E61 Problemen met slecht starten opgelost!!
E61 Problemen met slecht starten opgelost!!
Sinds enkele weken loopt de motor slecht na het starten (koude motor) en motorstoringslamp gaat knipperen. Ik heb de auto uit laten lezen en gaf aan dat cilinder 4,5 en 6 over sloegen (foutcode weet ik zo niet). Aller eerst de 2 lamdasondes verwisseld om te kijken of het probleem verplaatst naar cilinder 1,2 en 3. Helaas (of niet) blijft de fout bij cilinder 4,5 en 6.
Dus nu zal het waarschijnlijk aan de inlaatkant zitten. We hebben al wat remreiniger aan de inlaatkant gespoten om te kijken of de motor het toerental verhoogt, maar dit was niet het geval.
Bij het wisselen van de carterpanpakking is de motor opgehangen met een ketting om de luchtinlaat.
Heeft iemand een idee waarom de auto slecht loopt? Carterventilatie?
Ik merk ook dat de auto koelvloeistof verbruikt, ongeveer 1 liter per 1000km ofzo (weet het niet exact). Oliepeil blijft goed op peil en zie ook geen blauwe walm bij starten. Er is druk op het systeem gezet, maar loopt nauwelijks omlaag.
Hier ook iemand enig idee van wat het zou kunnen zijn?
Dus nu zal het waarschijnlijk aan de inlaatkant zitten. We hebben al wat remreiniger aan de inlaatkant gespoten om te kijken of de motor het toerental verhoogt, maar dit was niet het geval.
Bij het wisselen van de carterpanpakking is de motor opgehangen met een ketting om de luchtinlaat.
Heeft iemand een idee waarom de auto slecht loopt? Carterventilatie?
Ik merk ook dat de auto koelvloeistof verbruikt, ongeveer 1 liter per 1000km ofzo (weet het niet exact). Oliepeil blijft goed op peil en zie ook geen blauwe walm bij starten. Er is druk op het systeem gezet, maar loopt nauwelijks omlaag.
Hier ook iemand enig idee van wat het zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door ArnoE61 op 24 jul 2015, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: E61 525i slecht lopen na starten + koelvloeistofverbruik
Bobines ? Heeft niets met de koelvloeistof te maken maar misschien wel het slechte lopen.
Nee, dan zou die per cilinder een fout moeten geven. Bobines en bougies zijn kort geleden vervangen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 14 jul 2015, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
-
Ik zeg toch bobines of kabelboom van de bobines. Voor de koelvloeistof heb je al binnen gekeken of je kachel radiateur niet lekt. Meestal bij koelvloeistof lekkages zie je ook lek sporen (vooral bij de roze vloeistof) rond de lekkage. Krijg je een soort van kalk afzetting.
Als het een bobine is, dan geeft ie het maar 1 cilinder. Nu op 3 tegelijk, dus per cilinderbank.
Nee ik heb nog niet binnen gekeken. Waar zou ik precies moeten kijken dan?
Nee ik heb nog niet binnen gekeken. Waar zou ik precies moeten kijken dan?
-
Als het de kabelboom van de bobines is zou je een centrale + of - kunnen hebben die niet goed is. Precies de helft van je cilinders en dan ook nog eens opvolgend geven problemen, dat kan bijna alleen maar elektronisch zijn.
Meestal is een lekke kachel radiator terug te vinden door vette ramen, een zoete weeïge lucht en natte tapijten. waar die precies zit bij de 5 weet ik niet, maar ik vermoed zoals bij veel auto's in het onderste deel van het dashboard in het midden.
Meestal is een lekke kachel radiator terug te vinden door vette ramen, een zoete weeïge lucht en natte tapijten. waar die precies zit bij de 5 weet ik niet, maar ik vermoed zoals bij veel auto's in het onderste deel van het dashboard in het midden.
- lekkerwijf1
Ik zou toch eens beginnen met een compressie test mits je nergens lekkage kan vinden. Klinkt nml als een koppaking en is kijken of je natte bougies hebt.
Bij het wisselen van de carterpanpakking is de motor opgehangen met een ketting om de luchtinlaat????
Wat voor bedrijf maakt dit?
Wat voor bedrijf maakt dit?
Hier sluit ik me bij aan. Klinkt niet goed.lekkerwijf1 schreef:Ik zou toch eens beginnen met een compressie test mits je nergens lekkage kan vinden. Klinkt nml als een koppaking en is kijken of je natte bougies hebt.
+1 zoveel water verlies klinkt niet goed.
525d E61 2007 pre-LCI
Gaan die stalen koppakkingen vaak kapot?
-
je kan bij de betere garage ook een koelvloeistof lektest doen. Ze meten dan met een vloeistof of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten. Als de vloeistof verkleurd dan heb je uitlaatgassen in de vloeistof en vaak een lekke koppakking.
ze kunnen kapot en doe jezelf een lol en ga dit zsm checken. Ik zou er echt geen meter meer mee rijden. Alleen rechtstreeks naar de dichtsbijzijnde (kwaliteits garage). Hoe langer je doorrijd hoe groter de impact mocht het idd je koppakking zijn. Je zal niet de eerste zijn die er dan een ander blok in moet zetten.ArnoE61 schreef:Gaan die stalen koppakkingen vaak kapot?
Ik moet nu trouwens wel zeggen dat als de koelvloeistof op niveau is er geen problemen zijn met slecht lopen na het starten. Zodra het koelvloeistof laag is, heb ik de problemen wel.
Het euvel van het slechte lopen is hoogstwaarschijnlijk gevonden!
Het membraan van de carterventilatie is kapot. Auto verbruikte ook wat olie, dat was dus hierdoor.
Nu wordt de carterventilatie + alle slangen er omheen vervangen. 1 van de slangen was al poreus en brak bij het demonteren.
Wat betreft de koelvloeistof weten we het nog niet zeker.
Het membraan van de carterventilatie is kapot. Auto verbruikte ook wat olie, dat was dus hierdoor.
Nu wordt de carterventilatie + alle slangen er omheen vervangen. 1 van de slangen was al poreus en brak bij het demonteren.
Wat betreft de koelvloeistof weten we het nog niet zeker.