Mijn gemiddeld verbruik zit zo rond de 1 op 13. Ben een rustige rijder maar wat hier wordt gezegd klopt exact op de korte trajecten is het net gootsteen waar je de stop uit trekt, erg dorstig maar op de lange baan verbazend zuinig. Dus gemiddeld genomen aanvaardbaar vind ik. Je ziet het ook als je veel optrekt en remt dan staat de verbruiksmeter ook constant op de 20 ( de tankmeter gaat al bijna net zo snel de hoek in

) maar de vakantie rit door Duitsland heb ik hele stukken de meter op 5/6 zien staan terwijl de cruise op 150 km/h staat. Dan merk je ook dat deze wagens hier voor zijn gebouwd lange afstanden op hoge snelheid. Vergeet niet dat telkens vanuit stilstand 1600 (bij een touring nog 100 kg meer) steeds weer in beweging moet worden gebracht. Dit kost nu eenmaal energie. Ik troost me dan met de gedachte dat ik op een heerlijke 6 cilinder grom wordt getrakteerd. Daar komt bij dat de automaat ook nog een behoorlijke hoeveelheid energie verspeeld met optrekken omdat deze dan in slip staat. Kortom verbruik is gemiddeld genomen best acceptabel te noemen