Even voorstellen wordt altijd wel gewaardeerd:) Mijn naam is Joey, sinds 6 weken de trotste eigenaar van een e36 328i coupe uit 1995. (foto's blijf ik jullie nog even verschuldigd). Na jarenlang kwijlen zodra ik er 1 zag of hoorde, dan eindelijk tot aankoop over kunnen gaan.
Nu heb ik er gelijk enorm gedonder mee. In het begin moest ik zo nu en dan een klein beetje koelvloeistof bijvullen, totdat 'ie op een hete zaterdag ineens alle koelvloeistof uitspuugde. Maandag gelijk bij garage gezet, koppakkingtest uitgevoerd en daar bleek niets mis mee te zijn. Thermostaat en waterhuis vervangen, (waterpomp en radiateur waren nog in prima staat) en nu geen externe lekkages meer.
Maar nu: hij verbruikt nu behoorlijk wat koelvloeistof. Na een avondje is de helft van het tankje al weer leeg. Weer koppakkingtest gedaan (weer niets uitgekomen), nogmaals ontlucht maar hetzelfde verschijnsel blijft optreden. Ik ben ten einde raad, ik zie m'n droom zo in duigen vallen. Ik heb namelijk begrepen dat het alsnog de koppakking kan zijn, ook al geven testen aan van niet. Is dat zo?Ook heb ik van twee verschillende garagisten te horen gekregen dat een koppakking vervangen van het 2.8 blok ondoenlijk is, aangezien het een aluminium blok is en er dan zoveel vervangen moet worden dat er net zo goed een nieuw blok ik kan worden gehangen.... Ik hoor graag jullie bevindingen hierover, en ook of het euvel aan iets totaal anders kan liggen. Mijn grote dank alvast!
Ps. Ik weet niet of ik zo direct na het voorstellen mijn probleem op tafel kan/mag leggen, ben alleen nog niet volledig op de hoogte van de spelregels

Met vriendelijke groet,
Joey