Vpzeeman's E61 535d - te koop
Re: Vpzeeman's E61 535d
Netjes gedaan hoor!
Wat ben je kwijt voor de onderdelen? Wellicht dat ik het in de toekomst ook wel wil
Wat ben je kwijt voor de onderdelen? Wellicht dat ik het in de toekomst ook wel wil
Ik heb het luikje met skizak van Ebay. Die kost nieuw wel geld.
De 2 kunstof panelen heb ik nieuw gekocht bij de dealer.
Totaal aan onderdelen rond de 200,-.
Als je de kunstof plaat achter de armsteun eraf haalt zie je de contour die je moet zagen in de leuning staan.
Hier een plaatje van de onderdelen:
Hier een link naar een forum met plaatjes:
http://www.bmwfaq.com/threads/reequipam ... 61.785962/
De 2 kunstof panelen heb ik nieuw gekocht bij de dealer.
Totaal aan onderdelen rond de 200,-.
Als je de kunstof plaat achter de armsteun eraf haalt zie je de contour die je moet zagen in de leuning staan.
Hier een plaatje van de onderdelen:
Hier een link naar een forum met plaatjes:
http://www.bmwfaq.com/threads/reequipam ... 61.785962/
Erg netjes! Kam dit exact hetzelfde in een E60?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
als je een deelbare achterbank hebt kan ht wel...
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Ai. Die heb ik dus niet. Ik kan nu niks inklappen en heb toen al gezocht naar het monteren van een skiluik maar toen al niet veel gevonden. Toen ik dit zag hoopte ik even....
Groetjes, Bjorn
Ik heb ook even zitten zoeken voor een E60. Maar het lijkt inderdaad dat het alleen kan met een deelbare, neerklapbare, achterbank.
Ik ben ook al (preventief) bezig geweest met de kabels naar de achterklep. Ik zit niet echt te wachten totdat er storingen ontstaan...
Dus achter het één en ander los gehaald en de kabelgootjes verwijderd. Eerst alleen van de klep zelf.
De kabels waren allemaal nog heel. Gelukkig.
Na het wat bekijken van deze geweldige technische oplossing die BMW heeft verzonnen kam ik op het plan om de gootjes wat aan te passen.
Ik heb het laatste stukje van het gootje afgezaagd wat de kabels omhoog knikt. Hopenlijk houden de kabels het nu wat langer vol.
Nu deze aanpassing nog doen aan de gootjes van het raam.
Dus achter het één en ander los gehaald en de kabelgootjes verwijderd. Eerst alleen van de klep zelf.
De kabels waren allemaal nog heel. Gelukkig.
Na het wat bekijken van deze geweldige technische oplossing die BMW heeft verzonnen kam ik op het plan om de gootjes wat aan te passen.
Ik heb het laatste stukje van het gootje afgezaagd wat de kabels omhoog knikt. Hopenlijk houden de kabels het nu wat langer vol.
Nu deze aanpassing nog doen aan de gootjes van het raam.
-
Heb je daar ook foto's van gemaakt? Ik heb ze ook bekeken en bij mij zit er al extra versteviging omheen gemaakt maar wellicht dat jou oplossing nóg meer preventief werkt.
Uhmmm... nee, geen foto's.
Het onderste deel van het gootje (daar waar je tegenaan kijkt als je klep open is) heb ik ingekort. Deze buigt dat stukje namelijk flink.
De kabels wat dikker omwikkelen is natuurlijk ook een goed idee om ze minder te laten buigen. Alleen kom je daar wel lastig bij...
Het onderste deel van het gootje (daar waar je tegenaan kijkt als je klep open is) heb ik ingekort. Deze buigt dat stukje namelijk flink.
De kabels wat dikker omwikkelen is natuurlijk ook een goed idee om ze minder te laten buigen. Alleen kom je daar wel lastig bij...
Klopt dat heb ik ook gedaan, wel het einde terug wat buigen zodat de scherpe kant ze niet doorsnijd.
525d E61 2007 pre-LCI
Precies.
Hoe lang zit het bij al zo? Ofwel, heeft het zin?
Hoe lang zit het bij al zo? Ofwel, heeft het zin?
Drietal jaar schat ik dat ik de aanpassing gedaan heb.
Dit is denk ik het beste dat je kan doen. Preventief is dit naar mijn inschatting ideaal.
Dit is denk ik het beste dat je kan doen. Preventief is dit naar mijn inschatting ideaal.
525d E61 2007 pre-LCI
Dit zou voor die van mij ook niet verkeerd zijn .
Weet iemand of hier een howto voor is? En nog beter zou je mij een keer willen helpen Vincent? (ik ben niet zo handig ).
Weet iemand of hier een howto voor is? En nog beter zou je mij een keer willen helpen Vincent? (ik ben niet zo handig ).
Balen. Als ik mijn tussenstuk neerklap lijkt het wel precies op wat jij hebt. Dus eigenlijk gek dat ik geen gat zou kunnen dremelen.vpzeeman schreef:Ik heb ook even zitten zoeken voor een E60. Maar het lijkt inderdaad dat het alleen kan met een deelbare, neerklapbare, achterbank.
Groetjes, Bjorn