Tom jij weet ook wel dat een diesel een lamdasonde heeft. of je het nu zuurstof noemt of te rijk/arm mengsel oid
E61 535d kleine problemen
Re: E61 535d kleine problemen
Verhoogde uitstoot melding kan ook van het roetfilter,luchtmassameter, stuurventiel EGR etc komen
Tom jij weet ook wel dat een diesel een lamdasonde heeft. of je het nu zuurstof noemt of te rijk/arm mengsel oid
Tom jij weet ook wel dat een diesel een lamdasonde heeft. of je het nu zuurstof noemt of te rijk/arm mengsel oid
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Oh. Ik dacht dat zelfs een diesel een verbrandingsmotor is. Impliceert het woord verbranding niet dat er zuurstof nodig is?tom_il schreef:Verhoogde uitstoot wijst meestal op EGR klep.
Teveel zuurstof bij een Diesel![]()
Re: E61 535d kleine problemen
Diesel draait op een overmaat aan zuurstof.
Zoals gezegd 9/10 is het een EGR Probleem, roetfilter geeft een te hoge tegendruk melding.
Zoals gezegd 9/10 is het een EGR Probleem, roetfilter geeft een te hoge tegendruk melding.
Laatst gewijzigd door tom_il op 22 jun 2015, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 535d kleine problemen
Wat is de kmstand van je wagen Paul? Het zou ook nog weleens aan je verstuivers kunnen liggen, maar daar zou een melding van moeten komen.
Inderdaad is de dieselmotor ook een verbrandingsmotor.
Teveel zuurstof gemeten zou kunnen liggen aan inderdaad de EGRklep die dus niet opengaat terwijl de computer deze wel opendoet. De computer gaat er dan vanuit dat ie minder diesel moet inspuiten omdat er al een gedeelte uitlaatgas bijkomt (EGR). Als de klep dan vastzit in de dicht-stand dan zou je theoretisch gezien teveel zuurstof in de uitlaatgassen aantreffen.
Beetje gek dat er dan "verhoogde uitstoot" gemeld wordt.
Inderdaad is de dieselmotor ook een verbrandingsmotor.
Teveel zuurstof gemeten zou kunnen liggen aan inderdaad de EGRklep die dus niet opengaat terwijl de computer deze wel opendoet. De computer gaat er dan vanuit dat ie minder diesel moet inspuiten omdat er al een gedeelte uitlaatgas bijkomt (EGR). Als de klep dan vastzit in de dicht-stand dan zou je theoretisch gezien teveel zuurstof in de uitlaatgassen aantreffen.
Beetje gek dat er dan "verhoogde uitstoot" gemeld wordt.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d kleine problemen
Egr dient om de uitstoot te verminderen, vandaar de melding.
525d E61 2007 pre-LCI
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen

Voor de volledigheid, de BMW specialist heeft ook uitgelezen en ik ga er vanuit dat die iets heeft dat beter werkt dan mijn pongel.
Reeds gedaan:
- EGR klep gereinigd
- Luchtmassameter vervangen
- Roetfilter vervangen
Ook gedaan maar mogelijk niet gerelateerd:
- Brandstoffilter vervangen
- Thermostaten vervangen
Kilometerstand zo'n kleine 358.000
(Was er al mee bezig Bart
Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 jun 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto er in gezet
Reden: foto er in gezet
Re: E61 535d kleine problemen
Tom, als het zo simpel zou zijn had ik niet de hele bende bij mij stap voor stap hoeven vervangen. Echter ik had geen(!!!) foutmeldingen maar toch echt een bagger 535d. Nu met alle vervangen nog steeds geen meldingen maar wel een auto die echt geweldig rijdt als een 535d. Zo rijden er echt niet veel.tom_il schreef:Diesel draait op een overmaat aan zuurstof.
Zoals gezegd 9/10 is het een EGR Probleem, roetfilter geeft een te hoge tegendruk melding.
Maar Paul, ik zou met deze meldingen het EGR vacuumventiel nakijken. Deze zit onder je inlaat, kan je zonder demontage van je inlaat zo goed als niet bij, en zou wel eens defect kunnen zijn
Re: E61 535d kleine problemen
4587 duid op een verstopt brandstoffilter ?? vreemd...
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d kleine problemen
Ik neem aan dat je na vervangen van de diverse onderdelen de boel wel hebt gereset, allicht overbodig maar toch even gevraagd.
Het motorsymbool heeft normaal gesproken niets met met het brandstoffilter te maken, gewoon 2 los van elkaar staande fouten.
Het motorsymbool heeft normaal gesproken niets met met het brandstoffilter te maken, gewoon 2 los van elkaar staande fouten.
Re: E61 535d kleine problemen
Vandaar dat het niet 10/10 isVintiem schreef:Tom, als het zo simpel zou zijn had ik niet de hele bende bij mij stap voor stap hoeven vervangen. Echter ik had geen(!!!) foutmeldingen maar toch echt een bagger 535d. Nu met alle vervangen nog steeds geen meldingen maar wel een auto die echt geweldig rijdt als een 535d. Zo rijden er echt niet veel.tom_il schreef:Diesel draait op een overmaat aan zuurstof.
Zoals gezegd 9/10 is het een EGR Probleem, roetfilter geeft een te hoge tegendruk melding.
Maar Paul, ik zou met deze meldingen het EGR vacuumventiel nakijken. Deze zit onder je inlaat, kan je zonder demontage van je inlaat zo goed als niet bij, en zou wel eens defect kunnen zijn
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 535d kleine problemen
Uitlaatgas recirculatie is in elk geval EGR.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d kleine problemen
Ik wil daarmee trouwens niet zeggen dat het probleem egr gerelateerd is. De foutcode is dat duidelijk wel.
Tenzij de egr blijft openstaan zie ik deze geen problemen veroorzaken tenzij een foutcode.
Misschien vacuum van de egr klep eens afkoppelen en zeker zijn dat deze dicht is, dan krijg je een foutcode zoals je nu hebt maar zou de motor goed moeten draaien.
Tenzij de egr blijft openstaan zie ik deze geen problemen veroorzaken tenzij een foutcode.
Misschien vacuum van de egr klep eens afkoppelen en zeker zijn dat deze dicht is, dan krijg je een foutcode zoals je nu hebt maar zou de motor goed moeten draaien.
525d E61 2007 pre-LCI
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Dat is het nu net. Ik ben van mening dat de auto "gewoon goed loopt". Alleen dat verrekte lampje en de mogelijke consequenties van het doorrijden daarmee. Misschien moet ik eens op zoek naar een mede 35d rijder die een rondje in mijn auto wil rijden. Als ik toch eens zou weten waar ik die zou kunnen vinden...
Ik heb (uiteraard) zelf helemaal niks vervangen. Ik neem aan dat het resetten door de specialist gedaan is.
Ik heb (uiteraard) zelf helemaal niks vervangen. Ik neem aan dat het resetten door de specialist gedaan is.
Re: E61 535d kleine problemen
Even omgeving vermelden, dan is er vast wel iemand die even in je wagen wil rijden en testen 
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Profiel aangepast (hopelijk is dat voldoende). Wil er best een stukje voor rijden.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 jun 2015, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

