goed adres voor airco controle zuidholland

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
hjvanrijn

goed adres voor airco controle zuidholland

Bericht door hjvanrijn » 03 jul 2015, 18:05

Ik wil mn airco is laten controleren heb deze in 11 jaar nog nooit laten controleren weet niet ofdat de dealer hier naar kijkt met inspectie 2?

Airco werkt goed alleen hoor ik een soort zoemend/hoog geluidje (je moet wel goed luisteren) wat evenredig is aan het toerental dat heb ik nooit eerder gehoord en alleen als de airco aan staat hoor je het.

E34V8

Re: goed adres voor airco controle zuidholland

Bericht door E34V8 » 03 jul 2015, 23:50

Garagebedrijf Jaap Eindhoven in Zevenhuizen.

Daar halen ze het systeem leeg, vacuumeren ze het systeem.. en vullen ze het opnieuw af met R134 en PAG olie.

Als het vacuumeren niet lukt, is het systeem lek. Lekdetectie met UV middelen kunnen ze ook.

Een beetje geluid kan komen van:
- De compressor
- De hulpventilator, die zoemt als hij bijgeschakeld wordt.

Als het systeem gewoon koelt. Is dit "normale slijtage". Een compressor die slecht gaat lopen draait in no-time stuk en dat zal niet aan de hand zijn.

Aircosystemen verliezen per jaar meestal 10% capaciteit. Gewoon "natuurlijke" lekkage. Het kan goed zijn dat je je airco niet meer terug kent en je letterlijk kapot gaat vriezen.

Als je er toch bent, vraag meteen of ze een aircoreiniger er doorheen jagen. Dan is je airco 100% en zijn alle bacterien (dus ook de muffe luchtjes) dood.

Kosten zijn denk ik iets meer dan 100 euro.. Reken even op 125 Euro

hjvanrijn

Bericht door hjvanrijn » 04 jul 2015, 06:09

Bedankt voor de info moet zeggen de airco werkt verder prima na 15 jaar maar een check-up kan natuurlijk geen kwaad

german80

Bericht door german80 » 06 jul 2015, 10:05

Vullen, nieuwe compressor olie en een fluor patroon kost mij in Berkel&Rodenrijs 85 euro (incl btw).

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”