Boordcomputer werkt niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Shorty_

Boordcomputer werkt niet

Bericht door Shorty_ » 03 okt 2014, 10:14

Hallo,

Ik heb problemen met mijn dashboard. Hij functioneert niet. Als ik op de BC knop klik gebeurd er helemaal niks.
Ik kan bijvoorbeeld ook de klok niet vooruit of achteruit zetten, ik weet niet of dat er ook mee te maken heeft?
Ik had ergens gelezen dat als je de richtingaanwijzer omlaag drukt en dan op de BC knop drukt, het wel zou kunnen werken maar dat doet hij bij mij ook niet. Ik heb ook al geprobeerd het te resetten door de dagteller langer in te houden en naar de functie 1.19 te gaan en dan een reset uit te voeren.
Maar geen van deze dingen werken, wat zou ik nog meer thuis kunnen proberen en hoe los ik het anders op?
Heb jammer genoeg geen bmw scanner dus iemand in de buurt van enschede die dat wel heeft en het via dat misschien zou kunnen?

Alvast bedankt voor al jullie hulp!

wiren

Re: Boordcomputer werkt niet

Bericht door wiren » 03 okt 2014, 11:18

Draadje van de BC-knop gebroken in je hendel. Een regelmatig voorkomend euvel bij de E46, welke ik ook helaas heb ervaren. De hendel zal moeten worden uitgebouwd, hendel open maken en een langere draadje erin solderen met krimpkousje eroverheen. Of vervangen met een gebruikte/nieuwe hendel.

Shorty_

Bericht door Shorty_ » 03 okt 2014, 11:24

Daar ging ik ook al van uit. Maar is dit een moeilijke handeling? Ik kon namelijk geen filmpjes vinden over hoe dit moest.

wiren

Bericht door wiren » 03 okt 2014, 12:11

Met deze DIY http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f74 ... on-t36778/ kom je al een heel eind. De stuurkolombehuizing moest ook los (niet eraf) met een verborgen pin onder en een schroef boven (of net andersom :gek:). Demontage van de airbag kan ook verschillen. bijv. bij de 4-spaaks stuur zit de airbag met 2 torxschroeven vast (accu eerst loskoppelen!)

Billy B

Bericht door Billy B » 03 okt 2014, 15:53

Zelf ook al mee te maken gehad. Al met al redelijk makkelijk te verhelpen.

erwinvandenbroek

Bericht door erwinvandenbroek » 23 jul 2015, 06:27

Dankje voor de handleiding!☺
Maar het stuur moet er dus wel af?

temsremo

Bericht door temsremo » 01 okt 2015, 16:21

beste beamers: ben in het bezit van een 320 ci coupe bwj 1999 benzine 160000 km
boordcomputer geeft enkel de buitentemp aan in celcius: wanneer ik druk gaat hij over naar fahrenheidt
kan dus geen klok instellen algemeen verbuik , gemiddelde enz, is dus geen kwestie van dat hij geen contact maakt, volgens mij is er mee geknoeid???, knopje van de instelling gaat zeer stroef.
wie weet raad.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”