warm koud

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
misterrikky
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2015, 19:42

warm koud

Bericht door misterrikky » 08 aug 2015, 13:16

hoi allemaal
zit met een probleem met auto geeft warme en koude lucht tegelijk had de airco op 18 staan en toch kwam er hete lucht uit de rooster bij het voorraam en ook bij de voeten
het is zelfs zo als ik op mijn dasboard de draai knop op de rode staand zet dat er uit de ene rooster hete lucht komt en uit de andere koude lucht
nou heb ik hier lopen zoeken en zeggen mensen dat er een klep niet open of dicht gaat aan 1 kant
waar vindt ik deze klep
of bedoelen ze hier de kachelkraan mee zo ja waar zit die ergens

wie weet hier iets van is niet lekker rijden zo

bedankt vast

GR Richard
Laatst gewijzigd door misterrikky op 17 aug 2015, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

misterrikky
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2015, 19:42

Re: warm koud

Bericht door misterrikky » 15 aug 2015, 21:33

weet helemaal niemand iets kan toch niet zo uniek zijn

Bronko
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2012, 20:24
Locatie: Nuenen

Re: warm koud

Bericht door Bronko » 16 aug 2015, 17:36

Ik zou storingen uit laten lezen.

Lijkt op een kachelventiel dat vast zit in de open stand. In de E39 zitten er bij climate control 2 in. Voor elke kant één. Wanneer één kant warm blijft en de andere kant wel koud wordt is dat vrijwel zeker het geval.
Ze zitten aan de linker kant tegen het spatbord, samen met een electrische pomp.

Jij hebt een draaiknop. Kun je dan voor links en rechts ook de temperatuur apart instellen? Als dat niet zo is dan is wellicht een temperatuursensor defect. Dat zou ook met uitlezen naar voren komen.

misterrikky
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2015, 19:42

Re: warm koud

Bericht door misterrikky » 17 aug 2015, 20:34

Nee ik heb geen draaiknop maar zo.n digitaal paneeltje
Is een kachelventiel het zelfde als de kachelkraan


Gr Richard

Bronko
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2012, 20:24
Locatie: Nuenen

Re: warm koud

Bericht door Bronko » 17 aug 2015, 21:03

Ja, dat is hetzelfde!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”