320ci 2002 probleem!! (dynamo???)
320ci 2002 probleem!! (dynamo???)
Beste forumleden,
Zouden jullie wat meer informatie weten over het volgende onderwerp/probleem.
Een bmw gekocht, en ja... je raad het al, op de terugweg na 100 km een probleem.. Feest dus.
Eerst begon het accu lampje te knipperen, vervolgens bij het wat sneller optrekken begonnen alle alarm symbooltjes zich te laten zien op het dashboard.
Vervolgens gaf hij storing aan op de voor lampen en deze wilden het niet meer doen? (doorgebrand??)
Toen stond vervolgens het accu lampje constant rood, en begonnen steeds meer lampjes aan te gaan zoals: handrem, riem, esp..
Nog geen 2 minuten later kon ik helemaal niks meer, de auto reageerde niet meer op het gaspedaal en hij viel uit. De auto moest de vluchtstrook afgeduwd worden, jaja de auto net 1 uur in bezit.
ANWB gebeld en hij heeft mijn accu gemeten, die was helemaal leeg en hij laadde niet verder op dan 12,2 volt, volgens hem was het een probleem met de dynamo.
Nu de verkoper ook gebeld en die gaf aan dat het vaak de aan spanningsregelaar ligt.
Nu spelen er een aantal vragen op:
Ligt het vaker aan de spanningsregelaar? En hoe kom ik erachter of het wel de dynamo is?
Ligt het wel echt aan de dynamo, is het niet de accu die gewoon kapot is?
De spanningsregelaar is dit makkelijk zo te vervangen?
Misschien hebben jullie nog tips, vragen of informatie.
Alvast bedankt! De oplosser krijgt een eigen gebakken appeltaart opgestuurd;)
Gr. Tim
Zouden jullie wat meer informatie weten over het volgende onderwerp/probleem.
Een bmw gekocht, en ja... je raad het al, op de terugweg na 100 km een probleem.. Feest dus.
Eerst begon het accu lampje te knipperen, vervolgens bij het wat sneller optrekken begonnen alle alarm symbooltjes zich te laten zien op het dashboard.
Vervolgens gaf hij storing aan op de voor lampen en deze wilden het niet meer doen? (doorgebrand??)
Toen stond vervolgens het accu lampje constant rood, en begonnen steeds meer lampjes aan te gaan zoals: handrem, riem, esp..
Nog geen 2 minuten later kon ik helemaal niks meer, de auto reageerde niet meer op het gaspedaal en hij viel uit. De auto moest de vluchtstrook afgeduwd worden, jaja de auto net 1 uur in bezit.
ANWB gebeld en hij heeft mijn accu gemeten, die was helemaal leeg en hij laadde niet verder op dan 12,2 volt, volgens hem was het een probleem met de dynamo.
Nu de verkoper ook gebeld en die gaf aan dat het vaak de aan spanningsregelaar ligt.
Nu spelen er een aantal vragen op:
Ligt het vaker aan de spanningsregelaar? En hoe kom ik erachter of het wel de dynamo is?
Ligt het wel echt aan de dynamo, is het niet de accu die gewoon kapot is?
De spanningsregelaar is dit makkelijk zo te vervangen?
Misschien hebben jullie nog tips, vragen of informatie.
Alvast bedankt! De oplosser krijgt een eigen gebakken appeltaart opgestuurd;)
Gr. Tim
Re: 320ci 2002 probleem!! (dynamo???)
Lees mijn eerdere topic eventjes door: viewtopic.php?f=33&t=45281
Had precies hetzelfde probleem en bleek dat de koolborstels helemaal op waren. Zou zomaar hetzelfde geval kunnen zijn bij jou
Had precies hetzelfde probleem en bleek dat de koolborstels helemaal op waren. Zou zomaar hetzelfde geval kunnen zijn bij jou

Inderdaad zelfde probleem ook gehad tijdje geleden. als je auto nog draait je min-pool van je accu eraf halen als het uitvalt dynamo-koolborstels zijn op. ze zijn makkelijk te monteren succes.
- ruudje2015
Owjee dat worden 2 appeltaarten:-D
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!
Haha deniz had mij uiteindelijk de directe oplossing gegeven dus hij verdient die wel 

Toppers dat jullie zo snel reageren:)
Vanavond meteen even kijken met een monteur samen.
Enig idee welke kosten te verwachten zijn??
Ik heb de auto net aangeschaft a lá veel geld, en nu meteen dik...
Vanavond meteen even kijken met een monteur samen.
Enig idee welke kosten te verwachten zijn??
Ik heb de auto net aangeschaft a lá veel geld, en nu meteen dik...
hahah ik stuur wel de helft op
we zijn om te helpen toch.
nou als je handig bent en het komt door de kooltjes wat je zelf ook kunt bekijken gaat het je niet meer dan 10 uro kosten.
succes

nou als je handig bent en het komt door de kooltjes wat je zelf ook kunt bekijken gaat het je niet meer dan 10 uro kosten.
succes
op de terug weg is wel heeeeeel zuur zeg
hopen dat er niet nog meer verborgen gebreken voor je in petto zijn
hopen dat er niet nog meer verborgen gebreken voor je in petto zijn
Nu heb ik nog een vraag.. Waarom krijg ik mijn deur niet open met de sleutel (dus in de deur zelf). Hij gaat alleen open met de afstandsbediening op de sleutel zelf.. Heel apart.
Er zal wel iets los zitten in het slot (actuator). Ik heb precies het tegenovergestelde
Als je er eventjes op googled heb je de fix misschien zo gevonden.

Als je er eventjes op googled heb je de fix misschien zo gevonden.
Probleem met de dynamo is verholpen, bleek de spanningsregelaar te zijn op de dynamo. Net een nieuwe auto en nu alweer 250 euro aan onkosten.
Nu is er zelfs weer een nieuw probleem ontstaan en dat is dat het motormangement lampje blijft branden.. Uitlezen dus??
Nu is er zelfs weer een nieuw probleem ontstaan en dat is dat het motormangement lampje blijft branden.. Uitlezen dus??