BMW E46 330ci Clubsport
Re: BMW E46 328i
In principe niet. Juist omdat ik weer wat anders wil, dus dan maar twee deuren minder. Mocht er een mooie sedan langskomen, is het natuurlijk niet meteen uitgesloten als ie aan de wensen en prijs voldoet.
Ik heb een auto gevonden die wel redelijk aan mijn eisen voldoet. Betreft een 330ci Clubsport. Het is mogelijk om mijn auto in te ruilen dus ik heb afgesproken om morgenavond te komen kijken. Nu was ik wel benieuwd wat jullie er van vinden. Uitrustig is in mijn ogen perfect, maar ik twijfel enigzins over de KM stand en over SMG. Er is toch iets wat mij ervan weerhoudt om een auto met een KM stand van boven de 200k te kopen. (Ik weet dat dit onzin is, mits goed onderhouden, maar toch.) Hoor ook veel verhalen dat er veel mankementen zijn met SMG. Wat zeggen jullie hiervan?
http://www.lijzengacitroens.nl/occasions/bmw-3-serie/
ps. De voorbumper mist de splitters, dat weet ik. De garage is bereid om deze lelijke plekken op de bumper op te lossen.
ps. De voorbumper mist de splitters, dat weet ik. De garage is bereid om deze lelijke plekken op de bumper op te lossen.
- martinus83
Je zegt het zelf al... die km stand kan makkelijk, technisch onderhoud maar ook bijhouden van de auto zelf telt.MFW schreef:maar ik twijfel enigzins over de KM stand en over SMG. Er is toch iets wat mij ervan weerhoudt om een auto met een KM stand van boven de 200k te kopen. (Ik weet dat dit onzin is, mits goed onderhouden, maar toch.) n.
SMG kan ik je helaas niks over zeggen. Ook daarbij telt onderhoud? spoelen, verversen etc? En er zullen best wat puntjes van aandacht zijn waar je op zou kunnen letten.
Qua auto, vind persoonlijk die vleugel echt geen pan en feit dat die bumper schade heeft.. een beetje liefhebber zou zoiets toch meteen vervangen? en anders zeker voor de verkoop..
Wat met verder opvalt is het gaasrooster onder in de bumper, is dat origineel? zo ja ook in die kleur??
Uitlaatdemper lijkt me ook niet origineel, kortom er lijkt een en ander aan verknutseld te zijn plus het invoerkenteken. Wees alert en kritisch, afgaande op de advertentie denk ik dat het beter moet kunnen..
my 2 cents..
Re: BMW E46 328i Mening 330ci gevraagd
En bouwjaar 2003 dan zou het toch een facelift model moeten zijn.....
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Snap je twijfel, wat veel mensen vergeten toch wel volgens mij is dat ondanks dat de motor/versnellingsbak en noem maar op prima 200, 300k aan kan, je natuurlijk wel sporen gaat zien. Voorbeeld, de stoelen, stuur, knopjes van ramen, deurgrepen, natuurlijk de lak, etc. Uiteraard zijn er genoeg auto's waar je dit niet ziet, maar ondanks dat je het niet ziet is het er toch wel ... hoe minder km's, hoe minder de auto 'gebruikt' is. Mijn vorige E46 heb ik van een liefhebber (! , die er meer dan goéd mee om ging, zonder een cént te besparen op de auto) gekocht bij 179k op de teller, mijn huidige bij 107k. Ik vind het toch een erg groot verschil ...MFW schreef:Ik heb een auto gevonden die wel redelijk aan mijn eisen voldoet. Betreft een 330ci Clubsport. Het is mogelijk om mijn auto in te ruilen dus ik heb afgesproken om morgenavond te komen kijken. Nu was ik wel benieuwd wat jullie er van vinden. Uitrustig is in mijn ogen perfect, maar ik twijfel enigzins over de KM stand en over SMG. Er is toch iets wat mij ervan weerhoudt om een auto met een KM stand van boven de 200k te kopen. (Ik weet dat dit onzin is, mits goed onderhouden, maar toch.) Hoor ook veel verhalen dat er veel mankementen zijn met SMG. Wat zeggen jullie hiervan?
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Datum eerste toelating:Edward2 schreef:En bouwjaar 2003 dan zou het toch een facelift model moeten zijn.....
Auto is dus eerder geproduceerd, maar in een later stadium om kenteken gezet. Naar mijn idee geen reden voor paniek.De dag dat de auto voor het eerst op de weg is gekomen, waar ook ter wereld, dit geld als het bouwjaar, dit is niet het productie jaar!
Overigens een nette auto om te zien.
?? Ben ik nou gek of niet duidelijk genoeg....
De verkoper adverteert met bouwjaar 2003. Kan wel zijn dat dit de eerste toelatingsdatum is, maar dat blijft voor mij toch neigen naar liegen als je dit bouwjaar noemt. En maakt een prijsvergelijk met auto's echt uit 2003 (pre facelift) ook verraderlijk en niet echt netjes zeg maar
Dus deze auto is NIET van 2003 - Dat kan nooit, dat moet eerder zijn, aangezien de auto een pre face lift is en dus van 2001 of eerder moet zijn.
De verkoper adverteert met bouwjaar 2003. Kan wel zijn dat dit de eerste toelatingsdatum is, maar dat blijft voor mij toch neigen naar liegen als je dit bouwjaar noemt. En maakt een prijsvergelijk met auto's echt uit 2003 (pre facelift) ook verraderlijk en niet echt netjes zeg maar
Dus deze auto is NIET van 2003 - Dat kan nooit, dat moet eerder zijn, aangezien de auto een pre face lift is en dus van 2001 of eerder moet zijn.
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Er is zeker e.e.a. geknutseld aan de auto zo te zien. De gaasrooster in de voorbumper is standaard bij M-tech2 maar ik denk dat die origneel zwart moet geweest onder een donkerblauwe auto.. Zoals eerder aangegeven wees alert en kritisch en ik denk ook dat het beter kan.
Volgens mij is de coupe/cabrio pas in 2003 gefacelift, dus het kan volgens mij wel. Ik zou wel sowieso even kijken vanwaar de auto geïmporteerd is.
Rooster in het grijs lijkt me ook niet origineel zoals al gezegd werd, maar alles bij elkaar concentreert het knutselwerk zich rondom de voorbumper. Even kritisch zijn op de voorkant of hij geen schade heeft gehad. Lijkt me best interessante auto om eens te bekijken.
Rooster in het grijs lijkt me ook niet origineel zoals al gezegd werd, maar alles bij elkaar concentreert het knutselwerk zich rondom de voorbumper. Even kritisch zijn op de voorkant of hij geen schade heeft gehad. Lijkt me best interessante auto om eens te bekijken.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik ben er net wezen kijken. De auto is geproduceerd in de tweede maand van 2003. Ik weet niet in welke maand de facelift kwam, maar dat kan allemaal best kloppen. Wat betreft het rooster heb ik geen idee. Zal ook weer zwart worden als ik tot koop over ga. De vorige eigenaar had de splitters kapot gereden en er dus maar afgehaald. De garage kwam betrouwbaar over en we hadden ook de mogelijkheid om de auto op de brug te bekijken en dus ook gedaan.
De staat van de auto was prima en hij reed ook goed. Alles werkt ook naar behoren. Het enige waaraan ik me stoorde, was de demper die niet origineel is en dat de auto behoorlijk verlaagd is. (Dat zou ook allemaal weer terug naar origineel gaan na aankoop.) Er waren wel een paar dingen die naar voren kwamen:
-Het koelvloeistofreservoir lekte wat aan de onderkant. (Kwaaltje? Heb ik bij zowat iedere BMW tot nu toe gehad.)
-Voorbumper dus
-Geluid uit ventilatieroosters, beetje suizend. (Ook met climate/airco aan/uit.)
- Trekt wat naar rechts
- Bak lijkt wat te zweten. Niet ernstig
Het enige wat mij eigenlijk een beetje weerhoudt is de SMG bak. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en geen vergelijkingsmateriaal. Hoe hoort het te schakelen etc. Ook vraag ik me af hoe SMG in het dagelijks gebruik is. Wordt het niet vervelend na een tijd? Zal toch vaak ook in C rijden en je merkt het schakelen wel behoorlijk. Bij deze althans. Verder de KM stand en het feit dat een cabrio toch ook wel leuk is.
Launchcontrol is wel weer een pluspunt! Errugg leuk hehe.
Ik ben er net wezen kijken. De auto is geproduceerd in de tweede maand van 2003. Ik weet niet in welke maand de facelift kwam, maar dat kan allemaal best kloppen. Wat betreft het rooster heb ik geen idee. Zal ook weer zwart worden als ik tot koop over ga. De vorige eigenaar had de splitters kapot gereden en er dus maar afgehaald. De garage kwam betrouwbaar over en we hadden ook de mogelijkheid om de auto op de brug te bekijken en dus ook gedaan.
De staat van de auto was prima en hij reed ook goed. Alles werkt ook naar behoren. Het enige waaraan ik me stoorde, was de demper die niet origineel is en dat de auto behoorlijk verlaagd is. (Dat zou ook allemaal weer terug naar origineel gaan na aankoop.) Er waren wel een paar dingen die naar voren kwamen:
-Het koelvloeistofreservoir lekte wat aan de onderkant. (Kwaaltje? Heb ik bij zowat iedere BMW tot nu toe gehad.)
-Voorbumper dus
-Geluid uit ventilatieroosters, beetje suizend. (Ook met climate/airco aan/uit.)
- Trekt wat naar rechts
- Bak lijkt wat te zweten. Niet ernstig
Het enige wat mij eigenlijk een beetje weerhoudt is de SMG bak. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en geen vergelijkingsmateriaal. Hoe hoort het te schakelen etc. Ook vraag ik me af hoe SMG in het dagelijks gebruik is. Wordt het niet vervelend na een tijd? Zal toch vaak ook in C rijden en je merkt het schakelen wel behoorlijk. Bij deze althans. Verder de KM stand en het feit dat een cabrio toch ook wel leuk is.
Launchcontrol is wel weer een pluspunt! Errugg leuk hehe.
Ziet eruit als een prima auto, ondanks dat de spoiler origineel is en bij de uitvoering hoort ... zou het eerste zijn wat ik eraan zou veranderen; eraf dat ding
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Haha ondanks dat het origineel is, sluit ik me daarbij aan.
We moeten nog even de puntjes op de i zetten, maar als alles volgens planning gaat, staat er één dezer dagen een 330ci Clubsport op de stoep in plaats van de 328i sedan.
Re: BMW E46 330ci Clubsport
Vandaag de 328i ingeruild en de 330ci SMG Clubsport opgehaald. Ik moet zeggen dat het prima bevalt hehe. Ik zal 'm eerst goed poetsen voordat ik foto's plaats, maar hier alvast de optielijst.
- Spoiler: Laat zien
-
Re: BMW E46 330ci Clubsport
Gefeliciteerd met je 330!