![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Inmiddels rij ik de 130i al sinds 7 februari uit mijn hoofd. Echt een machtige wagen met een fantastische wegligging mede door o.a. Eibach veren. Mede daardoor zijn er ook spoorverbreders op gekomen, hoeveel dat precies is ga ik wel een keer meten als ik mijn winterset er onder gooi (ook een mooie set: Borbet LV5 in 18 inch met bandenmaat 225-40-R18 rondom). De huidige wielen zie je zo de foto's van
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Enigzins bijzondere bandenmaat zit er wel om op de vooras: 205-45-R18. Bijzonder als in, je kan alleen maar kiezen tussen Dunlop (non-runflat) en Goodyear (runflat). Gelukkig zitten er al Dunlops onder en dit is me stug genoeg zo. Vind ze wel iets meer herrie maken dus wellicht in de toekomst wisselen voor Michelin PS3 of Pilot Super Sport in de maten 215-40-R18 en achter 245-35-R18. Maar voorlopig zit er nog zo'n 5mm profiel op.
Driftjes leggen gaat prima in het nat, maar je mist toch wel een sperretje
![Ja :ja:](./images/smilies/ja.gif)
Bij het ophalen:
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender14.jpg)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender15.jpg)
Optielijst:
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/Naamloosbmw.png)
Vlak na het bezoek aan RDW Zwolle:
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender16.jpg)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender17.jpg)
Naast die van pa:
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender18.jpg~original)
Het interieur:
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender19.jpg~original)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender20.jpg~original)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender21.jpg~original)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender22.jpg~original)
Onder de motorkap zag ik een behoorlijke sahara. Mijn vader's E90 heeft het ook maar dan iets minder, hier zijn motorruimte (bij mezelf vergeten een vooraf foto te maken, dus deze maar ter vergelijk):
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender25.jpg~original)
Voor de zekerheid dek ik de dynamo en de losliggende kabels e.d. rondom de standkachel altijd even af met aluminiumfolie.
De straight-six middenin zijn behandeling:
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender23.jpg~original)
En thuis toen hij weer kurkdroog was even nabehandeld met ''Natural Look'' van Poorboys.
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender24.jpg~original)
Ondertussen ook maar even een poetsbeurtje uitgevoerd
![:love: :love:](./images/smilies/love.gif)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender31.jpg~original)
En zo kwam ie er van af
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender32.jpg~original)
Goodmorning E90
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender34.jpg~original)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender33.jpg~original)
Wel jammer van dat plekje boven de uitlaat
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender35.jpg~original)
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/IMG_1368.jpg~original)
Ohja, en een paar weken geleden heb ik de pook ook maar verwisseld, de vorige was redelijk afgemat vond ik (Zie hierboven) en tja ik ben nou eenmaal perfectionist qua auto.
![Afbeelding](http://i335.photobucket.com/albums/m475/bigraikkonenfan1/FullSizeRender30.jpg~original)
Minpunten heeft hij ook; de tank is met zijn 53 liter wel aan de kleine kant. 1:10,5 red ik meestal wel, dan gebruik ik af en toe de motor ook wel even flink om even lekker te hoeken. Tja je raakt er aan gewend. Wel opmerkelijk: Aral Ultimate 102 vindt ie merkbaar lekkerder dan Euro 95. BP Ultimate voelt ie ook feller op aan.
De navigatiekaart is wel erg oud! Ik rijd geregeld in een bos
![smile :'(](./images/smilies/sadley.gif)
Laatste noot: kilometerstand is 107.xxx. Olieverbruik van de N52B30 motor is nihil na 3.000 km. Hij rijdt trouwens op Castrol 5W30 nog. Hiermee heb ik ook flink lopen gassen in Duitsland en toch een paar keer bijna de maagdelijke grens van de 250 km/h gehaald (op de GPS wel te verstaan
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)