Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Uhm bart was het voordeel van een touring met luchtvering niet dat die altijd recht blijft.
als je er met zijn twee achterin gaat zitten moet hij al bij pompen en hoe meer belasting hoe meer hij pompt.
Het lijkt mijn meer een optie om de spacers er tussen uit te halen ivm de belasting op de as.
Nu wordt de lucht balg op verschillende plekken belast waardoor die eerder kapot kan gaan.
als je er met zijn twee achterin gaat zitten moet hij al bij pompen en hoe meer belasting hoe meer hij pompt.
Het lijkt mijn meer een optie om de spacers er tussen uit te halen ivm de belasting op de as.
Nu wordt de lucht balg op verschillende plekken belast waardoor die eerder kapot kan gaan.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
+1dennis dit zei ik hem gister ook beter de spacers minder breed of zoals jij aangeeft er ff af halen achter met de vakantie,
De uitlijning klopt nu ook niet echt meer en staan je wielen waarschijnlijk nu meer zo nu \ / (Negatief camber) ipv zo / \ (positief camber) van de achterkant gezien waardoor de wagen nu misschien minder stabiel is in de bochten. misschien heb je nu zelfs positief camber.... waardoor je wagen erg instabiel wordt
Als je de verlaging niet op de zelfde stand terug krijgt na de vakantie moet je waarschijnlijk ook opnieuw uitlijnen.
De uitlijning klopt nu ook niet echt meer en staan je wielen waarschijnlijk nu meer zo nu \ / (Negatief camber) ipv zo / \ (positief camber) van de achterkant gezien waardoor de wagen nu misschien minder stabiel is in de bochten. misschien heb je nu zelfs positief camber.... waardoor je wagen erg instabiel wordt
Als je de verlaging niet op de zelfde stand terug krijgt na de vakantie moet je waarschijnlijk ook opnieuw uitlijnen.
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Nee jongens, hij houd de wagen wel op dezelfde stand, maar inveren blijft hij doen ! Dus op het moment dat iedereen instapt en de caravan aangekoppeld wordt, dan staat hij weer exact zoals hij nu staat, echter op het moment dat je een kuil doorgaat zal hij toch inveren, net als elke auto, en met een hogere kogeldruk zal dit meer zijn dan normaal.
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Net wat je wil natuurlijk maar ik had de spacers weg gepakt auto zijn stand is nu onnatuurlijk alles is uit zijn verhouding. En veren moet hij idd doen anders wordt het een vervelende rit. Maar als het wiel zou aan lopen is de enige echte en goede oplossing spacer weg pakken, en daarbij is het optisch ook mooier en uiteraard wat makkelijker krijgt alleen vieze handen.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Uhhhh, makkelijker, integendeel, was nu 2 minuten werk, daarbij wordt 95% van de kilometers met caravan gereden.
In principe is de stand achter nu weer juist niet onnatuurlijk maar weer origineel. Voor wel lager nog maar geheel verlaagd is oon niet "natuurlijk".
Het ziet er dan wel niet uit, maar dat heeft verder geen invloed op het rijgedrag.
Ik zie hier verder, behalve de looks, totaal geen nadeel aan en is toch een stuk makkelijker dan spacers er tussenuit halen, waarbij ik me afvraag of dat voldoende had geweest.
In principe is de stand achter nu weer juist niet onnatuurlijk maar weer origineel. Voor wel lager nog maar geheel verlaagd is oon niet "natuurlijk".
Het ziet er dan wel niet uit, maar dat heeft verder geen invloed op het rijgedrag.
Ik zie hier verder, behalve de looks, totaal geen nadeel aan en is toch een stuk makkelijker dan spacers er tussenuit halen, waarbij ik me afvraag of dat voldoende had geweest.
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Tja ieder Zijn mening laten we maar zeggen.
Maar als je spacer weg halen niet genoeg zou zijn kan geen een bmw met originele velgen met caravan er achter.
Ik heb een imitatie set en die staat iets breder hebben andere et. Maar totaal geen problemen heb zelfs een keer een stuk gereden met ruim over de 100kg kogeldruk koffer vol maar loopt niets aan, en hij hing echt flink door, niet goed ik weet het maar was een stukje. Mijn auto is dan niet verlaagd maar heb wel een origineel lager onderstel.
Maar als je spacer weg halen niet genoeg zou zijn kan geen een bmw met originele velgen met caravan er achter.
Ik heb een imitatie set en die staat iets breder hebben andere et. Maar totaal geen problemen heb zelfs een keer een stuk gereden met ruim over de 100kg kogeldruk koffer vol maar loopt niets aan, en hij hing echt flink door, niet goed ik weet het maar was een stukje. Mijn auto is dan niet verlaagd maar heb wel een origineel lager onderstel.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Waarschijnlijk had de spacer wel voldoende geweest, al heb ik een hele andere ET-waarde als origineel, maar feit blijft dat de spacers er tussenuit halen velen malen meer werk is dan 2 minuten aan de pc hangen
Tevens is er nu het voordeel dat de caravan ook recht er achter hangt, wat niet het geval had geweest als ik alleen de spacers er tussenuit had gehaald 


Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Ik volg bm530i hier.
Als je verlaagd (of verhoogd) dien je de wagen opnieuw uit te lijnen zoniet staat je camber niet correct. Met alle gevolgen op het weggedrag, ook dat hij achteraan een stuk hoger staat dan vooraan lijkt mij niet bevorderlijk.
Daarenboven staan de ophangingsrubbers nu constant onder spanning (deze dien je lossen voordat je hem verlaagd of verhoogd en daarna terug aan te spannen) zodat ze snel verslijten.
Persoonlijk zou ik zo niet rijden, zeker met een caravan erachter.
Snap wel waarom je het doet, maar daarom is het nog niet aangewezen.
Als je verlaagd (of verhoogd) dien je de wagen opnieuw uit te lijnen zoniet staat je camber niet correct. Met alle gevolgen op het weggedrag, ook dat hij achteraan een stuk hoger staat dan vooraan lijkt mij niet bevorderlijk.
Daarenboven staan de ophangingsrubbers nu constant onder spanning (deze dien je lossen voordat je hem verlaagd of verhoogd en daarna terug aan te spannen) zodat ze snel verslijten.
Persoonlijk zou ik zo niet rijden, zeker met een caravan erachter.
Snap wel waarom je het doet, maar daarom is het nog niet aangewezen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Jongens, het gaat hier om tijdelijk, vakantie, geloof echt niet dat dit allemaal zo'n invloed heeft en vind het allemaal een beetje ver overtrokken volgens mij 
Dan zou je elke keer met een caravan de boel moeten aanpassen omdat de hele belasting van de gehele wagen veranderd, verlaagd of niet, met spacers of zonder.
Maar dat is mijn mening, misschien hebben julie gelijk maar ik vind het een beetje ver overdreven allemaal.

Dan zou je elke keer met een caravan de boel moeten aanpassen omdat de hele belasting van de gehele wagen veranderd, verlaagd of niet, met spacers of zonder.
Maar dat is mijn mening, misschien hebben julie gelijk maar ik vind het een beetje ver overdreven allemaal.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Oud en nieuw E61/ Geen potje tijdelijk
Smallere spacers is genoeg bart 

Re: Oud en nieuw E61/ Kleine beurt
Gisteren maar weer eens een klein beurtje laten geven, net voor de vakantie, kwam mooi uit, zat alweer rond de 140.000 km en dat was het moment weer ervoor.

Weer met een verse voorraad onderweg straks
Meteen de additieven eens uitproberen, omdat ik vrij regelmatig korte stukjes rijd, zou dit de sludgevorming iets moeten tegengaan. De tijd zal het leren, voor het geld hoefde ik het niet te laten vind ik.

Weer met een verse voorraad onderweg straks

Meteen de additieven eens uitproberen, omdat ik vrij regelmatig korte stukjes rijd, zou dit de sludgevorming iets moeten tegengaan. De tijd zal het leren, voor het geld hoefde ik het niet te laten vind ik.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: Oud en nieuw E61/ Kleine beurt
Ik ben niet zo van de additieven, sludge zou je ook op kunnen lossen door een stukje te rijden
In de benzine is het echt totale kolder, als je het niet zelf uit de put haalt en een beetje bij normale stations tankt echt onzinnig. Zeker als je zoals jij er BP ultimate in gooit, daar zitten juist extra additieven in. Daarop basseerd de maatschappij zijn claim dat het zuiniger is.
Sterker nog als ze het erin gooien, mag het eruit ook.

In de benzine is het echt totale kolder, als je het niet zelf uit de put haalt en een beetje bij normale stations tankt echt onzinnig. Zeker als je zoals jij er BP ultimate in gooit, daar zitten juist extra additieven in. Daarop basseerd de maatschappij zijn claim dat het zuiniger is.
Sterker nog als ze het erin gooien, mag het eruit ook.
Re: Oud en nieuw E61/ Kleine beurt
Dat zou best kunnen, echter heb ik niet altijd tijd om een stukje te gaan rijden, en het stukje rijden kost meer dan de additieven
Maar zoals ik al schreef, ik probeer het eens uit, baat het niet dan schaad het niet en voor die paar tientjes wil ik het best proberen.

Maar zoals ik al schreef, ik probeer het eens uit, baat het niet dan schaad het niet en voor die paar tientjes wil ik het best proberen.
Re: Oud en nieuw E61/ Kleine beurt
Proberen kan idd nooit geen kwaad, ik heb er wel eens vangehoord dat de motor eraan verslaafd kan raken als je het te vaak doet.
Ik heb bij mijn benzine auto s ook van alles getest en bij mijn ook met korte stukjes rijden en na wat runs op een test bank met de waardes uitgelezen te hebben is het het beste met bp ultimate en die is ook nog eens zuiniger, daaronder komt vpower en de rest wat ik getest heb was gewone benzine en toevoegingen zonder resultaat.
Dus gewoon iederjaar een olie beurt of om ongeveer 15dkm en bp ultimatie is mijn formule voor een gezond blok.
Ik doe dit ook bij mijn diesel zo heb dit voor de rest nog nooit gemeten alleen wel meer km s op een tank.
Ik heb bij mijn benzine auto s ook van alles getest en bij mijn ook met korte stukjes rijden en na wat runs op een test bank met de waardes uitgelezen te hebben is het het beste met bp ultimate en die is ook nog eens zuiniger, daaronder komt vpower en de rest wat ik getest heb was gewone benzine en toevoegingen zonder resultaat.
Dus gewoon iederjaar een olie beurt of om ongeveer 15dkm en bp ultimatie is mijn formule voor een gezond blok.
Ik doe dit ook bij mijn diesel zo heb dit voor de rest nog nooit gemeten alleen wel meer km s op een tank.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Oud en nieuw E61/ Kleine beurt
Dat tanken met BP Ultimate merk ik idd, dat kan goed kloppen. Verder vind ik de toevoeging in de olie belangrijk, vanwege de korte stukjes, of dit ook echt werkt weet ik niet, maar kan geen kwaad lijkt me, merk het wel met de volgende beurt, eens kijken hoe het zit met de sludge dan 
