Kapot rechts achterlicht indicatie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
hjvanrijn

Kapot rechts achterlicht indicatie

Bericht door hjvanrijn » 26 jun 2015, 08:12

Het rode indicatie lampje van een kapot rechter achterlicht gaat steeds branden op m'n instrumenten paneel zodra ik het contact aanzet. Heb nu beide bolletjes vervangen maar nog steeds komt deze in beeld zodra ik het contact aanzet als ik de verlichting aanzet gaat het lampje gelijk uit en blijft deze uit.

Als ik de richting aanwijzer naar rechts aanzet geeft deze ook een paar keer een snelle klikken alsof er een bolletje kapot maar gaat na 2 a 3 snelle klikken gelijk weer normaal klikken.

Weet niet of dat dat ermee te maken kan hebben?

Richtingaanwijzer bolletje rechts achter ook inmiddels vervangen maar nog steeds hetzelfde euvel.

wiren

Re: Kapot rechts achterlicht indicatie

Bericht door wiren » 26 jun 2015, 08:22

Ik heb daar op het moment ook last van. Lampjes uitgewisseld, contacten lamphouder en fittingen geschuurd maar dit heeft niet geholpen. Waarschijnlijk is het een slechte massa wat wel vaker voorkomt bij de E46 heb ik begrepen.

Ik ga binnenkort de DIY in onderstaande draad uitvoeren en hoop dat daarmee het probleem is verholpen en wellicht ook voor jou?

viewtopic.php?f=33&t=31598&p=584422&hilit=massa#p584422

deniz243

Bericht door deniz243 » 26 jun 2015, 11:44

je kan die meldingen wel uitzetten met bmwscanner als je het echt vervelend vindt :devil:

hjvanrijn

Bericht door hjvanrijn » 26 jun 2015, 15:28

Bedankt, een slechte massa zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Ga morgen even knutselen.

SergioE46

Bericht door SergioE46 » 26 jun 2015, 19:34

Check ook de kentekenverlichting. Bij mij veroorzaakte slechte massa daar een melding.

wiren

Bericht door wiren » 03 jul 2015, 12:22

Afgelopen maandag de massadraad verplaatst. Bruine draad netjes uit de stekker gehaald en het kabelschoentje eraf gepulkt. Daarna een ring-kabelschoen erop gekrimpt en middels een boutje en een moertje in een aanwezig gat op de "printplaat" bevestigd.
Probleem is bij mij hiermee opgelost.

hjvanrijn

Bericht door hjvanrijn » 03 jul 2015, 17:56

Storing deels opgelost ik heb de contactpunten opgeschuurd en de stekkerverbinding ingespoten met contactspray

Je ziet wel dat de bruine draad van de stekker het contact hiervan zwart is maar krijg nu geen melding op het dashbord van kapot bolletje.

Wel nog steeds dat mn rechter richting aanwijzer 2 tot 3 snelle klikken geeft en dan weer normaal. misschien nog een extra draad proberen voor nog meer massa.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”