e36 325i straat/circuit auto
- Martijn826
Re: e36 325i straat/circuit auto
Was in Laren inderdaad. Ik herken je oude e36 nu ook uit je e46 project topic. Goede dynamo was dat!
- Martijn826
Gisteravond ben ik het nieuwe blok wezen halen. Meteen erin gehangen, zaten helaas wat dingen tegen waardoor ik het blok nog niet kon starten.
Nu is het wachten tot de storm voorbij is zodat ik weer aan de slag kan.
Nu is het wachten tot de storm voorbij is zodat ik weer aan de slag kan.
Gewoon voor de deur! Haha... Laatste keer dat ik dat deed kreeg ik ruzie met de woningbouw.
One life, live it!
- Martijn826
Ja ik heb helaas geen garage dus moet het maar zo. De buurt bewoners hebben er inmiddels vrede mee op een enkeling na haha.
- Martijn826
Besloten meteen de koeling te upgraden. Dus ik had een nieuwe radiateur gekocht. Na montage bleek die lek dus hij gaat terug. Ik ben nu van plan een aluminium radiateur te halen met electrische fan.
De 6e verliep mijn apk dus ik moest snel aan de slag toen mijn blok stuk ging. Toen ik voor de apk ging bleek ik teveel speling te hebben op een fuseerubber achter. Die nieuw bestelt, gemonteerd en toen weer voor de herkeuring.
Voor de swap zat er een 320 uitlaat onder mijn auto. Nu wilde ik het allemaal goed hebben dus haalde ik een 325 uitlaat. Mijn uitstoot was 1e keer niet gemeten, deze keer wel en het was veel te hoog. Ik zat op 9co ongeveer. Was even een baal momentje omdat ik er vanuit ging dat de auto goed was. Toen voor de 2e keer in 1 week een ander kat met lambda gekocht.
Vervolgens gemonteerd en voor de 3e keer naar het apk station.
Nu gelukkig weer een jaar apk dus ik ben weer helemaal blij.
Helaas is mijn budget nu wel een stuk minder na 2 weken achter elkaar ringen en een motorswap dus ik moet even een maandje rustig aan doen. Deze maand wil ik het liefst een keer testen op zandvoort. En dan in september weer naar de ring.
De 6e verliep mijn apk dus ik moest snel aan de slag toen mijn blok stuk ging. Toen ik voor de apk ging bleek ik teveel speling te hebben op een fuseerubber achter. Die nieuw bestelt, gemonteerd en toen weer voor de herkeuring.
Voor de swap zat er een 320 uitlaat onder mijn auto. Nu wilde ik het allemaal goed hebben dus haalde ik een 325 uitlaat. Mijn uitstoot was 1e keer niet gemeten, deze keer wel en het was veel te hoog. Ik zat op 9co ongeveer. Was even een baal momentje omdat ik er vanuit ging dat de auto goed was. Toen voor de 2e keer in 1 week een ander kat met lambda gekocht.
Vervolgens gemonteerd en voor de 3e keer naar het apk station.
Nu gelukkig weer een jaar apk dus ik ben weer helemaal blij.
Helaas is mijn budget nu wel een stuk minder na 2 weken achter elkaar ringen en een motorswap dus ik moet even een maandje rustig aan doen. Deze maand wil ik het liefst een keer testen op zandvoort. En dan in september weer naar de ring.
Om maar niet te beginnen over je nieuwe set schoenen hehe...
One life, live it!
Nette auto man,
Vraagje is dat een beetje te doen een swap voor de deur? Ik ga namelijk ook swappen omdat ik een olie slurper heb helaas, maar heb helaas niet echt een plek om het te kunnen doen.
Groeten,
Bamiee
Vraagje is dat een beetje te doen een swap voor de deur? Ik ga namelijk ook swappen omdat ik een olie slurper heb helaas, maar heb helaas niet echt een plek om het te kunnen doen.
Groeten,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
- Martijn826
Ja helemaal vergeten erbij te zetten maar ik heb dit type bbs rc wiel gekocht. Een breedset van 9 en 8j (rc304 en rc305). Ze zullen antraciet worden. De 18 inch bbs rx wielen die er nu onder zitten zullen verkocht worden.
@bamie, ja ik vind het persoonlijk goed te doen op straat. Het is een super simpele plug en play swap, zeker als je een blok koopt met alle aanbouwdelen en kabelboom er nog aan. Zet je auto gewoon zo hoog mogelijk op assteunen en haal je front eraf. Dan kan je overal makkelijk bij.
Het makkelijkst is om het blok met bak eraan te swappen. De bak loshalen als deze nog in de auto zit is vrij lastig. Zorg dat hij recht aan de motortakel hangt dan kom je het makkelijkst over het subframe en in de motorsteunen. Een evenaar is ook heel handig hiervoor.
@bamie, ja ik vind het persoonlijk goed te doen op straat. Het is een super simpele plug en play swap, zeker als je een blok koopt met alle aanbouwdelen en kabelboom er nog aan. Zet je auto gewoon zo hoog mogelijk op assteunen en haal je front eraf. Dan kan je overal makkelijk bij.
Het makkelijkst is om het blok met bak eraan te swappen. De bak loshalen als deze nog in de auto zit is vrij lastig. Zorg dat hij recht aan de motortakel hangt dan kom je het makkelijkst over het subframe en in de motorsteunen. Een evenaar is ook heel handig hiervoor.
- Martijn826
Ik heb het besluit genomen om de auto te verkopen en een e30 te halen. Hier twijfel ik al langer over en nu de knoop toch doorgehakt.
De motor gaat in de e30, stoelen/gordels ook. De rest gaat de verkoop in. Dus mocht er iemand iets willen stuur me dan even een bericht. Denk hierbij aan intrax 1k2 schokbrekers, m3 onderstel, m3 sper diff, m3 remmen, chassis met een jaar apk etc.
De motor gaat in de e30, stoelen/gordels ook. De rest gaat de verkoop in. Dus mocht er iemand iets willen stuur me dan even een bericht. Denk hierbij aan intrax 1k2 schokbrekers, m3 onderstel, m3 sper diff, m3 remmen, chassis met een jaar apk etc.
Dat is jammer! Waarom verkoop je hem niet compleet?
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
- Ramon 325 Vanos
Jammer om te horen Martijn.
Maar ga je met die E30 ook ringen of?
Oh heb je mail gestuurd Martijn
Maar ga je met die E30 ook ringen of?
Oh heb je mail gestuurd Martijn
- Martijn826
@eric, de m50 motor hieruit wil ik in een e30 en voordat deze auto in mijn ogen verkoop klaar is moet ik nog teveel doen. Zoals de kooi erin + vloerplaten, andere radiateur, uitlijnen etc. En volgens mij is de markt heel slecht om nu je auto compleet weg te doen.
@ramon, met de e30 ga ik zeker weer ringen. Ik zal je email zo even beantwoorden
@ramon, met de e30 ga ik zeker weer ringen. Ik zal je email zo even beantwoorden
Dat dilemma had ik ook. Heb hem toch gebouwd en heb er geen spijt van. In delen is hij meer waard, maar als ik hem achteraf verkoop dan is het plezier mij meer waard dan het geld dat ik verlies.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135