Xenon lichten..
-
Xenon lichten..
Jongens, ik heb een E60 met klassieke verlichting maar ik zou graag xenon lichten willen laten zetten maar wou ff vragen of het de ampullen zelf zijn of dat je de hele koplampen moet veranderen?? En kan het mss problemen geven ofzo?
Re: Xenon lichten..
Hier zijn tig posts over.
De pre-lci heeft reflector halogeen, xenon bulbs daarin plaatsen trekt op niks, en niet toegestaan in België. Geeft veel te veel strooilicht en is verblindend.
Daarnaast is automatische hoogte regeling en koplamp sproeiers verplicht in België.
Ik heb de oem lci xenons geplaatst incl automatische hoogte regeling en sproeiers. Dit is zeer veel werk en tenzij je alles 2de hands vind pokke duur. Zelf 2de hands ben je hier veel geld aan kwijt
De pre-lci heeft reflector halogeen, xenon bulbs daarin plaatsen trekt op niks, en niet toegestaan in België. Geeft veel te veel strooilicht en is verblindend.
Daarnaast is automatische hoogte regeling en koplamp sproeiers verplicht in België.
Ik heb de oem lci xenons geplaatst incl automatische hoogte regeling en sproeiers. Dit is zeer veel werk en tenzij je alles 2de hands vind pokke duur. Zelf 2de hands ben je hier veel geld aan kwijt
525d E61 2007 pre-LCI
-
Hey Tom bedankt voor je reactie en ik had wel een vermoeden dat de 'gewone' xenon beetje te gemakkelijk geweest zou zijn en daardoor dus niet goed.. maar wat noem (ongeveer) 'veel geld' voor de twee van voor gelijk jij het gedaan hebt? Met werk en alles in?
Ps: je mag ook pm'en als je niet in't openbaar wilt zeggen..
Ps: je mag ook pm'en als je niet in't openbaar wilt zeggen..
Ik heb het zelf ook gedaan relatief makkelijk en niet zo duur.. indien je het op mijn manier doet dmv. omvormers..
E60 530D
-
Ben 'niet technisch' man dus zelf doen zal er niet direct in zitten vrees ik... weet zelfs al niet wat je bedoelt met "omvormers"? Wat is dat eig?
Ik denk dat dat bkw38 bedoelt dat je speciale ballasten nodig hebt of extra weerstanden die de can-bus voor de gek houden zodat je geen foutmeldingen krijgt zodra je je licht aan zet. Hallogeen heeft hogere stroom behoefte dan Xenon.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
- tattoodennis
- Contacteer:
Weet dat er bij bmwpoint nu een bmw staat met xenon, misschien kan je die cheap overnemen en inbouwen. Komen van schade auto af met 40.000km op de teller.
Weet niet of je ze zo kan overzetten helaas,
Weet niet of je ze zo kan overzetten helaas,
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
Probleem blijft dan zoals in mijn eerste post vermeld dat in Belgie Sproeiers en automatische hoogteregeling verplicht is bij xenon's.
Hoevere dat ze dit effectief ontdekken bij de keuring is een andere zaak natuurlijk, zowieso de knop veranderen of het valt helemaal op dat de hoogteregeling manueel is.
Lichtmodule dient normaal ook gewijzigd te worden.
Hoevere dat ze dit effectief ontdekken bij de keuring is een andere zaak natuurlijk, zowieso de knop veranderen of het valt helemaal op dat de hoogteregeling manueel is.
Lichtmodule dient normaal ook gewijzigd te worden.
525d E61 2007 pre-LCI
Volgens mij is dit in Nederland ook verplicht. Wellicht kan een keurmeester het antwoord geven?

Is het niet zo dat als je auto van 1-1-07 of jonger is het dan verplicht is en daarvoor niet?
Meen dat ik dat ergens gelezen heb.
Meen dat ik dat ergens gelezen heb.
-
Bwaaah, ben afgestapt van xenon lichten te plaatsen maar heb wel gemerkt dat mijn beide voorste lichten redelijk vuil zijn aan de buiten en/of binnenkant maar vuil door een bep. stof ofzoiets niet zomaar vuil, zoiets dof en sterk. Kwaliteit van de lichten gaat er natuurlijk door achteruit. Weet iemand mss een product voor het goed te verwijderen?
- alle auto's van 1-1-2006 en later moeten verplicht sproeiers en automatische hoogte regeling hebben
- een koplamp moet (in principe) geschikt zijn voor gastonladingslampen en moet een DR of DC code hebben
(DR is reflectie zoals de V70 en DC is met lens // HR halogeen refelctie, HC halogeen met lens)

JW
- een koplamp moet (in principe) geschikt zijn voor gastonladingslampen en moet een DR of DC code hebben
(DR is reflectie zoals de V70 en DC is met lens // HR halogeen refelctie, HC halogeen met lens)

JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
- tattoodennis
- Contacteer:
Dus er is totaal geen optie om 2dehands xenon lampen te kopen en die in je bmw te gooien? Dan moet echt alles der mate aangepast worden dat je beter af ben met je eigen H7 lampen?
Ik zat er ook aan te denken als ik me E61 zou houden er xenon in te gooien. Maar als ik dit zo lees dan kan je beter wachten tot je frontaal ongeluk krijgt en dan alles laten overzetten haha
Ik zat er ook aan te denken als ik me E61 zou houden er xenon in te gooien. Maar als ik dit zo lees dan kan je beter wachten tot je frontaal ongeluk krijgt en dan alles laten overzetten haha
-
Dan kun je nog lang wachten.. niet te spreken van of het weleens gaat gebeuren menne jong..tattoodennis schreef:Ik zat er ook aan te denken als ik me E61 zou houden er xenon in te gooien. Maar als ik dit zo lees dan kan je beter wachten tot je frontaal ongeluk krijgt en dan alles laten overzetten haha
- tattoodennis
- Contacteer:
Ach op lijstje zetten met opties voor de volgende bmw hahahaha