Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Hallo medeforumgebruikers,
Ik ben Alex 37 jaar oud en ben al een aantal jaar lid en dit wordt mijn eerste bericht.
Na vele jaren gedroomd te hebben van een BMW is de droom nu werkelijkheid geworden
Na lang zoeken en informeren was ik op zoek naar een E60 met een 6 cylnder en uiteindelijk gevonden een 530i LCI bij een bovag garage met 6 maanden garantie.
De auto was ingeruild door eerste eigenaar voor een Porche en had met de 530i 110.000km alleen zakelijk gereden, hij is van 11-2007 en altijd Dealer onderhouden wat ik heb gecontroleerd en optisch ziet hij er keurig netjes uit met bijna geen gebruikssporen.
Het is een executive met sportstoelen, zwart leer, sportstuur met schakelflipper, sportonderstel, titanium lijsten, bekerhouders, lichtpakket, bi-xenon met bochtenverlichting, cruise contol met remfunctie, 18inc velgen en misschien nog wat andere opties die ik vergeten ben.
Ik heb de auto nu 2 maanden en ben er dol gelukkig mee, hij rijd boven mijn verwachting goed op een paar dingetjes na.
-De auto is minder zuinig als ik had verwacht. Verwacht had ik gecombineerd 70% snelweg 30% binnenwegen 1 op 12 maar ik haal de 1 op 10 nog niet.
-De auto loopt bij een koude motor onregelmatig totdat ik een paar keer gas geef dan is het weg.
-Bij langzaam rijden en een straatje indraaien voel ik een licht knikje in het stuur naar links en naar rechts net alsof er iets los zit boven in het stuur wat zacht valt.
-Links voor ophanging kraakt bij een diepe drempel.
Ik ben met de problemen teruggegaan voor garantie en kreeg te horen dat hij het onregelmatig lopen heeft geconstateerd maar geen error codes heeft gevonden dus een injectorcleaner in de tank in de hoop dat het verdwijnt.
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
Over de problemen ga ik een nieuw topic starten als ik geen antwoord kan vinden op de problemen. Ik heb zelf ondertussen de codes uitgelezen met BMW software en kwam wel degelijk recente error codes tegen over de NOx sensor en Lamba sensor.
In september ga ik met de BMW naar het Gardameer in Italië en daar kijk ik nu al naar uit.
Groeten Alex
Ik ben Alex 37 jaar oud en ben al een aantal jaar lid en dit wordt mijn eerste bericht.
Na vele jaren gedroomd te hebben van een BMW is de droom nu werkelijkheid geworden
Na lang zoeken en informeren was ik op zoek naar een E60 met een 6 cylnder en uiteindelijk gevonden een 530i LCI bij een bovag garage met 6 maanden garantie.
De auto was ingeruild door eerste eigenaar voor een Porche en had met de 530i 110.000km alleen zakelijk gereden, hij is van 11-2007 en altijd Dealer onderhouden wat ik heb gecontroleerd en optisch ziet hij er keurig netjes uit met bijna geen gebruikssporen.
Het is een executive met sportstoelen, zwart leer, sportstuur met schakelflipper, sportonderstel, titanium lijsten, bekerhouders, lichtpakket, bi-xenon met bochtenverlichting, cruise contol met remfunctie, 18inc velgen en misschien nog wat andere opties die ik vergeten ben.
Ik heb de auto nu 2 maanden en ben er dol gelukkig mee, hij rijd boven mijn verwachting goed op een paar dingetjes na.
-De auto is minder zuinig als ik had verwacht. Verwacht had ik gecombineerd 70% snelweg 30% binnenwegen 1 op 12 maar ik haal de 1 op 10 nog niet.
-De auto loopt bij een koude motor onregelmatig totdat ik een paar keer gas geef dan is het weg.
-Bij langzaam rijden en een straatje indraaien voel ik een licht knikje in het stuur naar links en naar rechts net alsof er iets los zit boven in het stuur wat zacht valt.
-Links voor ophanging kraakt bij een diepe drempel.
Ik ben met de problemen teruggegaan voor garantie en kreeg te horen dat hij het onregelmatig lopen heeft geconstateerd maar geen error codes heeft gevonden dus een injectorcleaner in de tank in de hoop dat het verdwijnt.
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
Over de problemen ga ik een nieuw topic starten als ik geen antwoord kan vinden op de problemen. Ik heb zelf ondertussen de codes uitgelezen met BMW software en kwam wel degelijk recente error codes tegen over de NOx sensor en Lamba sensor.
In september ga ik met de BMW naar het Gardameer in Italië en daar kijk ik nu al naar uit.
Groeten Alex
Laatst gewijzigd door Mazzo op 18 jul 2015, 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Nog niet eerder gehoord, kan kloppen natuurlijk. Ik heb het zelf met meerdere bmw's niet gemerkt, ben erg kritisch. Aangezien je nu nog in de garantie zit zou ik het niet accepteren dit antwoord. Klinkt in ieder geval als een mooie auto, een 3.0 is een keurig formaat motor voor dit type autoMazzo schreef:...
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
---
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Welkom hier Alex !
Heb je ook fotootjes van je wagen ?
Wat betreft de antwoorden van de dealer, zoals help al schrift, niet accepteren, dat BMW zelf er niets aan doet heeft totaal niets met jouw garantie te maken, het hoort, klaar, probleem laten onderzoeken en verhelpen. Droog rubber invetten, klinkt als een tijdelijke pol,lossing, volgens mij moet dat rubber gewoon vervangen worden, veel voorkomend.
Wat betreft je verbruik, met mijn 525i haal ik dat ook niet, en ik rijd behoorlijk zuinig qua rijstijl, dat ga je met de 530i niet overtreffen denk ik. Maximale dat ik haal is 1:9,7 Nu zou het kunnen dat een LCI wat zuiniger is, maar 1:12 haal je alleen bij heel erg veel snelweg gebruik denk ik, en dan moet je ook je voetje beheersen
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder kun je de vragen beter apart in het Techniek gedeelte zetten, dat is daarvoor
Probeer ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, dit voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers met je wagen en ben benieuwd naar de fotootjes, klinkt als een mooie wagen
Heb je ook fotootjes van je wagen ?
Wat betreft de antwoorden van de dealer, zoals help al schrift, niet accepteren, dat BMW zelf er niets aan doet heeft totaal niets met jouw garantie te maken, het hoort, klaar, probleem laten onderzoeken en verhelpen. Droog rubber invetten, klinkt als een tijdelijke pol,lossing, volgens mij moet dat rubber gewoon vervangen worden, veel voorkomend.
Wat betreft je verbruik, met mijn 525i haal ik dat ook niet, en ik rijd behoorlijk zuinig qua rijstijl, dat ga je met de 530i niet overtreffen denk ik. Maximale dat ik haal is 1:9,7 Nu zou het kunnen dat een LCI wat zuiniger is, maar 1:12 haal je alleen bij heel erg veel snelweg gebruik denk ik, en dan moet je ook je voetje beheersen
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder kun je de vragen beter apart in het Techniek gedeelte zetten, dat is daarvoor
Probeer ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, dit voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers met je wagen en ben benieuwd naar de fotootjes, klinkt als een mooie wagen
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Welkom Alex,
jammer van de problemen, hopelijk worden ze snel opgelost dat je nog meer kunt genieten van je wagen.
graag zien we ook foto's van je wagen verschijnen.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
jammer van de problemen, hopelijk worden ze snel opgelost dat je nog meer kunt genieten van je wagen.
graag zien we ook foto's van je wagen verschijnen.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Bedankt voor de welkoms berichten en zoals beloofd een aantal foto's van de buitenkant, binnenkant moet ik nog maken.
Gr. Alex
Gr. Alex
Laatst gewijzigd door Mazzo op 18 jul 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Hallo --help--help schreef:Nog niet eerder gehoord, kan kloppen natuurlijk. Ik heb het zelf met meerdere bmw's niet gemerkt, ben erg kritisch. Aangezien je nu nog in de garantie zit zou ik het niet accepteren dit antwoord. Klinkt in ieder geval als een mooie auto, een 3.0 is een keurig formaat motor voor dit type autoMazzo schreef:...
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
---
Ik dacht ook dat knikje lijkt me niet normaal en ik krijg ook steeds meer het gevoel dat ze me hebben afgewimpelt met een mooi verhaal, ook met het stabilisatorrubber wat Bart70 zegt en het onregelmatig lopen als hij koud is waar zogenaamd geen codes van te vinden zijn. Ik ga ze binnenkort echt confronteren dat de problemen opgelost moeten worden. Ik vraag me alleen af of ik met Copies van de error codes uit ISTA en INPA langs kan gaan bij die garage?
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Bedankt voor je tips en aandacht.Bart70 schreef:Welkom hier Alex !
Heb je ook fotootjes van je wagen ?
Wat betreft de antwoorden van de dealer, zoals help al schrift, niet accepteren, dat BMW zelf er niets aan doet heeft totaal niets met jouw garantie te maken, het hoort, klaar, probleem laten onderzoeken en verhelpen. Droog rubber invetten, klinkt als een tijdelijke pol,lossing, volgens mij moet dat rubber gewoon vervangen worden, veel voorkomend.
Wat betreft je verbruik, met mijn 525i haal ik dat ook niet, en ik rijd behoorlijk zuinig qua rijstijl, dat ga je met de 530i niet overtreffen denk ik. Maximale dat ik haal is 1:9,7 Nu zou het kunnen dat een LCI wat zuiniger is, maar 1:12 haal je alleen bij heel erg veel snelweg gebruik denk ik, en dan moet je ook je voetje beheersen
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder kun je de vragen beter apart in het Techniek gedeelte zetten, dat is daarvoor
Probeer ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, dit voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers met je wagen en ben benieuwd naar de fotootjes, klinkt als een mooie wagen
Ik had nog niet eens zo gedacht over dat rubber dat het een tijdelijke oplossing is maar daar heb je natuurlijk wel gelijk in.
Over het verbruik ben ik juist voor de LCI gegaan omdat die op papier stukken zuiniger is met de directe inspuiting maar ik begin het vermoeden te krijgen dat het hoge verbruik wel eens aan een defecte Nox sensor of Lamba sensor kan liggen omdat ik in de foutcodes heb gezien dat die melding steeds terug komt op verschillende kmstanden.
Gr. Alex
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Bedankt en lijkt me leuk om een keer naar een meeting te komen.mieske90 schreef:Welkom Alex,
jammer van de problemen, hopelijk worden ze snel opgelost dat je nog meer kunt genieten van je wagen.
graag zien we ook foto's van je wagen verschijnen.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Hopelijk komt het allemaal in orde Alex !
Houd ons maar op de hoogte
Houd ons maar op de hoogte
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Invetten is inderdaad een tijdelijke oplossing, op den duur gaat het toch weer piepen of zelfs rammelen.Mazzo schreef:Bedankt voor je tips en aandacht.Bart70 schreef:Welkom hier Alex !
Heb je ook fotootjes van je wagen ?
Wat betreft de antwoorden van de dealer, zoals help al schrift, niet accepteren, dat BMW zelf er niets aan doet heeft totaal niets met jouw garantie te maken, het hoort, klaar, probleem laten onderzoeken en verhelpen. Droog rubber invetten, klinkt als een tijdelijke pol,lossing, volgens mij moet dat rubber gewoon vervangen worden, veel voorkomend.
Wat betreft je verbruik, met mijn 525i haal ik dat ook niet, en ik rijd behoorlijk zuinig qua rijstijl, dat ga je met de 530i niet overtreffen denk ik. Maximale dat ik haal is 1:9,7 Nu zou het kunnen dat een LCI wat zuiniger is, maar 1:12 haal je alleen bij heel erg veel snelweg gebruik denk ik, en dan moet je ook je voetje beheersen
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder kun je de vragen beter apart in het Techniek gedeelte zetten, dat is daarvoor
Probeer ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, dit voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers met je wagen en ben benieuwd naar de fotootjes, klinkt als een mooie wagen
Ik had nog niet eens zo gedacht over dat rubber dat het een tijdelijke oplossing is maar daar heb je natuurlijk wel gelijk in.
Over het verbruik ben ik juist voor de LCI gegaan omdat die op papier stukken zuiniger is met de directe inspuiting maar ik begin het vermoeden te krijgen dat het hoge verbruik wel eens aan een defecte Nox sensor of Lamba sensor kan liggen omdat ik in de foutcodes heb gezien dat die melding steeds terug komt op verschillende kmstanden.
Gr. Alex
Het hoge verbruik is zeker af te leiden aan een kapotte lambda sonde (sensor) want dan gaat de motor namelijk 'safe' lopen (verklaard ook het onregelmatig koud lopen want dan krijgt hij sowieso al meer benzine en met een kapotte lambda nog meer, bij starten draait de primaire lambda namelijk in open loop en bij enkele keren gas geven in closedloop), de lambda koppeld geen signaal terug naar de computer dus die weet niet hoe de inspuiting verloopt, dus spuit hij altijd maar 'genoeg' in.
Het kan eventueel ook aan een vervuilde MAF-sensor liggen, Mass Air Flow (sensor) dus de luchtmassa meter. Deze kan vervuild zijn en is schoon te maken.
Even terug gaan met printjes van de codes en dan hebben ze zwart op wit staan dat er wel degelijk wat fout zit.
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Welkom Alex!
Hopelijk zijn de problemen snel opgelost zodat je heerlijk kunt genieten
Ik ben net 2 weken terug van het Gardameer. Heerlijke rit (vooral in DLD natuurlijk)
Hopelijk zijn de problemen snel opgelost zodat je heerlijk kunt genieten
Ik ben net 2 weken terug van het Gardameer. Heerlijke rit (vooral in DLD natuurlijk)
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Richard bedankt voor je advies, ik ga binnenkort eerst langs de BMW dealer om diagnose te stellen over die tik in het stuur zodat ik met hun bevindingen in conclave kan gaan met het bedrijf waar ik garantie heb.
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Bedankt voor je reactie.Quadrantz schreef:Welkom Alex!
Hopelijk zijn de problemen snel opgelost zodat je heerlijk kunt genieten
Ik ben net 2 weken terug van het Gardameer. Heerlijke rit (vooral in DLD natuurlijk)
Ik hoop dat je hebt genoten in Italië.
Jij kunt mij dan ook vast wel vertellen wat de beste route is om te rijden naar Sirmione.
Ik zat zelf te denken via Oostenrijk omdat je dan meer Duitse autobahn hebt maar Zwitserland is natuurlijk ook een mooie route.
Re: Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Dat knikje heb ik ook! Er is mij door de verkopende garage, de hoofdmonteur en tester, gezegd dat alle 'oudere' E60/E61 's dat hebben. En inderdaad bij een andere voelde ik het ook.Mazzo schreef:..
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
..
Dit is tevens bevestigd door de monteur van de BMW dealer waar het ding in onderhoud is geweest, zij het schoorvoetend.. (Die heb ik tijdens de proefrit gewoon even gebeld met dit verhaal).
116i
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)