bmw E36 328i cabrio '93
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
He bimmerbob,
Wat mis was met de handmatige softtop hendel was dit. Bij de bestuurdersdeur hoor als het goed is een hendeltje te zitten waar je aan trekt en dan ontgrendel je de kap. Als ik het goed heb, ik heb nooit eerder een handmatige kap gezien maar ga ervan uit dat het zo werkt.
Bij mij zat er een 1mm dik ijzerdraadje van een cm of 5 lang. Wat na 1,2 keer gebruiken natuurlijk afbreekt. En ik dacht dit kan zo niet en ging ik zoeken, bekleding losgemaakt om te zoeken waar dat dunne ijzerdraadje aan bevestigd was.
Toen vond ik dit:(weet niet of je het goed kan zien)
Op de fotos kan je zien hoe ik het gefixt heb. Ik heb totaal geen idee hoe het eruit hoort te zitten. Maar heb een tyrip bevestigd aan de kabel die daar zat. Het werkt perfect, hij zit goed en gaat elke keer open.
Ik weet niet hoe ik aan een origine onderdeel kan komen. Kan er ook niks over vinden maar zo werkt het perfect.
Ik heb helaas geen andere foto dan deze van het stuur en pook als die eropstaat. Had hier net het dashboard gepoetst:
De auto komt uit arnhem.
Ik heb al best veel dingen gedaan als die bij de specialist is geweest moet hij gewoon goed zijn en aan interieur is geen werk meer, exterieur ook niet. Heb 2 sideskirt dopjes nodig alleen. En mistlampen voor aansluiten, verder zit alles en werkt alles goed. Heb echt al veel dingen eraan gedaan.
Wat mis was met de handmatige softtop hendel was dit. Bij de bestuurdersdeur hoor als het goed is een hendeltje te zitten waar je aan trekt en dan ontgrendel je de kap. Als ik het goed heb, ik heb nooit eerder een handmatige kap gezien maar ga ervan uit dat het zo werkt.
Bij mij zat er een 1mm dik ijzerdraadje van een cm of 5 lang. Wat na 1,2 keer gebruiken natuurlijk afbreekt. En ik dacht dit kan zo niet en ging ik zoeken, bekleding losgemaakt om te zoeken waar dat dunne ijzerdraadje aan bevestigd was.
Toen vond ik dit:(weet niet of je het goed kan zien)
Op de fotos kan je zien hoe ik het gefixt heb. Ik heb totaal geen idee hoe het eruit hoort te zitten. Maar heb een tyrip bevestigd aan de kabel die daar zat. Het werkt perfect, hij zit goed en gaat elke keer open.
Ik weet niet hoe ik aan een origine onderdeel kan komen. Kan er ook niks over vinden maar zo werkt het perfect.
Ik heb helaas geen andere foto dan deze van het stuur en pook als die eropstaat. Had hier net het dashboard gepoetst:
De auto komt uit arnhem.
Ik heb al best veel dingen gedaan als die bij de specialist is geweest moet hij gewoon goed zijn en aan interieur is geen werk meer, exterieur ook niet. Heb 2 sideskirt dopjes nodig alleen. En mistlampen voor aansluiten, verder zit alles en werkt alles goed. Heb echt al veel dingen eraan gedaan.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Gedaan:
Apk
Remblokken voor vervangen
Dimlichten afgesteld
Vast lopend alarm aangepast
Rechter motorkap vergrendeling gemonteerd.
Plastic buis waar warme lucht doorheen gaat vervangen. Deze zat eerst vast met ducktape...
Softop ontgrendelings hendel/mechaniek gefixt. Nu kan die weer ontgrendeld worden.
Achterinterieur goed bevestigd
Links achter speaker op de goede plaats bevestigd.
Origineel luchtfilterhuis geplaatst.
Rechter ruitensproeier motorkap bevestigd en aangesloten.
Auto uitgelijnd
Deurpanelen goed bevestigd met nieuwe klikjes
Deurslot dopjes bevestigd
Stopdopje gordelslot bevestigd
Andere tellerbak bevestigd
Motorkapontgrendelingshendel vervangen
Gasklepsensor vervangen
Inlaatspruitstuk pakking vervangen
Inlaatspruitstuk slangetjes vervangen
Binnenspiegel opgehangen
M3 voorbumper rooster/gaas bevestigd
Moet nog gebeuren:
Softtop binnen bekleding aanbrengen.
Mistlampen voor aansluiten.
Obc fixen
Olie en filters verversen/vernieuwen
Linker deur het mechaniek wat de deur open houd bevestigen.
Abs sensor
Centrale vergrendeling op afstand werkend maken
In het luchtfilterhuis de openingen, openen en sensor plaatsen
Apk
Remblokken voor vervangen
Dimlichten afgesteld
Vast lopend alarm aangepast
Rechter motorkap vergrendeling gemonteerd.
Plastic buis waar warme lucht doorheen gaat vervangen. Deze zat eerst vast met ducktape...
Softop ontgrendelings hendel/mechaniek gefixt. Nu kan die weer ontgrendeld worden.
Achterinterieur goed bevestigd
Links achter speaker op de goede plaats bevestigd.
Origineel luchtfilterhuis geplaatst.
Rechter ruitensproeier motorkap bevestigd en aangesloten.
Auto uitgelijnd
Deurpanelen goed bevestigd met nieuwe klikjes
Deurslot dopjes bevestigd
Stopdopje gordelslot bevestigd
Andere tellerbak bevestigd
Motorkapontgrendelingshendel vervangen
Gasklepsensor vervangen
Inlaatspruitstuk pakking vervangen
Inlaatspruitstuk slangetjes vervangen
Binnenspiegel opgehangen
M3 voorbumper rooster/gaas bevestigd
Moet nog gebeuren:
Softtop binnen bekleding aanbrengen.
Mistlampen voor aansluiten.
Obc fixen
Olie en filters verversen/vernieuwen
Linker deur het mechaniek wat de deur open houd bevestigen.
Abs sensor
Centrale vergrendeling op afstand werkend maken
In het luchtfilterhuis de openingen, openen en sensor plaatsen
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Heb de auto gister gewassen zal vanavond even wat foto's uploaden.
Maak wel leuke dingen mee met de auto, veel complimenten. In scheveningen zag ik terwijl ik aan het eten was mensen fotos ervan maken. Vond dat wel grappig om te zien.
Ik spoel de auto 2x per week af en was hem 1a 2x per week ligt er maar net aan hoe het weer was.
Heb de binnenspiegel opgehangen en de m3 voorbumper rooster gehaald en bevestigd. Ziet er weer tip top uit!
Ben opzoek naar een setje wintervelgen en banden. Liefst ook een leuk setje, bbs of M iets in die richting liefst ook een breedset.
Na de winter heb ik zoiezo nieuwe zomerbanden nodig. Maar zit eraan te denken om gewoon te sparen en een e46 m3 te kopen volgende zomer, en dan deze te stallen of te verkopen ik besteed er veel tijd en aandacht aan.
Maak wel leuke dingen mee met de auto, veel complimenten. In scheveningen zag ik terwijl ik aan het eten was mensen fotos ervan maken. Vond dat wel grappig om te zien.
Ik spoel de auto 2x per week af en was hem 1a 2x per week ligt er maar net aan hoe het weer was.
Heb de binnenspiegel opgehangen en de m3 voorbumper rooster gehaald en bevestigd. Ziet er weer tip top uit!
Ben opzoek naar een setje wintervelgen en banden. Liefst ook een leuk setje, bbs of M iets in die richting liefst ook een breedset.
Na de winter heb ik zoiezo nieuwe zomerbanden nodig. Maar zit eraan te denken om gewoon te sparen en een e46 m3 te kopen volgende zomer, en dan deze te stallen of te verkopen ik besteed er veel tijd en aandacht aan.
Re: bmw 325i cabrio '93
Mooi dat je nu kan genieten van je auto
P.s. een M3 is wel even wat anders..... Zeker qua kosten. Een goede kost al gauw 15K, dan komt er nog het onderhoud, verbruik enz. allemaal bij. aal 3 noemen ze het vaak
P.s. een M3 is wel even wat anders..... Zeker qua kosten. Een goede kost al gauw 15K, dan komt er nog het onderhoud, verbruik enz. allemaal bij. aal 3 noemen ze het vaak
Re: bmw 325i cabrio '93
Dat is wel ff groot verschil zeg.. Hoop dat je goed kan sparen! Haha.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
nou dit is hem dus
het zijn een hoop foto's vandaar dat ik ze in de spoiler zet
2 weken terug na het wassen:
scheveningen afgelopen weekend:
foto's van gisteren:
heb echt nog veel meer foto's van alles wat aan de auto gedaan is, overal heb ik wel een before and after foto van.
het zijn een hoop foto's vandaar dat ik ze in de spoiler zet
2 weken terug na het wassen:
scheveningen afgelopen weekend:
foto's van gisteren:
heb echt nog veel meer foto's van alles wat aan de auto gedaan is, overal heb ik wel een before and after foto van.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Re: bmw 325i cabrio '93
Netjes!
Kom je uit Rotterdam of Den Haag? Ik zal eens kijken of ik je in beide steden eens kan spotten.
Heb jij nou een PDC sensor links en rechts? Werken ze ook? Volgens mij mis ik er nog een paar?
Kom je uit Rotterdam of Den Haag? Ik zal eens kijken of ik je in beide steden eens kan spotten.
Heb jij nou een PDC sensor links en rechts? Werken ze ook? Volgens mij mis ik er nog een paar?
One life, live it!
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Ik zelf kom uit rotterdam, maar als de zon schijnt ben ik overal te vinden.
Hij heeft geen pdc helaas.
Verveelde me vandaag me enige vrije dag!, ik was met een vriend van me en we zouden rond 3 uur naar scheveningen gaan. Maar alweer scheveningen dus ik zei kom we gaan ver naar antwerpen centrum, zo gezecht zo gedaan en we reden richting antwerpen. Beetje getoured door het centrum, daarna binnendoor en via de snelweg naar brussel gegaan, ook het centrum meegepakt. Daarna zei ik kom we gaan naar de ardennen, en reden we die richting op. Langs namen en luxemburg gereden en daarna langs en door wat bergen gereden en prachtige uitzichten gezien. Kleine dorpjes ingereden en daarna liege geweest en als het goed is ook luxemburg of luxembourg weet niet zeker welke het was.
Laatste keer getanked in liege ergens in de buurt 260km gereden naar huis in totaal 23/24 liter verbruikt. En toen ik eenmaal de grens nederland over reed flitsmeister aangezet en ben ik continue 150-230 gegaan behalve bij de tunnel bij dordrecht en traject klein polderplein, daar wel aan de snelheid gehouden Maastricht/eindhoven/den bosh/dordrecht/rotterdam zoiets was het ongeveer.
Dan met die snelheden en afstand toch maar 23/24 liter verbruikt vind ik heel erg netjes.
Ja ik weet dat het niet goed is maar anders was ik nu nog niet thuis. Totaal vandaag een kilometertje of 700/800 gereden waarvan de heenweg en buitenland netjes rustig met het dak open aan de snelheid gehouden. Alleen de terugweg in nederland niet
Mag wel een keertje, rij er altijd super rustig mee. Heb wat fotos gemaakt, had de auto 3 dagen geleden gewassen en zelfs na al die dagen (ongv 1000km) en kilometers ergens 100km van liege af foto's met die vriend zijn telefoon gemaakt. Auto is echt prachtig en gewoon nog brandschoon ondanks alle kilometers. En toen merkte ik pas dat ik echt een slechte camera heb op mijn telefoon.
Hij heeft geen pdc helaas.
Verveelde me vandaag me enige vrije dag!, ik was met een vriend van me en we zouden rond 3 uur naar scheveningen gaan. Maar alweer scheveningen dus ik zei kom we gaan ver naar antwerpen centrum, zo gezecht zo gedaan en we reden richting antwerpen. Beetje getoured door het centrum, daarna binnendoor en via de snelweg naar brussel gegaan, ook het centrum meegepakt. Daarna zei ik kom we gaan naar de ardennen, en reden we die richting op. Langs namen en luxemburg gereden en daarna langs en door wat bergen gereden en prachtige uitzichten gezien. Kleine dorpjes ingereden en daarna liege geweest en als het goed is ook luxemburg of luxembourg weet niet zeker welke het was.
Laatste keer getanked in liege ergens in de buurt 260km gereden naar huis in totaal 23/24 liter verbruikt. En toen ik eenmaal de grens nederland over reed flitsmeister aangezet en ben ik continue 150-230 gegaan behalve bij de tunnel bij dordrecht en traject klein polderplein, daar wel aan de snelheid gehouden Maastricht/eindhoven/den bosh/dordrecht/rotterdam zoiets was het ongeveer.
Dan met die snelheden en afstand toch maar 23/24 liter verbruikt vind ik heel erg netjes.
Ja ik weet dat het niet goed is maar anders was ik nu nog niet thuis. Totaal vandaag een kilometertje of 700/800 gereden waarvan de heenweg en buitenland netjes rustig met het dak open aan de snelheid gehouden. Alleen de terugweg in nederland niet
Mag wel een keertje, rij er altijd super rustig mee. Heb wat fotos gemaakt, had de auto 3 dagen geleden gewassen en zelfs na al die dagen (ongv 1000km) en kilometers ergens 100km van liege af foto's met die vriend zijn telefoon gemaakt. Auto is echt prachtig en gewoon nog brandschoon ondanks alle kilometers. En toen merkte ik pas dat ik echt een slechte camera heb op mijn telefoon.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Re: bmw 325i cabrio '93
Ik las dat je nog opzoek was naar een wintersetje.
heb deze nog te koop staan. Originele bbsjes
Huidige banden zijn op en kan ik er eventueel afhalen
Ik wou ze zelf eigelijk als winter set gebruiken. Maar kwam een breedsetje contours tegen een paar dagen na aanschaf. Zul je altijd zien :p
als je er 195 45 16 winterbanden onderdoet heb je een leuk wintersetje.
En nieuwe winterbandjes in deze maat beginne al vanaf 50 euro.
mocht je geïnteresseerd zijn kan ik wel nog wat aan de prijs doen.
hier heb je de volledige advertentie
heb deze nog te koop staan. Originele bbsjes
Huidige banden zijn op en kan ik er eventueel afhalen
Ik wou ze zelf eigelijk als winter set gebruiken. Maar kwam een breedsetje contours tegen een paar dagen na aanschaf. Zul je altijd zien :p
als je er 195 45 16 winterbanden onderdoet heb je een leuk wintersetje.
En nieuwe winterbandjes in deze maat beginne al vanaf 50 euro.
mocht je geïnteresseerd zijn kan ik wel nog wat aan de prijs doen.
hier heb je de volledige advertentie
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Hey givano, sorry ik zoek een iets sportievere en bredere velg. Zit er aan te denken om nieuwe imitatie bbs le mans aan te schaffen of iets in die richting, m velgen, of een leuke breedset wat mooi onder de e36 staat.
Deze bbs vind ik zelf iets te klein en smal. Ikzelf heb nog ongv 1.6 mm profiel op de banden dus misschien doe ik wel een set winterbanden hieronder en de set die ik ga aanschaffen wel met zomerbanden. Ligt er maar net aan wat ik tegenkom.
Maar bedankt voor je reactie.
Deze bbs vind ik zelf iets te klein en smal. Ikzelf heb nog ongv 1.6 mm profiel op de banden dus misschien doe ik wel een set winterbanden hieronder en de set die ik ga aanschaffen wel met zomerbanden. Ligt er maar net aan wat ik tegenkom.
Maar bedankt voor je reactie.
Re: bmw 325i cabrio '93
Ok prima deze zijn best wel breed, ET23 maar geen breedset.
Maargoed succes verder met je auto. Dikke bak
Maargoed succes verder met je auto. Dikke bak
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Ik zat zo eens te denken he, ik zat eerst te denken om een e46 m3 aan te schaffen volgend jaar september ongeveer. Maar ik hou van oude auto's zoals deze e36. Ik zat te denken en ik wil eigenlijk gewoon dat hij sneller is. Ik vind hem echt traag ("traag"). Maar het rij genot en rijgevoel is geweldig.
Ik wil geen turbo, want ik hou niet van turbo lag. Maar een supercharger/kompressor vind ik weer wel wat hebben.
Ik had gelezen net toevallig over een eaton m62 supercharger. Die voor een paar 100 euros te koop zijn. In bimmerforums.com was er een topic en die persoon was in totaal 450 euro kwijt aan onderdelen en de supercharger. Een jaar of 6 geleden.
Dat heeft me erg nieuwschierig gemaakt, ook zei hij dat hij makkelijk onder de 7 sec op de 100 zit (geen geweldige prestaties maar voldoende voor mij)
Wie heeft er ervaring met superchargers en kan mij hier meer over vertellen, ik zou er graag een superchargerkit eropzetten. Maar heb er totaal geen verstand van en zoiets zelf monteren kan ik niet. Maar ben echt benieuwd. Ik ga zelf ook nog op onderzoek uit straks en morgen ochtend wat ik kan vinden en wat de kosten zijn.
Ook nog een vraagje, in de winter kan ik met zo een lage auto niet rijden denk ik zo...
Nou vind ik de verlaging achter perfect alleen is die veel te soepel naar mijn doen. Scherp in bocht ingaan en hij zit in de wielkasten, goed optrekken en hij zit zowat in de wielkasten. Op de snelweg met 100 heb je soms een hobbeltje en ja hoor je hoort ze weer de kasten in komen. De wegligging is gewoon weg perfect, heb veel autos gereden. Maar deze kleeft echt op de weg.
Moet ik gewoon de kasten laten uitrollen? Of een andere demping of veren.
Ik weet niet wat er nu onderzit, alleen heb er weleen foto van:
Want als achter te stug word verlies ik grip geloof ik, als ik het goed heb. Nu is de wegligging perfect alleen word er een beetje ziek van dat die steeds in de kasten komt achter. Waar continental stond is nu al zowat helemaal vaag, nu zijn deze banden toch bijna op. Maar wil dat niet met me nieuwe banden. Plus ik kruip al elke drempel en inrit over dus te hard ga ik er zeker niet over. Maar elke keer hoor je toch dat de achterkant in zijn kasten komt.
Ik wil geen turbo, want ik hou niet van turbo lag. Maar een supercharger/kompressor vind ik weer wel wat hebben.
Ik had gelezen net toevallig over een eaton m62 supercharger. Die voor een paar 100 euros te koop zijn. In bimmerforums.com was er een topic en die persoon was in totaal 450 euro kwijt aan onderdelen en de supercharger. Een jaar of 6 geleden.
Dat heeft me erg nieuwschierig gemaakt, ook zei hij dat hij makkelijk onder de 7 sec op de 100 zit (geen geweldige prestaties maar voldoende voor mij)
Wie heeft er ervaring met superchargers en kan mij hier meer over vertellen, ik zou er graag een superchargerkit eropzetten. Maar heb er totaal geen verstand van en zoiets zelf monteren kan ik niet. Maar ben echt benieuwd. Ik ga zelf ook nog op onderzoek uit straks en morgen ochtend wat ik kan vinden en wat de kosten zijn.
Ook nog een vraagje, in de winter kan ik met zo een lage auto niet rijden denk ik zo...
Nou vind ik de verlaging achter perfect alleen is die veel te soepel naar mijn doen. Scherp in bocht ingaan en hij zit in de wielkasten, goed optrekken en hij zit zowat in de wielkasten. Op de snelweg met 100 heb je soms een hobbeltje en ja hoor je hoort ze weer de kasten in komen. De wegligging is gewoon weg perfect, heb veel autos gereden. Maar deze kleeft echt op de weg.
Moet ik gewoon de kasten laten uitrollen? Of een andere demping of veren.
Ik weet niet wat er nu onderzit, alleen heb er weleen foto van:
Want als achter te stug word verlies ik grip geloof ik, als ik het goed heb. Nu is de wegligging perfect alleen word er een beetje ziek van dat die steeds in de kasten komt achter. Waar continental stond is nu al zowat helemaal vaag, nu zijn deze banden toch bijna op. Maar wil dat niet met me nieuwe banden. Plus ik kruip al elke drempel en inrit over dus te hard ga ik er zeker niet over. Maar elke keer hoor je toch dat de achterkant in zijn kasten komt.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Re: bmw 325i cabrio '93
Wat betreft die 7 seconden... Daar zit je al vrij makkelijk onder met een 2,8. Met een supercharger heb je altijd wel iets van gezang onder de kap. Weet niet of je daar blij van moet worden. Bij een Turbo is het geluid (vind ik) minder storend. Ik zelf zou kijken naar een ander blok als je deze echt wil houden. Denk aan een M52B28 of een M54B30
Met welke maat wil je in de winter rijden? Deze hoogte hoeft niet echt een probleem te zijn zolang je maar niet een gruwelijk brede band neemt. Breed is juist nadelig in de winter.
Voor het aanlopen kan je kijken het zooitje minimaal te rollen of evt een wat meer getrokken band monteren. Uiteraard zullen andere veren en dempers ook helpen.
Overigens...je kan ook opzoek gaan naar een zelfde set velgen bedoeld voor de E36 inplaats van een E32/34. (ET achter lijkt niet te kloppen)
Met welke maat wil je in de winter rijden? Deze hoogte hoeft niet echt een probleem te zijn zolang je maar niet een gruwelijk brede band neemt. Breed is juist nadelig in de winter.
Voor het aanlopen kan je kijken het zooitje minimaal te rollen of evt een wat meer getrokken band monteren. Uiteraard zullen andere veren en dempers ook helpen.
Overigens...je kan ook opzoek gaan naar een zelfde set velgen bedoeld voor de E36 inplaats van een E32/34. (ET achter lijkt niet te kloppen)
One life, live it!
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Ja een 325i coupe zou in 7,6 op de 100 zitten en een 328i coupe in 6,8 als ik het goed heb zo uit mijn hoofd. Alleen de cabrios zijn een seconde langzamer. Met een ledig gewicht van 1450 en met bestuurder en tank zit je al snel op de 1550 dat is best zwaar voor een auto met een lui blok in de lage toeren.
En met 8.8 op papier op 100 is toch wel "langzaam" als je het zo bekijkt.
Gezang of gejank vind ik niet erg, turbo eigenlijk ook niet. Maar superscharged klinkt wel bruut. En constante kracht is wel lekker vind ik. De golf 5 gti van me broertje heeft 246pk 363nm en dat ding in ongelofelijk snel. Stuk lichter ook en de turbo lag is daar wel voelbaar en best irritant soms.
Ik zal even kijken welke motoren jij bedoeld ken de codes nog niet zo uit mijn hoofd.
Maar een pk of 250-300 liefst +/- 300 zou wel fijn zijn. De carroserie is helemaal hard, geen plekje op of onder te vinden.
En de auto is anderhalf jaar geleden overgespoten en dus gewoon nog erg mooi.
Kwa budget ja wat moet ik erover zeggen. Ik kan per maand zeker een goede 1000 euro aan de kant zetten. En ik heb een soort ziekte dat ik alles wil vervangen en aanpakken aan deze auto. Dan wil ik het liever goed doen. Geen onnodige euros uitgeven want ik werk er wel 14 uur per dag voor 6 dagen per week. Maar ik wil geen half werk, maar extreem hoeven de kosten niet te worden.
Ik ben zuinig op mijn auto, draai hem altijd warm. Ik wil hem niet slopen of dat die na een maand kapot is.
Dan heb je ook nog engine swaps wat misschien voordeliger is. Maar supercharger of turbo klinkt wel mooi. En is ook wat unieks. Ik kan het zelf niet bouwen, dat is een ander ding. En het word een daily driver, van en naar werk elke dag. Meer rijd hij eigenlijk niet, soms een paar blokjes stad en op die ene vrije dag ga ik ergens naartoe en thats it.
Als ik ergens echt me zinnen op gezet heb kan ik ervoor sparen. Het liefst in de winter, want weet nog niet of ik deze wel ga rijden in de winter. Dan is er genoeg tijd om eraan te bouwen.
Er zit trouwens nu 245 achter op... Over et en die waardes heb ik geen kaas van gegeten. Ik kijk voor velgen maar weet nooit of het eigenlijk wel past...
Wat is nou het handigste, en geen andere auto kopen want nee ik krijg hem niet verzekerd of dat word extreem hoog wat ik dat dan gewoon weg per maand niet waard vind.
Het gaat echt om deze cabrio. Als ik dit blok ga behouden, moet ik alles nog wel nalopen. Met starten valt hij nog uit en met een koude motor de eerste 2 minuten als je hem niet laat warmdraaien.
Maar verder loopt hij super netjes en stil. Bovendien moet de lambdasonde vervangen worden. Die 2 dingetjes.
Alle tips en info is welkom want wil er ook echt serieus aan gaan beginnen.
Edit: ik weet dat de remmen dan ook aangepakt moeten worden, en de versnellingsbak? Koppeling? Koppaking?
En met 8.8 op papier op 100 is toch wel "langzaam" als je het zo bekijkt.
Gezang of gejank vind ik niet erg, turbo eigenlijk ook niet. Maar superscharged klinkt wel bruut. En constante kracht is wel lekker vind ik. De golf 5 gti van me broertje heeft 246pk 363nm en dat ding in ongelofelijk snel. Stuk lichter ook en de turbo lag is daar wel voelbaar en best irritant soms.
Ik zal even kijken welke motoren jij bedoeld ken de codes nog niet zo uit mijn hoofd.
Maar een pk of 250-300 liefst +/- 300 zou wel fijn zijn. De carroserie is helemaal hard, geen plekje op of onder te vinden.
En de auto is anderhalf jaar geleden overgespoten en dus gewoon nog erg mooi.
Kwa budget ja wat moet ik erover zeggen. Ik kan per maand zeker een goede 1000 euro aan de kant zetten. En ik heb een soort ziekte dat ik alles wil vervangen en aanpakken aan deze auto. Dan wil ik het liever goed doen. Geen onnodige euros uitgeven want ik werk er wel 14 uur per dag voor 6 dagen per week. Maar ik wil geen half werk, maar extreem hoeven de kosten niet te worden.
Ik ben zuinig op mijn auto, draai hem altijd warm. Ik wil hem niet slopen of dat die na een maand kapot is.
Dan heb je ook nog engine swaps wat misschien voordeliger is. Maar supercharger of turbo klinkt wel mooi. En is ook wat unieks. Ik kan het zelf niet bouwen, dat is een ander ding. En het word een daily driver, van en naar werk elke dag. Meer rijd hij eigenlijk niet, soms een paar blokjes stad en op die ene vrije dag ga ik ergens naartoe en thats it.
Als ik ergens echt me zinnen op gezet heb kan ik ervoor sparen. Het liefst in de winter, want weet nog niet of ik deze wel ga rijden in de winter. Dan is er genoeg tijd om eraan te bouwen.
Er zit trouwens nu 245 achter op... Over et en die waardes heb ik geen kaas van gegeten. Ik kijk voor velgen maar weet nooit of het eigenlijk wel past...
Wat is nou het handigste, en geen andere auto kopen want nee ik krijg hem niet verzekerd of dat word extreem hoog wat ik dat dan gewoon weg per maand niet waard vind.
Het gaat echt om deze cabrio. Als ik dit blok ga behouden, moet ik alles nog wel nalopen. Met starten valt hij nog uit en met een koude motor de eerste 2 minuten als je hem niet laat warmdraaien.
Maar verder loopt hij super netjes en stil. Bovendien moet de lambdasonde vervangen worden. Die 2 dingetjes.
Alle tips en info is welkom want wil er ook echt serieus aan gaan beginnen.
Edit: ik weet dat de remmen dan ook aangepakt moeten worden, en de versnellingsbak? Koppeling? Koppaking?
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: bmw 325i cabrio '93
Nou ik moet eerlijk zegge turbo lag valt wel mee ligt eraan welke je hebt.
En de afstellingen
Ik had eerst een mosselman turbo en die spoelde al op bij 1800 toeren
Ik ben nu bezig met een ander setup en die spoelt op bij 3500 toeren.
Maar als je een compressor wilt kom je er zeker ziet met 450 euro en ook niet met 1000,-
Komt meer bij bekijken dan compressor op en rijden maar.
Want de injectoren moeten andere in
komt nog wat piping bij
Intercooler die kosten ook nog wat
Maybe wil je nog een Blow off Valve
Stand allone systeem
Koppelings platen ook
En je kan ook de koppaking doen maar dan gaat het duur worden.
Kopbouten nieuw
eventueel nog distrubutie ligt eraan wat je wagen heeft gelopen.
anders zou ik het ook gewoon doen.
Is maar hoeveel pk je wilt en hoe veilig wil je rijden.
En nog een middag afstellen op de rollerbank.
Denk dat meer meer moet denk aan 3000,- en maybe nog meer.
Maar je kan eens vragen aan Patrick visser van P motorsport dan weet je het zo wat het kost
Ik heb compleet M3 onderstel gekocht dus naven voor draagarmen achter aandrijfassen want en moet allen nog een diff
En als je dat allemaal wilt doen dan houd je maar vast.
Zeg dit niet om op te scheppen maar alleen mijn motor zit al op de 10.000 euro
En dan de wagen nog aan passen en alles komt er nog eens dik 10.000 euro bij.
Maar ligt geheel aan jezelf wat je wilt.
Wil je het goed dat het langer heel blijft dan een half jaar dan kost het geld en behoorlijk veel.
En dan is het nog de vraag kan je het zelf heb je een brug of laat je het doen.
want kan je het beter allemaal laten varen
En de afstellingen
Ik had eerst een mosselman turbo en die spoelde al op bij 1800 toeren
Ik ben nu bezig met een ander setup en die spoelt op bij 3500 toeren.
Maar als je een compressor wilt kom je er zeker ziet met 450 euro en ook niet met 1000,-
Komt meer bij bekijken dan compressor op en rijden maar.
Want de injectoren moeten andere in
komt nog wat piping bij
Intercooler die kosten ook nog wat
Maybe wil je nog een Blow off Valve
Stand allone systeem
Koppelings platen ook
En je kan ook de koppaking doen maar dan gaat het duur worden.
Kopbouten nieuw
eventueel nog distrubutie ligt eraan wat je wagen heeft gelopen.
anders zou ik het ook gewoon doen.
Is maar hoeveel pk je wilt en hoe veilig wil je rijden.
En nog een middag afstellen op de rollerbank.
Denk dat meer meer moet denk aan 3000,- en maybe nog meer.
Maar je kan eens vragen aan Patrick visser van P motorsport dan weet je het zo wat het kost
Ik heb compleet M3 onderstel gekocht dus naven voor draagarmen achter aandrijfassen want en moet allen nog een diff
En als je dat allemaal wilt doen dan houd je maar vast.
Zeg dit niet om op te scheppen maar alleen mijn motor zit al op de 10.000 euro
En dan de wagen nog aan passen en alles komt er nog eens dik 10.000 euro bij.
Maar ligt geheel aan jezelf wat je wilt.
Wil je het goed dat het langer heel blijft dan een half jaar dan kost het geld en behoorlijk veel.
En dan is het nog de vraag kan je het zelf heb je een brug of laat je het doen.
want kan je het beter allemaal laten varen