een verschil van 2 sec best groot vind ik zelf.
Ik zal indd veel bmwtjes moeten gaan bekijken. En kheb nooit geluk met autos altijd moet iets kapot gaan. Of kom ik later pas ergens achter net als bij die gti. En neem al advies mee wat ik hier krijg.
En nu zijn ze iets duurder geprijst ook merk ik me de zomer die eraan komt.
Ben van plan als alles goed gaat over 2 a 3 maanden een aan te schaffen.
Licht er ook maar net aan wat er beschikbaar is en in welke staat ze zijn.
Liefst vol optie. Pdc, leer, stoelverwarming, ect ect jullie weten het wel.
Vadar leer als ik er een vind. Eventueel later kan dat ook gekocht worden. En volledig m pakket is een must.
Weet niet wat dat los moet kosten een m pakket, incl spuiten ect anders kan dat eventueel ook een optie zijn.
Maar denk zelf dat het goedkoper is een aan te schaffen met m pakket.
325 coupe 7,5 sec en cabrio 8,6 sec
328 coupe 6,7 sec en cabrio 7,7 sec
Als je dan een 328 coupe vergelijkt met een 325 cabrio is een verschil van 2 sec best groot vind ik zelf.
Ik zal indd veel bmwtjes moeten gaan bekijken. En kheb nooit geluk met autos altijd moet iets kapot gaan. Of kom ik later pas ergens achter net als bij die gti. En neem al advies mee wat ik hier krijg.
En nu zijn ze iets duurder geprijst ook merk ik me de zomer die eraan komt.
Ben van plan als alles goed gaat over 2 a 3 maanden een aan te schaffen.
Licht er ook maar net aan wat er beschikbaar is en in welke staat ze zijn.
Liefst vol optie. Pdc, leer, stoelverwarming, ect ect jullie weten het wel.
Vadar leer als ik er een vind. Eventueel later kan dat ook gekocht worden. En volledig m pakket is een must.
Weet niet wat dat los moet kosten een m pakket, incl spuiten ect anders kan dat eventueel ook een optie zijn.
Maar denk zelf dat het goedkoper is een aan te schaffen met m pakket.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: binnekort 325 of 328
Denk dat je een auto niet moet afkeuren om zijn uitrusting, als je een beetje handig ben kun je veel achteraf inbouwen.
Beter een kale goeie basis dan een volgepakte afragbak, je wilt geen problemen, dan moet je of je portemonee trekken of concessies doen.
Ik ben uiteindelijk gaan kijken naar hoe snel een auto voelt, in de praktijk zeggen cijfertjes niet veel.
Een goed onderhouden 323i zal rapper aanvoelen dan een verwaarloosde 328i, zo heb ik ervaren.
Heb nu een 323i automaat, die echt rap zat is en nog belangrijker, in de dagelijkse praktijk heerlijk soepel zijn werk doet.
Beter een kale goeie basis dan een volgepakte afragbak, je wilt geen problemen, dan moet je of je portemonee trekken of concessies doen.
Ik ben uiteindelijk gaan kijken naar hoe snel een auto voelt, in de praktijk zeggen cijfertjes niet veel.
Een goed onderhouden 323i zal rapper aanvoelen dan een verwaarloosde 328i, zo heb ik ervaren.
Heb nu een 323i automaat, die echt rap zat is en nog belangrijker, in de dagelijkse praktijk heerlijk soepel zijn werk doet.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Ja daar heb je wel een punt. Alleen een 323 vind ik dan toch echt te langzaam. Die gti daar rijden me broertje en moeder nog het meeste in en als ik een 328 haal wil ik niet elke keer vierkant achtergelaten worden.
Oke die gti pakt bmw e60 535 diesel, benz c320 benzine, r32 pakt die ook allemaal tot 220 zoiezo verder nooit echt getest (mits rollend die r32) vanuit stilstaand natuurlijk niet. En ik weet dat die 328 geen 270 zal gaan als die gti maar je snapt wel wat ik bedoel. als we samen rijden wil ik niet zijn speeltje zijn hahaha
Misschien verwacht ik wel teveel ervan. De auto zal voornamelijk gebruikt worden om naar werk te gaan. Binnenkort een 2e baan erbij en dan werk ik van 8 tot 2 en van 4 tot 10. Dus de dagen dat ik vrij ben en ergens naartoe ga wil ik er gewoon plezier van hebben.
Wat voor mij echt belangrijk is is dat het blok, en de technische staat gwn goed is, en dat zal moeilijk te vinden zijn.
Ik zag net volledig m pakket op marktplaats voor 290 euro, bumpers spiegels zijstrips. Weet niet of dat origineel is of niet.
Maar zoals gezecht werd kan je later toevoegen.
Ik zat zelf te denken aan een bedrag van rond de 3000 om uit te geven aan de koop van de auto. Denk dat dat wel reeel is, hoewel ze nu iets duurder zijn dan aantal maanden terug. Of jullie zeggen nee mike daar red je het niet mee haha
Maar voor rond de 3000 heb ik mooie auto's voorbij zien komen in een beetje de style als de foto die ik eerder gepost had.
Oke die gti pakt bmw e60 535 diesel, benz c320 benzine, r32 pakt die ook allemaal tot 220 zoiezo verder nooit echt getest (mits rollend die r32) vanuit stilstaand natuurlijk niet. En ik weet dat die 328 geen 270 zal gaan als die gti maar je snapt wel wat ik bedoel. als we samen rijden wil ik niet zijn speeltje zijn hahaha
Misschien verwacht ik wel teveel ervan. De auto zal voornamelijk gebruikt worden om naar werk te gaan. Binnenkort een 2e baan erbij en dan werk ik van 8 tot 2 en van 4 tot 10. Dus de dagen dat ik vrij ben en ergens naartoe ga wil ik er gewoon plezier van hebben.
Wat voor mij echt belangrijk is is dat het blok, en de technische staat gwn goed is, en dat zal moeilijk te vinden zijn.
Ik zag net volledig m pakket op marktplaats voor 290 euro, bumpers spiegels zijstrips. Weet niet of dat origineel is of niet.
Maar zoals gezecht werd kan je later toevoegen.
Ik zat zelf te denken aan een bedrag van rond de 3000 om uit te geven aan de koop van de auto. Denk dat dat wel reeel is, hoewel ze nu iets duurder zijn dan aantal maanden terug. Of jullie zeggen nee mike daar red je het niet mee haha
Maar voor rond de 3000 heb ik mooie auto's voorbij zien komen in een beetje de style als de foto die ik eerder gepost had.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Ook zie ik erg veel automaatjes staan vergeleken tot handbakken. Het gaat denk ik nog een hele klus worden om een goede 328 te vinden. Ik ben er iniedergeval wel uit dat het een 328 moet zijn.
En dan vind ik die cabrio's toch echt mooi staan. Nu moet ik mezelf nog beheersen want mij kennende als ik het geld heb wil ik het liefst die dag nog een halen. Of die week en moet echt even rustig gaan kijken bij een aantal zodat ik ook voel wat een goede en slechte 328 is.
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een cabrio iniedereval.
En dan vind ik die cabrio's toch echt mooi staan. Nu moet ik mezelf nog beheersen want mij kennende als ik het geld heb wil ik het liefst die dag nog een halen. Of die week en moet echt even rustig gaan kijken bij een aantal zodat ik ook voel wat een goede en slechte 328 is.
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een cabrio iniedereval.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Oke ik heb een beetje rond gekeken en op marktplaats kwam ik dit bedrijf tegen:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/12467775.html
Autobedrijf tomarza in arnhem, ze hebben een aantal e36 cabrio's staan. 4 stuks als ik het goed heb.
Na wat gekeken te hebben op internet, blijkt dat het een schadebedrijf is. Kentekens ingevult (hadden geen invoer kentekens) bij de rdw en ze blijken allemaal te zijn ingevoerd in NL, 1 in 1999 andere in 2004 en die andere 2 weet ik zo niet meer uit me hoofd.
Wat raden jullie mij aan, ze zien er goed uit, mooie cabrios. Is het de moeite waard om te gaan kijken.
Zelf denk ik, ik zie schadebedrijf... Ik zie ingevoerd stuk voor stuk... Klopt onderhoudhistorie, als ze dat al hebben?
Klopt de km stand? Wrm staan ze hier bij dit bedrijf, hebben ze schade gehad?
En nog een vraag ook, sorry van al die vragen. Weet iemand hier wat het kost om er een zelf in te voeren uit duitsland.
Ik heb daar zelf geen verstand van, kwa invoerkosten en alles. Vriend van mij had vorig jaar een c63 amg ingvoerd uit duitsland en dat bleek later een origineel nederlandse auto te zijn die naar duitsland geexporteerd was. Maar ik kan dat niet vergelijken met een e36 325/328 cabrio.
Alvast bedankt voor de reacties
http://www.marktplaats.nl/verkopers/12467775.html
Autobedrijf tomarza in arnhem, ze hebben een aantal e36 cabrio's staan. 4 stuks als ik het goed heb.
Na wat gekeken te hebben op internet, blijkt dat het een schadebedrijf is. Kentekens ingevult (hadden geen invoer kentekens) bij de rdw en ze blijken allemaal te zijn ingevoerd in NL, 1 in 1999 andere in 2004 en die andere 2 weet ik zo niet meer uit me hoofd.
Wat raden jullie mij aan, ze zien er goed uit, mooie cabrios. Is het de moeite waard om te gaan kijken.
Zelf denk ik, ik zie schadebedrijf... Ik zie ingevoerd stuk voor stuk... Klopt onderhoudhistorie, als ze dat al hebben?
Klopt de km stand? Wrm staan ze hier bij dit bedrijf, hebben ze schade gehad?
En nog een vraag ook, sorry van al die vragen. Weet iemand hier wat het kost om er een zelf in te voeren uit duitsland.
Ik heb daar zelf geen verstand van, kwa invoerkosten en alles. Vriend van mij had vorig jaar een c63 amg ingvoerd uit duitsland en dat bleek later een origineel nederlandse auto te zijn die naar duitsland geexporteerd was. Maar ik kan dat niet vergelijken met een e36 325/328 cabrio.
Alvast bedankt voor de reacties
Re: binnekort 325 of 328
Persoonlijk zou ik ze laten staan. Ieder van de auto's heeft wel een paar "vreemde" punten. Daarnaast heeft het bedrijf geen eigen website en de manier van adverteren is redelijk cheap.
Maar het kunnen ook goede auto's zijn. Dat weet je pas als je ze gezien hebt en het belangrijkste ermee gereden hebt. En ik zou een aankoopkeuring laten uitvoeren (kost wat, maar dan heb je iig een onderhandelingspositie).
Bij invoer vanuit het buitenland komen wel een aantal zaken kijken:
- Invoerkenteken;
- RDW keuring;
- APK;
- Rest BPM (zal wel nihil zijn)
Maar het kunnen ook goede auto's zijn. Dat weet je pas als je ze gezien hebt en het belangrijkste ermee gereden hebt. En ik zou een aankoopkeuring laten uitvoeren (kost wat, maar dan heb je iig een onderhandelingspositie).
Bij invoer vanuit het buitenland komen wel een aantal zaken kijken:
- Invoerkenteken;
- RDW keuring;
- APK;
- Rest BPM (zal wel nihil zijn)
Re: binnekort 325 of 328
Een nette e36 vinden ga je bijna niet meer doen, zeker niet voor het budget waar jij nu naar kijkt.
ben zelf een aantal maanden aan het zoeken geweest, tot ik mijne tegen kwam, soms moet je gewoon wat mazzel hebben
Alleen zou ik altijd een zo origineel mogelijke zoeken.
Een met Ae's verlaagd, m emblemen, en foute velgen zou ik snel met een boog omheen lopen
ben zelf een aantal maanden aan het zoeken geweest, tot ik mijne tegen kwam, soms moet je gewoon wat mazzel hebben
Alleen zou ik altijd een zo origineel mogelijke zoeken.
Een met Ae's verlaagd, m emblemen, en foute velgen zou ik snel met een boog omheen lopen
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: binnekort 325 of 328
Wat ik graag zou willen is een e36 325/328 cabrio. M pakket ect. Tuurlijk verwacht ik er wel kosten aan en achterstallig onderhoud dat vind ik zelf geen probleem. Maar wil gwn geen afgetrapte kopen. Ik weet niet wat jullie een betere prijs vinden dan die 3000 euro wat ik in gedachte had?
Ik denk zelf ook dat er veel geluk bij komt kijken en dat het een hele zoektocht zal worden. Ik weet vanmezelf dat ik zo ongeduldig en koppig ben als maar kan. Zeker nu ik echt 100% mijn zinnen op een 325-328 gezet heb.
Ik denk zelf ook dat er veel geluk bij komt kijken en dat het een hele zoektocht zal worden. Ik weet vanmezelf dat ik zo ongeduldig en koppig ben als maar kan. Zeker nu ik echt 100% mijn zinnen op een 325-328 gezet heb.