Bjorn's E60 523i - Verkocht
Re: Bjorn's E60 523i
Dit soort auto's moet je inderdaad niet zonder garantie kopen en dan echt 6 maanden, of je moet zelf ontzettend handig zijn, toegang hebben tot werkplaats met brug en gereedschap, netwerk met contacten hebben om goedkoop aan onderdelen te kunnen komen, etc, etc.
Bij mij zijn onder garantie al vervangen:
- koppelomvormer (dat is al 1200 euro)
- scheur karterpan (kosten, geen idee)
- thermostaten (125 euro met werkloon erbij of zo?)
- microswitch achterraampje (60 euro met werkloon)
- meerdere reparaties aan de achterruitverwarming (kosten, geen idee)
Volgende auto, ook al kost het me ook 500 euro, betaal ik het er gewoon voor.
Bij mij zijn onder garantie al vervangen:
- koppelomvormer (dat is al 1200 euro)
- scheur karterpan (kosten, geen idee)
- thermostaten (125 euro met werkloon erbij of zo?)
- microswitch achterraampje (60 euro met werkloon)
- meerdere reparaties aan de achterruitverwarming (kosten, geen idee)
Volgende auto, ook al kost het me ook 500 euro, betaal ik het er gewoon voor.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Bjorn's E60 523i
Zoals eerder gemeld had ik een oplossing bedacht om mijn parrot uit het zicht te werken. Alles is inmiddels ingebouwd en werkt naar behoren. Enkel het knopje op het stuur van de spraakbediening is nog een beetje conflicting met de carkit, hiervoor wordt een oplossing gezocht. Hinderlijk is het zeker niet.
Kort verslag:
Situatie eerst: (nooit geweten dat het onderste paneel door de vorige eigenaar is bekleed met een lederlook, wat blijkbaar niet OEM is)
Alle oude rotzooi uitgebouwd en de nieuwe stekker gelijk gekoppeld aan de BMW stekker. De MOST optische audio moest even over geklikt worden in de nieuwe stekker:
Vanaf deze stekker loopt er een kabelboom naar het nieuwe kastje, waaruit alle kabels (ex microfoon) naar de parrot gaan (alle parrot kabels gebruik je dus niet meer):
Bovenstaande was alleen een test setup, daarna alles netjes weggewerkt onder de afdekplaat in de voetenruimte:
Hierna dus een nieuw paneel besteld bij BMW omdat de vorige eigenaar erin geboord had. Zoals ik eerder zei bleek het paneel zoals het bij mij geïnstalleerd was niet OEM en dus niet na te bestellen. Om kosten te besparen heb ik dan ook een simpel zwart paneel besteld. Mijn interieurlijsten is nog een "ongoing project" dus ik vind het wel prima zo.
Na inbouwen vindt ik de looks niet veel minder dan het oude paneel (lijkt op de foto glimmend, geen idee waarom, is gewoon mat):
En weg Parrot!
Voor de hoeveelheid dat ik bel in de auto (zeer gering) blijf ik dit een prima oplossing vinden. Geen lelijk kastje in het zicht, opnemen, oproep weigeren, en voice control van de carkit via het stuur en volume en zien wie er belt via de telefoon in de brodit houder.
Weer een project afgerond!
Kort verslag:
Situatie eerst: (nooit geweten dat het onderste paneel door de vorige eigenaar is bekleed met een lederlook, wat blijkbaar niet OEM is)
Alle oude rotzooi uitgebouwd en de nieuwe stekker gelijk gekoppeld aan de BMW stekker. De MOST optische audio moest even over geklikt worden in de nieuwe stekker:
Vanaf deze stekker loopt er een kabelboom naar het nieuwe kastje, waaruit alle kabels (ex microfoon) naar de parrot gaan (alle parrot kabels gebruik je dus niet meer):
Bovenstaande was alleen een test setup, daarna alles netjes weggewerkt onder de afdekplaat in de voetenruimte:
Hierna dus een nieuw paneel besteld bij BMW omdat de vorige eigenaar erin geboord had. Zoals ik eerder zei bleek het paneel zoals het bij mij geïnstalleerd was niet OEM en dus niet na te bestellen. Om kosten te besparen heb ik dan ook een simpel zwart paneel besteld. Mijn interieurlijsten is nog een "ongoing project" dus ik vind het wel prima zo.
Na inbouwen vindt ik de looks niet veel minder dan het oude paneel (lijkt op de foto glimmend, geen idee waarom, is gewoon mat):
En weg Parrot!
Voor de hoeveelheid dat ik bel in de auto (zeer gering) blijf ik dit een prima oplossing vinden. Geen lelijk kastje in het zicht, opnemen, oproep weigeren, en voice control van de carkit via het stuur en volume en zien wie er belt via de telefoon in de brodit houder.
Weer een project afgerond!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Mooi! Ik heb ook zo'n telefoonhouder op die plek zitten trouwens.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Bjorn's E60 523i
Ziet er mooi opgeruimd uit. Wel goed dat het werkt met de originele stuurbediening.
Groeten Bas
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Bjorn's E60 523i
Mooie mod hoor, als,ik geen fabrieks uitrusting had zou ik het ook graag zo weggewerkt zien. Top gedaan!!
Re: Bjorn's E60 523i
Ja het is inderdaad een leuke mod, inclusief paneel was ik 110 euro kwijt. Als je dan een weggewerkte carkit hebt, stuurwielbediening en niet vaak belt, in mijn ogen de beste oplossing.
Ben er dus blij mee!
Ben er dus blij mee!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Dan gelijk nog een update betreffende mijn interieurlijsten....
Mijn wrap bevalt me goed, prima eigenlijk. Heb in de tussentijd twee onderdelen opnieuw moeten wrappen nadat ik zelf een beetje onhandig ben geweest. Het kan prima tegen dagelijks gebruik, het enige waar het wel heel erg gevoelig voor is is iets scherpe objecten. Dat valt me wel een klein beetje tegen.
Toch knaagt ergens het gevoel dat ik toch gewoon alles graag OEM wil. En daar hoort een wrap en plastidip dus niet bij, het gevoel blijft dat de auto meer verdiend. Met de raamlijsten ben ik nog bezig dus hierover snel een update.
Bij het uitzoeken naar welke OEM interieurlijsten ik dan wilde was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar welke lijsten ik nu exact heb. Hier is mijn mond open gevallen. Blijkbaar zit er in mijn auto (nu dus onder plakplastic ) een redelijk exclusieve set van de M5 genaamd "Madeira Nutwood". Dit is enkel geleverd op de M5 en dus heeft mijn vorige eigenaar zelf deze set gemonteerd. De originele nieuwprijs van de set bedraagt dan ook bijna 2000 euro. De tweedehands prijzen op eBay liegen er ook zeker niet om dus ik heb besloten een OEM set aan te schaffen en de originele interieurlijsten van zijn wrap te gaan ontdoen om te verkopen, wat me misschien zelfs nog wel winst kan opleveren ook (ik heb geen haast met de verkoop).
Inmiddels is een nieuwe set interieurlijsten besteld in de kleur Titan Dunkel II (daar waar de auto ooit mee geleverd was haha ).
Dus we hebben weer een nieuw project. Aan de ene kant lijkt het zonde van de moeite van de wrap (kosten vielen mee gelukkig) aan de andere kant wil ik het toch gewoon OEM hebben.
Dus de lijsten gaan in de verkoop. Google maar eens naar Madeira Nutwood en je vind wel meer info. Als er nu al geïnteresseerden mochten zijn kunnen ze zich natuurlijk altijd melden via PM.
Rest er een vraag, is de set lijsten tussen een E60 en E61 gelijk aan elkaar? Het zal dan vooral gaan over de deurgrepen?
Tot zo ver mijn update!
Mijn wrap bevalt me goed, prima eigenlijk. Heb in de tussentijd twee onderdelen opnieuw moeten wrappen nadat ik zelf een beetje onhandig ben geweest. Het kan prima tegen dagelijks gebruik, het enige waar het wel heel erg gevoelig voor is is iets scherpe objecten. Dat valt me wel een klein beetje tegen.
Toch knaagt ergens het gevoel dat ik toch gewoon alles graag OEM wil. En daar hoort een wrap en plastidip dus niet bij, het gevoel blijft dat de auto meer verdiend. Met de raamlijsten ben ik nog bezig dus hierover snel een update.
Bij het uitzoeken naar welke OEM interieurlijsten ik dan wilde was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar welke lijsten ik nu exact heb. Hier is mijn mond open gevallen. Blijkbaar zit er in mijn auto (nu dus onder plakplastic ) een redelijk exclusieve set van de M5 genaamd "Madeira Nutwood". Dit is enkel geleverd op de M5 en dus heeft mijn vorige eigenaar zelf deze set gemonteerd. De originele nieuwprijs van de set bedraagt dan ook bijna 2000 euro. De tweedehands prijzen op eBay liegen er ook zeker niet om dus ik heb besloten een OEM set aan te schaffen en de originele interieurlijsten van zijn wrap te gaan ontdoen om te verkopen, wat me misschien zelfs nog wel winst kan opleveren ook (ik heb geen haast met de verkoop).
Inmiddels is een nieuwe set interieurlijsten besteld in de kleur Titan Dunkel II (daar waar de auto ooit mee geleverd was haha ).
Dus we hebben weer een nieuw project. Aan de ene kant lijkt het zonde van de moeite van de wrap (kosten vielen mee gelukkig) aan de andere kant wil ik het toch gewoon OEM hebben.
Dus de lijsten gaan in de verkoop. Google maar eens naar Madeira Nutwood en je vind wel meer info. Als er nu al geïnteresseerden mochten zijn kunnen ze zich natuurlijk altijd melden via PM.
Rest er een vraag, is de set lijsten tussen een E60 en E61 gelijk aan elkaar? Het zal dan vooral gaan over de deurgrepen?
Tot zo ver mijn update!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Heel apart dit
Volgens mij zit er geen enkel verschil tussen, mijn lijsten komen dacht ik uit een sedan.
Volgens mij zit er geen enkel verschil tussen, mijn lijsten komen dacht ik uit een sedan.
Re: Bjorn's E60 523i
op ebay kost een setje Madeira Nutwood 1700 euro!!! en jij zet er plastdip op
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Bjorn's E60 523i
Hahaha, het was geen plastidip maar wrapfolie wat er gelukkig geheel zonder beschadigingen vanaf komt! Maar ik zei al iets over "mijn mond viel open". Inderdaad zijn deze setjes op eBay nog leuk aan de prijs! Wie weet lucky me
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Bjorn's E60 523i
Je zal ze maar geschuurd hebben en ze daarna hoogglans zwart gespoten hebben en dan erachter komen dat ze zoveel waard zijn. Nu kun je het nog herstellen en dik geld voor vangen.
Hoop voor jou dat je er een leuk centje voor krijgt.
Even off topic: het is mogelijk om drl te coderen met een LM1. Heeft een maat van mij gedaan.
Groeten Bas
Hoop voor jou dat je er een leuk centje voor krijgt.
Even off topic: het is mogelijk om drl te coderen met een LM1. Heeft een maat van mij gedaan.
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Bjorn's E60 523i
Netjes hoor,goede oplossing
Had ik het maar geweten van die sierlijsten dan had ik toen mijn oem HG zwarte individual lijsten te ruil aangeboden
Had ik het maar geweten van die sierlijsten dan had ik toen mijn oem HG zwarte individual lijsten te ruil aangeboden
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: Bjorn's E60 523i
Dat is een mazzeltje hebben zeg.