Ik heb mij toch maar aangemeld omdat ik uit ervaring weet dat een forum heel gemakkelijk is om technische informative te vergaren. Gebruikerservaringen zijn immers goud waard.
Goed, even wat over mijzelf.
Ik ben Ronald, 27 jaar en kom uit Zwolle. Ik heb inmiddels redelijk wat BMW's gehad en gek genoeg blijf ik het mooi vinden. Dit is overigens mijn modernste BMW ooit, want heb hiervoor voornamelijk 80's BMW gereden.
Een kleine tour door mijn BMW ervaring:
Mijn eerste auto was een BMW e28 520i (6-in lijn) uit 1982 met 112.000 op de teller. De auto had de prachtige kleur Opal Grun en was voorzien van een aantal leuke opties als BBS, elec ramen, toerenteller, boordcomputer, elec antenne, cv etc. De auto heb ik door uitgedroogde klepsteelrubbers van een koprevisie voorzien en heb ik goed onderhouden. Helaas ben ik zo stom geweest om hem te verkopen, NOOIT moeten doen.

Goed deze verkocht, en op zoek gegaan naar een snellere e28. Al snel gevonden en dat is onderstaande BMW 528i uit 1984 geworden. Een auto met 184 PK, sperr diff achter en een aantal leuke opties als Boordcomputer, Airco, Tempomaat, CV. Een auto met 200.000 op de teller maar ging als de brandweer. Helaas bleek deze toch niet helemaal netjes genoeg en deze na een jaar weer verkocht:

Nog even een Volvo 850 gereden (zeer solide wagens!) uiteindelijk mijn droomauto gevonden:
Een BMW 635 CSI uit 1985. De good old M30B35 in het vooronder met 218 pk op de achterwielen. Bazenbak in cosmosblauw. Wat leuke opties:
Boordcomputer
Recaro Sport interieur
ABS
Sportonderstel (Bilstein)
4x electrische ramen
check controle
CV
Sperrdif 25%
Daar uiteindelijk 70.000 KM mee gereden.
http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... ot-027.jpg

Helaas de auto moeten verkopen (LPG belasting en nieuw huis, vriendin,) de waarde was gezakt en hij is nu geexporteerd naar een ver land. Omdat ik het ietsje minder breed had tijdelijk een 518 e34 gekocht, en daar uiteindelijk 30.000 KM mee gereden:
1995
Metallic lak (Soort van zwart)
Getint glas
Mistlampen voor
Electrische ramen voor
Electrisch schuifdak
Centrale vergrendeling op afstandsbediening
ABS
Trekhaak
Airbagstuur
BMW licht metal

[url=http://s287.photobucket.com/user/ronnyh ... b.jpg.html]

Ook hier een jaar mee rond gereden naar volle tevredenheid. Maar nu is het tijd om wat moderners te rijden en wat serieuzer over te komen.
Sinds kort mijn meest recente aanwinst een BMW 318i uit 1998.240.000 km
De volgende af fabriek opties:
256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL
302 ALARM SYSTEM
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
473 ARMREST, FRONT
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
520 FOGLIGHTS
521 RAIN SENSOR
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
661 RADIO BMW BUSINESS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
692 CD CHANGER I-BUS PREPARATION
Verder zit er nog een VDO Dayton navigatie in met heuse AC schnitzer logo. Deze doet het nog prima.

Hij bevalt prima. Had alleen wat power te kort en een nieuwe luchtmassa meter heeft dat opgelost.
Gisteren het Plexiglas vervangen van de koplampen.
Voor:

Na:

Alleen zag ik vanmorgen dat ik vocht in de koplampen heb

Verder rij ik nog motor, heb sinds een jaar mijn rijbewijs.
een leuke beginnersfiets. Een Honda CBR 600F uit 1995. Volledig Akrapovic er op en gaan.

Iemand enig idee hoe ik de vochtproblemen in de koplampen kan oplossen?
Ronald