Luidspreker

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
mberg

Luidspreker

Bericht door mberg » 30 jun 2015, 15:38

Is het mogelijk om in een E60 luidsprekers te plaatsen die niet specifiek voor een E60 zijn maar qua diameter wel passen? Kan dit met aansluitingen of krijg je foutmeldingen.....

Ik lees over merken als Eton of Gladen maar past er ook een pioneer of kenwood of weet ik welk merk in?

gr

Marc

thijsvanzwam

Re: Luidspreker

Bericht door thijsvanzwam » 16 jul 2015, 07:53

Hoi Marc,

kan best! ik heb Hertz speakers in mijn E61 gebouwd, doen het prima!
Let wel goed op dat ze de zelfde impedantie hebben als de originele, anders schakelt je radio het betreffende kanaal uit.
De originele speakers zitten met 3 gaten vast, vaak zijn aftermarket speakers voorzien van 4 gaten. Daar zul je dus even wat op moeten verzinnen en de stekkertjes natuurlijk, originele btw stekkers zullen straks niet op de andere speakers passen.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

mberg

Bericht door mberg » 17 jul 2015, 14:53

Bedankt voor je antwoord. Welk model heb jij van Hertz?

Gr

Marc

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 19 jul 2015, 08:36

Hoi Marc,

ik heb de Hertz DCX 100 ingebouwd. Verwacht geen concertzalen maar ten opzichte van de originele speakers toch wel een hele vooruitgang.
De speakers passen in de originele uitsparingen zonder iets aan te passen, alleen gebruik je niet alle 4 de schroefgaten maar slechts 3. Ik ging er wantij dat er misschien resonanties zouden gaan ontstaan dus ik had alvast wat schuimrubber gehaald om er tussen te stoppen maar dat bleek achteraf helemaal niet nodig. Ze zitten er nu al een poosje in, zonder schuimrubber en klinken prima!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

nijske

Bericht door nijske » 16 aug 2015, 12:54

je kan vrijwel iedere speaker van 10 cm in de deurpanelen plaatsen mits je vaak wat aanpassingen doet.
had er eerst een setje ingedaan en zoals thijsvanzwam al zij de ophangingspunten passen dan vaak niet.
wat bij mij de oplossing was, 2 orginele punten gebruiken en het derde orginele punt had ik een plaatrevet op gelegd
waarmee ik de speaker toch kon inklemmen. wel opletten of het uit komt met je foamrand van je speaker.
verders is het kabels afknippen en gewone amp stekkertjes eraan vast knijpen of vast solderen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”