e36 328i coupe: Lekke koppakking / kvs probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: e36 328i coupe: Lekke koppakking / kvs probleem

Bericht door Beens1 » 12 jul 2015, 11:03

Is er ook goed aan de achterzijde van het blok gekeken?
Weet even niet hoe het bij een 6-cilinder zit, maar bij de 316i van mijn vader was het knietjes achter het blok tegen het schutbord zeg maar, gescheurd. Hierdoor verloor hij kvs, maar er was vaak geen lekkage te zien omdat het direct verbrande op de uitlaat. Uiteraard ging jet op een gegeven moment wel gepaard met enorme rookontwikkeling van onder de kap.

Stel dat je daar een wellicht kleine lek hebt, dan wordt het iig niet gauw opgemerkt. Bij de 4-cilinder heb je natuurlijk ook iets meer ruimte om het te ontdekken.
Helaas heeft de garage, waar we de reparatie hebben laten uitvoeren ook een pil gebruikt. Omdat door corrosie van het blok tpv de aansluiting met het knietje niet goed dichte. In plaats dat ze extra vloeibare pakking gebruikt hadden, hebben ze er zo'n pil in gedrukt. Maar ja, dicht is het nu wel... :roll:

jjessur
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2015, 18:53

Re: e36 328i coupe: Lekke koppakking / kvs probleem

Bericht door jjessur » 12 jul 2015, 15:46

Ook deze tip zal ik meenemen. Ik ga alles even opschrijven zodat ik zo een briefje kan overhandigen aan de bmw specialist, wanneer ik de auto er naartoe breng. Weet iemand of een compressietest duidelijkheid geeft over een gescheurde cilinderkop ja of nee?

jjessur
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2015, 18:53

Re: e36 328i coupe: Lekke koppakking / kvs probleem

Bericht door jjessur » 13 jul 2015, 09:49

De BMW staat morgen bij de BMW specialist. Daar wordt de koelvloeistof vervangen (zodat die radiatorpil/liquid ook zo goed als mogelijk verwijderd is en wordt het blok onder druk gezet. Tevens loopt hij alles nog na en leg ik jullie tips er neer!:)

jjessur
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2015, 18:53

Re: e36 328i coupe: Lekke koppakking / kvs probleem

Bericht door jjessur » 14 jul 2015, 17:35

Heb 'm weer terug. Kwam inderdaad nog wat lucht uit. Het blok is onder druk gezet en is alles nagelopen. Er zijn verder geen lekken, alleen de visco koppeling is defect en zal dus moeten worden vervangen. Tot zover is het kvs peil niet teruggelopen. Hopen dat het zo blijft nu!:)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”