320d koppaking lek? --> vraag
320d koppaking lek? --> vraag
goededag allemaal
ik heb er al eerder een bericht over gesproken op dit forum
en begin me nu wel wat zorgen te maken
ik heb mijn 320d touring nu 2 weken en is al de 3de keer dat ik koelvloeistof heb
moet bij vullen
ik ben stiekem toch bang dat me koppaking lek is
kmstand staat op 386000 nu
de kop is gereviseerd op 275000 km is het mogelijk dat tie nu al weer lek? is nee toch??
als ik de kap open doen en kijk naar de bodemplaat ( in hoevere ik heb kan zien ) is tie droog
heb wel langs me reservior waar je hem bijvult lijkt tie nat te zijn
hoor graag van jullie of jullie misschien weten wat het is en wat ik er aan kan doen
gr bmw fan
ik heb er al eerder een bericht over gesproken op dit forum
en begin me nu wel wat zorgen te maken
ik heb mijn 320d touring nu 2 weken en is al de 3de keer dat ik koelvloeistof heb
moet bij vullen
ik ben stiekem toch bang dat me koppaking lek is
kmstand staat op 386000 nu
de kop is gereviseerd op 275000 km is het mogelijk dat tie nu al weer lek? is nee toch??
als ik de kap open doen en kijk naar de bodemplaat ( in hoevere ik heb kan zien ) is tie droog
heb wel langs me reservior waar je hem bijvult lijkt tie nat te zijn
hoor graag van jullie of jullie misschien weten wat het is en wat ik er aan kan doen
gr bmw fan
Re: 320d koppaking lek? --> vraag
Technisch gezien kan een pakking altijd kapot gaan natuurlijk. Heb je witte rook uit de uitlaat?
Ik zou je systeem even af laten persen dan weet je hoe erg het lek is en kan je bij een koude motor vaak beter zien waar het blijft. Als hij naar buiten lekt over het blok en het lekt niet al te hard dan is het vaak al verdampt zodat je niets ziet.
Kun je iets aan je olie zien? Zit er een hoop snot aan je vuldop van je olie?
Kun je iets aan je olie zien? Zit er een hoop snot aan je vuldop van je olie?
hallo
Ik zou eerst expansievat ( koelwaterreservoir) controleren op scheuren zijn ze berucht om.
Die van mij was aan zijkant flink gescheurd.
Ik zou eerst expansievat ( koelwaterreservoir) controleren op scheuren zijn ze berucht om.
Die van mij was aan zijkant flink gescheurd.
Laatst gewijzigd door freddy77 op 16 aug 2015, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E46 316i
bedankt voor jullie reacties
ik kan er niks aan zien of het de expansievat is
olie is gwn normale kleur en zit geen snot aan de olie vul dop ziet er gwn schoon en goed uit
wat kan er nog meer aan lek zijn?
ik kan er niks aan zien of het de expansievat is
olie is gwn normale kleur en zit geen snot aan de olie vul dop ziet er gwn schoon en goed uit
wat kan er nog meer aan lek zijn?
Radiator, slangen, expansievat, ontluchting, pakking, waterpomp, overdrukventiel, vuldop.
Als je je hele systeem afperst onder een net wat hogere druk dan je normaal in je systeem hebt tijdens in bedrijf zijn motor dan heb je meer kans dat je ziet waar het probleem zit. Je kan dan ook op je drukmeter zien hoe snel de opgebouwde druk afneemt(dus hoe hard het lekt) Doordat de motor nu niet warm is en er ook geen ventilatoren draaien is de kans groter dat je het lek kan ontdekken.
Als je je hele systeem afperst onder een net wat hogere druk dan je normaal in je systeem hebt tijdens in bedrijf zijn motor dan heb je meer kans dat je ziet waar het probleem zit. Je kan dan ook op je drukmeter zien hoe snel de opgebouwde druk afneemt(dus hoe hard het lekt) Doordat de motor nu niet warm is en er ook geen ventilatoren draaien is de kans groter dat je het lek kan ontdekken.
Zoals eerder voorgesteld, het koelsysteem af laten persen.
Ik had toen ik mijn E46 pas had, ook kvs lekkage, het lekte maar kon het maar niet vinden. Na een keer een stukje te hebben gereden, weer gekeken in de motorruimte en zag een minuscuul straaltje uit de wand van de expansievat spuiten.
Ik had toen ik mijn E46 pas had, ook kvs lekkage, het lekte maar kon het maar niet vinden. Na een keer een stukje te hebben gereden, weer gekeken in de motorruimte en zag een minuscuul straaltje uit de wand van de expansievat spuiten.