e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie (Verkocht!!)
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
@DennisV32
Nee hij zit er echt helemaal niet heb de complete bumper eraf gehad, dus moet dus eigelijk een rechter bumpersteun hebben voor het sleepoog? Plastic kapje voor kan er gewoon af maar zit gewoon metaal achter.
Heb vandaag ook eindelijk de goede radiateur binnen gehad, morgen vroeg maar vlink aan de knutsel en de nieuwe rad monteren
Heb ook nog wat ander leuk spul bestelt,
Een moment sleutel die ik nu heb werkt niet goed meer krijg alle gereedschap kapot hoe duur het ook is Paar poten voor de assen zodat ik hem helemaal van de grond kan zetten, een een goede 4 tons krik, ook m skirts en instap lijsten kunnen scoren twijfel nog of de m skirts erop komen vindt origineel ook wel erg dik staan persoonlijk, en nog wat klemmetjes en andere rem blokken en geperforeerde rem schijven gescoord, om de remmen een beetje te upgraden alhoewel hij nu al remt als een tierelier Verder ben ik opzoek naar een m leer intrieur met achterhoofd steunen voor mijn coupé en een ander stuur, heb nu gewoon stof maar heeft al aardig slijtage in de wangen bij de bestuurders kant en last van hangend stof in de achter panelen.
Nu lekker naar bed na een lange dag werken
Houdoe en de groeten uit brabant,
Bamiee
Nee hij zit er echt helemaal niet heb de complete bumper eraf gehad, dus moet dus eigelijk een rechter bumpersteun hebben voor het sleepoog? Plastic kapje voor kan er gewoon af maar zit gewoon metaal achter.
Heb vandaag ook eindelijk de goede radiateur binnen gehad, morgen vroeg maar vlink aan de knutsel en de nieuwe rad monteren
Heb ook nog wat ander leuk spul bestelt,
Een moment sleutel die ik nu heb werkt niet goed meer krijg alle gereedschap kapot hoe duur het ook is Paar poten voor de assen zodat ik hem helemaal van de grond kan zetten, een een goede 4 tons krik, ook m skirts en instap lijsten kunnen scoren twijfel nog of de m skirts erop komen vindt origineel ook wel erg dik staan persoonlijk, en nog wat klemmetjes en andere rem blokken en geperforeerde rem schijven gescoord, om de remmen een beetje te upgraden alhoewel hij nu al remt als een tierelier Verder ben ik opzoek naar een m leer intrieur met achterhoofd steunen voor mijn coupé en een ander stuur, heb nu gewoon stof maar heeft al aardig slijtage in de wangen bij de bestuurders kant en last van hangend stof in de achter panelen.
Nu lekker naar bed na een lange dag werken
Houdoe en de groeten uit brabant,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Update,
Nieuwe radiateur zit erin.
Maar nu het volgende probleem ik krijg die auto niet ontlucht wat ik ook probeer neus omhoog krik er onder met de voorwielen op de stoeprand knijpen in de slangen het wil gewoon niet, enigste wat gebeurt is dat hij naar het rode gaat en gaat koken en sissen uit de ontluchtings dop de slang onderop wordt heel lichtjes warm maar wordt echt keihard dus bouwd druk op . Verwarming staan voluit thermostaat is nieuw dus die kan niet kapot zijn die werkte perfect en op het moment dat de thermostaat open zou moeten gaan komt er even een straaltje uit het kleine gaatje en dan komt het koelvloeistof het resevoir uitgelopen ipv dat het zakt, ik snap er echt helemaal niks meer van heb er echt de schijt van wat een k** auto's zeg die e36's om te onluchten bij mijn vorige auto was het nog geen 10 minuten werk ik ben er gewoon al de halve dag mee bezig. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Anders rij ik morgen gewoon naar de garage en laat ik hem daar wel ontluchten, want mijn geduld is echt op ben er echt helemaal klaar mee met dat gerotzooi aan die klote wagen
Fijne avond,
Groeten,
Bamiee
Nieuwe radiateur zit erin.
Maar nu het volgende probleem ik krijg die auto niet ontlucht wat ik ook probeer neus omhoog krik er onder met de voorwielen op de stoeprand knijpen in de slangen het wil gewoon niet, enigste wat gebeurt is dat hij naar het rode gaat en gaat koken en sissen uit de ontluchtings dop de slang onderop wordt heel lichtjes warm maar wordt echt keihard dus bouwd druk op . Verwarming staan voluit thermostaat is nieuw dus die kan niet kapot zijn die werkte perfect en op het moment dat de thermostaat open zou moeten gaan komt er even een straaltje uit het kleine gaatje en dan komt het koelvloeistof het resevoir uitgelopen ipv dat het zakt, ik snap er echt helemaal niks meer van heb er echt de schijt van wat een k** auto's zeg die e36's om te onluchten bij mijn vorige auto was het nog geen 10 minuten werk ik ben er gewoon al de halve dag mee bezig. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Anders rij ik morgen gewoon naar de garage en laat ik hem daar wel ontluchten, want mijn geduld is echt op ben er echt helemaal klaar mee met dat gerotzooi aan die klote wagen
Fijne avond,
Groeten,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Bij Italianen noemen ze dat "karakter", dus hou ff vol.
Zou de auto als ik jouw was gewoon wegbrengen, heeft zo genoeg tijd en ergernis gekost.
Daarna rijdt ie weer super en wordt je vanzelf weer blij, het helende vermogen van automobielen.....
Zou de auto als ik jouw was gewoon wegbrengen, heeft zo genoeg tijd en ergernis gekost.
Daarna rijdt ie weer super en wordt je vanzelf weer blij, het helende vermogen van automobielen.....
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
@BMWf20 2.0d
Haha ik geef zelf ook nooit echt snel op hoor maar kan me er behoorlijk aan irriteren als je er uur of 5 aan kwijt bent en het nog niet gelukt is, ben er al een keer eerder tegen aan gelopen met het vervangen van de thermostaathuis en het thermostaat, toen wou het eerst ook niet lukken en de dag erna lukte het ineens probeer het eerst morgen ochtend zelf nog een keer als ik wat rustiger geworden ben en wil het dan niet lukken dan rij ik even langs de specialist hier in de buurt.
Gelukkig zit autohuis een 5 serie specialist hier om de hoek dus dat moet wel lukken dat korte afstandje.
Als hij weer rijd ben ik zeker snel weer blij hoor maar tis gewoon balen als je auto een week stil staat voor de deur morgen zal ie vast weer rijden
Fijn weekend alvast!
Groeten,
Bamiee
Haha ik geef zelf ook nooit echt snel op hoor maar kan me er behoorlijk aan irriteren als je er uur of 5 aan kwijt bent en het nog niet gelukt is, ben er al een keer eerder tegen aan gelopen met het vervangen van de thermostaathuis en het thermostaat, toen wou het eerst ook niet lukken en de dag erna lukte het ineens probeer het eerst morgen ochtend zelf nog een keer als ik wat rustiger geworden ben en wil het dan niet lukken dan rij ik even langs de specialist hier in de buurt.
Gelukkig zit autohuis een 5 serie specialist hier om de hoek dus dat moet wel lukken dat korte afstandje.
Als hij weer rijd ben ik zeker snel weer blij hoor maar tis gewoon balen als je auto een week stil staat voor de deur morgen zal ie vast weer rijden
Fijn weekend alvast!
Groeten,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Niet lachen nu , maar:
Vul de radiateur met KVS, en plaats je mond op de vulopening, zet druk op de radiateur door te blazen, en draai dan de ontluchtingsnippel langzaam open.
geloof me, sneller als dat ga je hem niet ontlucht krijgen.
Vul de radiateur met KVS, en plaats je mond op de vulopening, zet druk op de radiateur door te blazen, en draai dan de ontluchtingsnippel langzaam open.
geloof me, sneller als dat ga je hem niet ontlucht krijgen.
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Update!
Het is me gelukt om het koel circuit te ontluchten! Eindelijk weer een rijdende wagen voor de deur staan
@ Tom.v
Bedankt voor de tip!
Ik heb het op een andere manier gedaan deze tip heb ik gehad van bas roos in oss, ging erg makkelijk.
Heb alles eruit laten lopen en opnieuw gevuld met het onluchtings ventiel open en blijven vullen tot dat het niveau in het resevoir niet meer zakte daarna het ventiel dicht gedraait en de auto gestart en gewacht totdat er een straaltje zichtbaar was uit het kleine gaatje bij de vuldop, daarna de dop erop gedraait en een rondje gereden, auto laten afkoelen en het niveau gevult tot het streepje. Temp meter blijft weer netjes in het midden staan Kachel doet het ook veel beter als eerst ding wordt bloedheet van binnen
Zo nog even de auto wassen bij de pitstop in veldhoven en ff een fijn stukje rijden
Ook nog een paar dingen bestelt kwam er achter dat er twee schoepen van de fisco ventilator weg waren en dat het koepeltje van de radiateur kapot geslagen was zal wel niet goed gezeten hebben en er tegen aan geslagen zijn er zit verder geen speling op of wat dan ook beetje vaag dus. Dus heb die 2 maar nieuw bestelt.
Hier nog een aantal foto's:
Zoals je ziet was de originele radiateur voor een automaat en echt oud en lek aan de linker kant van de radiateur. Radiateur is in 2000 geplaatst toch knap dat hij het zolang vol gehouden heeft
Hier was hij ook lek en had em om thuis te komen dichtgeplakt met kauwgom!
Ik ben in iedergeval echt weer zo blij als een klein kind
//edit
inmiddels terug van het rondje rijden ent wassen bij de pitstop, heb nog een paar fototjes voor de deur geschoten en em in de wax gezet en de ramen schoon gemaakt met spirtus ramen waren echt zo vet als een frikandel, ben erg tevreden over het resultaat hij glimt echt als een malle
Twijfel nog steeds over de knipperlichten zullen oranje knippers nou echt mooier staan?
Die rollo op het achteraam doet het em ook, krijg altijd veel complimenten over die optie, je ziet het iig erg weinig.
Heb ook een ander setje wielen op het oog, daar ga ik morgen middag voor kijken! Gaat om style 5 wielen ben erg onder de indruk van dat type velgen staat prachtig onder een e36 en die moet en zal ik hebben
Fijne zaterdag iedereen!
Groeten,
Bamiee
Het is me gelukt om het koel circuit te ontluchten! Eindelijk weer een rijdende wagen voor de deur staan
@ Tom.v
Bedankt voor de tip!
Ik heb het op een andere manier gedaan deze tip heb ik gehad van bas roos in oss, ging erg makkelijk.
Heb alles eruit laten lopen en opnieuw gevuld met het onluchtings ventiel open en blijven vullen tot dat het niveau in het resevoir niet meer zakte daarna het ventiel dicht gedraait en de auto gestart en gewacht totdat er een straaltje zichtbaar was uit het kleine gaatje bij de vuldop, daarna de dop erop gedraait en een rondje gereden, auto laten afkoelen en het niveau gevult tot het streepje. Temp meter blijft weer netjes in het midden staan Kachel doet het ook veel beter als eerst ding wordt bloedheet van binnen
Zo nog even de auto wassen bij de pitstop in veldhoven en ff een fijn stukje rijden
Ook nog een paar dingen bestelt kwam er achter dat er twee schoepen van de fisco ventilator weg waren en dat het koepeltje van de radiateur kapot geslagen was zal wel niet goed gezeten hebben en er tegen aan geslagen zijn er zit verder geen speling op of wat dan ook beetje vaag dus. Dus heb die 2 maar nieuw bestelt.
Hier nog een aantal foto's:
Zoals je ziet was de originele radiateur voor een automaat en echt oud en lek aan de linker kant van de radiateur. Radiateur is in 2000 geplaatst toch knap dat hij het zolang vol gehouden heeft
Hier was hij ook lek en had em om thuis te komen dichtgeplakt met kauwgom!
Ik ben in iedergeval echt weer zo blij als een klein kind
//edit
inmiddels terug van het rondje rijden ent wassen bij de pitstop, heb nog een paar fototjes voor de deur geschoten en em in de wax gezet en de ramen schoon gemaakt met spirtus ramen waren echt zo vet als een frikandel, ben erg tevreden over het resultaat hij glimt echt als een malle
Twijfel nog steeds over de knipperlichten zullen oranje knippers nou echt mooier staan?
Die rollo op het achteraam doet het em ook, krijg altijd veel complimenten over die optie, je ziet het iig erg weinig.
Heb ook een ander setje wielen op het oog, daar ga ik morgen middag voor kijken! Gaat om style 5 wielen ben erg onder de indruk van dat type velgen staat prachtig onder een e36 en die moet en zal ik hebben
Fijne zaterdag iedereen!
Groeten,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
- ruudje2015
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 21:27
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
oranje of wit....kies maar wat vind je mooier, heb de originele oranje knippers liggen voor je dan pm maar
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!
- Patrick320i
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:05
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Hee bamie,
Zit nu weer een beetje door je topic te bladeren.
Het grote geheim van een e36 ontluchten is heel langzaam de KVS in het reservoir gieten, echt maar een zeikstraaltje en de ontluchtingsnippel open natuurlijk maar dat scheelt je een hoop vloeken!
Wat betreft de achterlichten zou ik er mooie originele witte knippers inzetten, staat altijd goed bij een donkere auto ook omdat je voor ook al witte knippers hebt.
Voor een oranje voorbeeld kun je wel in mijn topic kijken, ik heb rondom oranje.
Wat voor styling 5 set heb je gevonden? Originele set voor de e36 de RC040 of een RC090 set voor oa de 5 serie?
Ik heb in de vakantie nog een set styling 5 origineel voor de e36 opgeknapt, zitten nog niet terug in elkaar omdat ik nog ruzie heb met de boutjes...
Foto van de set toen ik ze kocht, banden zijn eraf nu en de randen heb ik in de verfafbijt gezet en gepolijst.
De harten waren netjes, even schoongemaakt en klaar.
Zit nu weer een beetje door je topic te bladeren.
Het grote geheim van een e36 ontluchten is heel langzaam de KVS in het reservoir gieten, echt maar een zeikstraaltje en de ontluchtingsnippel open natuurlijk maar dat scheelt je een hoop vloeken!
Wat betreft de achterlichten zou ik er mooie originele witte knippers inzetten, staat altijd goed bij een donkere auto ook omdat je voor ook al witte knippers hebt.
Voor een oranje voorbeeld kun je wel in mijn topic kijken, ik heb rondom oranje.
Wat voor styling 5 set heb je gevonden? Originele set voor de e36 de RC040 of een RC090 set voor oa de 5 serie?
Ik heb in de vakantie nog een set styling 5 origineel voor de e36 opgeknapt, zitten nog niet terug in elkaar omdat ik nog ruzie heb met de boutjes...
Foto van de set toen ik ze kocht, banden zijn eraf nu en de randen heb ik in de verfafbijt gezet en gepolijst.
De harten waren netjes, even schoongemaakt en klaar.
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Tijdje stil geweest hier genoeg gebeurt en domme dingen gedaan,
moet helaas het project even op een laag pitje leggen, heb helaas een emg cursus opgelegd gekregen van de petjes die me een duit uit mijn portomonee kost heb er iig van geleerd dat je niet moet racen op straat voortaan maar een aantal rondjes nurburg pakken ofzo stukken goedkoper iig Reed snachts met een aantal vrienden naar huis vanaf een meeting, en deed een stoplicht sprint tegen een honda civic vtec b18 doe dit soort dingen normaal gesproken nooit maar dacht het is midden in de nacht waarom ook niet voor 1x, en natuurlijk doken de blauwe smurfen op in een undercover auto zonder lichten aan f*ck heb ik weer , ze kwamen blijkbaar uit een donker straatje en ze zagen ons dus vlink acceleren en zijn ons achterna gegaan zag ze helaas toen het al te laat was volgens oom agent reed ik ruim over de 100 en hij kon me niet bijhouden uit eindelijk ben ik geklokt op 94km inc aftrek op een weg die van 80 naar 50 ging, en natuurlijk rekende ze de 50 weg ook al was het maar een metertje of 300 op die 50 weg, dom dom dom ik weet het Een maat van mij met die honda, hebben ze nog harder gepakt die kan dus opnieuw beginnen voor zijn rijbewijs + zijn auto die in beslag is genomen voor technisch onderzoek, hij reed dan ook wel met rokende en piepende banden weg en dat ding is ook helemaal opgetuigd en maakt echt teveel herrie, hij is op ruim 110 geklokt terwel hij me met moeite bij kon houden ik liet eerder mijn gas los ik vertrouwde die auto niet die ik ineens achter me in mijn binnenspiegel zag, was overigens een dikke bora 2.8 v6 4motion nog nooit politie in rondt zien rijden, er stondt ook aan het einde van de straat een fuik klaar voor ons met 3 touranetjes die de weg blokeerde lijkt er dus op dat iemand ons genaait heeft en getipt heeft Ik heb blijkbaar een engeltje op me schouder denk ik ofzo Hij is helaas een beginnend bestuurder en had dus zijn 3de punt tepakken, lullig voor hem maargoed wie zijn kont brand moet op zijn blaren zitten denk ik zo, net zoals ik dat moet, ik kom er dan gelukkig wel met een hoop gezeik vanaf. Dit geintje kost me dus zo'n 1034 euro belachelijk hoog bedrag voor een cursus van 1 hele dag en 2 halve dagen waar ze alleen willen horen wat ze willen horen Alsof het zo gevaarlijk is als er geen drol op de weg rijd heb werkelijk geen auto gezien! Terwel ze zelf elke regel aan de lap laarsen of het nou druk is of niet, belachelijk beleid hier in nederland bah! Betaal ik het niet dan wordt mijn rijbewijs ongeldig verklaard en mag ik dus ook opnieuw beginnen fijn die nieuwe regels alsof er al niet genoeg regels zijn op de weg nondeju Maarja ach het leven gaat verder dus de keuze is bij mij snel gemaakt aangezien mijn rijbewijs van belang is voor mijn werk dan maar een roodje weg geven voor de staatspot voor een onzinnige kl*te cursus kan in iedergeval mijn werk voortzetten, het motor ombouw project zal dus ff op zich moeten wachten totdat de centjes weer bijmekaar gespaart zijn.
@ruudje2015
Ik blijf denk ik toch bij de witte knippers vindt ik denk ik toch persoonlijk mooier staan, heb dan ook achterlichten bestelt met de witte knippers, aangezien die ik nu heb smoked zijn plaatje klopt niet echt, maar toch bedankt voor het aanbod!
@patrick320i
Het ging om rc090 wielen helaas vielen ze me erg tegen er stondt in de advertentie dat het om een breedset ging, waar het achteraf dus niet om ging, er lagen voor gewoon getrokken banden omheen heb ze dus laten staan aangezien ik een breedset wil ze waren overigens wel heel netjes maargoed ik krijg spijt als ik iets koop waar ik niet achter sta.
Erg nette wielen heb je daar vindt die ook wel erg nice de rc040 is alleen niet in breedset te krijgen of wel ?
Ben je lang bezig geweest met het opknappen van de wielen ?
Nu ff een maand of 2 sparen en dan kan ik alsnog mijn ombouw voortzetten en een leuk setje wielen kopen
Pas op met sprintjes trekken en rare dingen uithalen op de openbare de politie jaagt en heeft weer geld nodig na al die stakingen! stikt hier in brabant iig van de controles
Groetjes,
Bamiee
moet helaas het project even op een laag pitje leggen, heb helaas een emg cursus opgelegd gekregen van de petjes die me een duit uit mijn portomonee kost heb er iig van geleerd dat je niet moet racen op straat voortaan maar een aantal rondjes nurburg pakken ofzo stukken goedkoper iig Reed snachts met een aantal vrienden naar huis vanaf een meeting, en deed een stoplicht sprint tegen een honda civic vtec b18 doe dit soort dingen normaal gesproken nooit maar dacht het is midden in de nacht waarom ook niet voor 1x, en natuurlijk doken de blauwe smurfen op in een undercover auto zonder lichten aan f*ck heb ik weer , ze kwamen blijkbaar uit een donker straatje en ze zagen ons dus vlink acceleren en zijn ons achterna gegaan zag ze helaas toen het al te laat was volgens oom agent reed ik ruim over de 100 en hij kon me niet bijhouden uit eindelijk ben ik geklokt op 94km inc aftrek op een weg die van 80 naar 50 ging, en natuurlijk rekende ze de 50 weg ook al was het maar een metertje of 300 op die 50 weg, dom dom dom ik weet het Een maat van mij met die honda, hebben ze nog harder gepakt die kan dus opnieuw beginnen voor zijn rijbewijs + zijn auto die in beslag is genomen voor technisch onderzoek, hij reed dan ook wel met rokende en piepende banden weg en dat ding is ook helemaal opgetuigd en maakt echt teveel herrie, hij is op ruim 110 geklokt terwel hij me met moeite bij kon houden ik liet eerder mijn gas los ik vertrouwde die auto niet die ik ineens achter me in mijn binnenspiegel zag, was overigens een dikke bora 2.8 v6 4motion nog nooit politie in rondt zien rijden, er stondt ook aan het einde van de straat een fuik klaar voor ons met 3 touranetjes die de weg blokeerde lijkt er dus op dat iemand ons genaait heeft en getipt heeft Ik heb blijkbaar een engeltje op me schouder denk ik ofzo Hij is helaas een beginnend bestuurder en had dus zijn 3de punt tepakken, lullig voor hem maargoed wie zijn kont brand moet op zijn blaren zitten denk ik zo, net zoals ik dat moet, ik kom er dan gelukkig wel met een hoop gezeik vanaf. Dit geintje kost me dus zo'n 1034 euro belachelijk hoog bedrag voor een cursus van 1 hele dag en 2 halve dagen waar ze alleen willen horen wat ze willen horen Alsof het zo gevaarlijk is als er geen drol op de weg rijd heb werkelijk geen auto gezien! Terwel ze zelf elke regel aan de lap laarsen of het nou druk is of niet, belachelijk beleid hier in nederland bah! Betaal ik het niet dan wordt mijn rijbewijs ongeldig verklaard en mag ik dus ook opnieuw beginnen fijn die nieuwe regels alsof er al niet genoeg regels zijn op de weg nondeju Maarja ach het leven gaat verder dus de keuze is bij mij snel gemaakt aangezien mijn rijbewijs van belang is voor mijn werk dan maar een roodje weg geven voor de staatspot voor een onzinnige kl*te cursus kan in iedergeval mijn werk voortzetten, het motor ombouw project zal dus ff op zich moeten wachten totdat de centjes weer bijmekaar gespaart zijn.
@ruudje2015
Ik blijf denk ik toch bij de witte knippers vindt ik denk ik toch persoonlijk mooier staan, heb dan ook achterlichten bestelt met de witte knippers, aangezien die ik nu heb smoked zijn plaatje klopt niet echt, maar toch bedankt voor het aanbod!
@patrick320i
Het ging om rc090 wielen helaas vielen ze me erg tegen er stondt in de advertentie dat het om een breedset ging, waar het achteraf dus niet om ging, er lagen voor gewoon getrokken banden omheen heb ze dus laten staan aangezien ik een breedset wil ze waren overigens wel heel netjes maargoed ik krijg spijt als ik iets koop waar ik niet achter sta.
Erg nette wielen heb je daar vindt die ook wel erg nice de rc040 is alleen niet in breedset te krijgen of wel ?
Ben je lang bezig geweest met het opknappen van de wielen ?
Nu ff een maand of 2 sparen en dan kan ik alsnog mijn ombouw voortzetten en een leuk setje wielen kopen
Pas op met sprintjes trekken en rare dingen uithalen op de openbare de politie jaagt en heeft weer geld nodig na al die stakingen! stikt hier in brabant iig van de controles
Groetjes,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Ha, genaaid!
Nee is natuurlijk wel zuur zo. Zeker als je ze overal hoort staken en de media je gewoon groenlicht geeft net wat harder door te rijden.
Nee is natuurlijk wel zuur zo. Zeker als je ze overal hoort staken en de media je gewoon groenlicht geeft net wat harder door te rijden.
One life, live it!
- Patrick320i
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:05
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Bamie,
De rc040 voor de e36 is nooit als breedset geleverd, wel jammer mja het blijft een mooi wiel.
Mijn clubsports rc041 en rc042 zijn wel een breedset, en dat staat inderdaad wel dikker onder de auto.
Het opknappen van wielen is een heel werk en duurt lang.
Eerst de moertjes losdraaien, 34 per velg, dan de boutjes eruitslaan, het hart uit de velgrand halen, kan erg vast zitten.
De velgranden in de verfafbijt zetten, een keer of 3 per velg voor ze blank waren bij mij.
Eventuele stoeprandschades en steenslagputjes en krasjes wegvijlen en schuren, met heel fijn schuurpapier.
Dan begin je te polijsten met grof polijstmiddel, een keer of 5 per velg, dan fijn polijsten, ongeveer 3x per velg en als laatste alle velgranden in de wax zetten.
Tussen het polijsten door heb ik de boutjes in de verfafbijt gezet, de boutjes geborsteld en daarna allemaal in de blanke lak gespoten, maar dat moet overnieuw omdat ik daar nog niet tevreden over ben, dat is ook meteen de rede dat ze nog niet terug in elkaar zitten.
Begin
Eindresultaat
De rc040 voor de e36 is nooit als breedset geleverd, wel jammer mja het blijft een mooi wiel.
Mijn clubsports rc041 en rc042 zijn wel een breedset, en dat staat inderdaad wel dikker onder de auto.
Het opknappen van wielen is een heel werk en duurt lang.
Eerst de moertjes losdraaien, 34 per velg, dan de boutjes eruitslaan, het hart uit de velgrand halen, kan erg vast zitten.
De velgranden in de verfafbijt zetten, een keer of 3 per velg voor ze blank waren bij mij.
Eventuele stoeprandschades en steenslagputjes en krasjes wegvijlen en schuren, met heel fijn schuurpapier.
Dan begin je te polijsten met grof polijstmiddel, een keer of 5 per velg, dan fijn polijsten, ongeveer 3x per velg en als laatste alle velgranden in de wax zetten.
Tussen het polijsten door heb ik de boutjes in de verfafbijt gezet, de boutjes geborsteld en daarna allemaal in de blanke lak gespoten, maar dat moet overnieuw omdat ik daar nog niet tevreden over ben, dat is ook meteen de rede dat ze nog niet terug in elkaar zitten.
Begin
Eindresultaat
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
@Patrick320
Erg veel werk zo te zien
Ze zijn wel erg netjes geworden man
Zijn die andere velgen ook moelijk te krijgen? ben ze namelijk nog nooit tegen gekomen!
Ben vanmiddag ook weer bezig geweest met mijn auto, had toch besloten om het carter ontluchting compleet te vervangen om eens te kijken wat er met het olie verbruik gebeurt, heb de slangen allemaal vervangen en het potje onder het inlaat en ook het pijpje die vanaf het luchtfilterbuis loopt die bleek gescheurd te zijn.
Tot mijn grote verbazing zijn de blauwe pluimen uit de uitlaat verdwenen met het weg rijden en gas geven na stationair lopen ben er iig echt blij mee
Zal dus wel erg verstopt hebben gezeten!
Heb de olie bijgevuld en ga nu eens het olie pijl in de gaten houden, hij stinkt in iedergeval ook niet meer uit de uitlaat als dat ie voorheen wel deed
Kijk het allemaal nog even aan, als het olie verbruik minder is dan rij ik nog ff door met deze motor hij loopt zeker en stuk beter en zijdezacht, bougies blijven ook echt mooi schoon nu waren eerst echt vies van de olie!
Groeten,
Bamiee
Erg veel werk zo te zien
Ze zijn wel erg netjes geworden man
Zijn die andere velgen ook moelijk te krijgen? ben ze namelijk nog nooit tegen gekomen!
Ben vanmiddag ook weer bezig geweest met mijn auto, had toch besloten om het carter ontluchting compleet te vervangen om eens te kijken wat er met het olie verbruik gebeurt, heb de slangen allemaal vervangen en het potje onder het inlaat en ook het pijpje die vanaf het luchtfilterbuis loopt die bleek gescheurd te zijn.
Tot mijn grote verbazing zijn de blauwe pluimen uit de uitlaat verdwenen met het weg rijden en gas geven na stationair lopen ben er iig echt blij mee
Zal dus wel erg verstopt hebben gezeten!
Heb de olie bijgevuld en ga nu eens het olie pijl in de gaten houden, hij stinkt in iedergeval ook niet meer uit de uitlaat als dat ie voorheen wel deed
Kijk het allemaal nog even aan, als het olie verbruik minder is dan rij ik nog ff door met deze motor hij loopt zeker en stuk beter en zijdezacht, bougies blijven ook echt mooi schoon nu waren eerst echt vies van de olie!
Groeten,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Update
Na een lange tijd afwezig te zijn geweest heb ik toch besloten om de coupe meschien weg te doen hij kost me gewoon teveel geld en er is gewoon teveel mis mee heb in een half jaar bijna 2200 euro in de auto gestoken waar ik zowat met inruil een andere voor had kunnen halen Er blijft maar van alles aan kapot gaan doet me echt pijn in mijn portomonee hij blijft onstabiel op de weg en dwijlt als een malle over de weg wat gewoon levens gevaarlijk is met al die wind de laaste dagen hij is gewoon echt niet te houden snap er helemaal niks meer van. ondanks dat zo goed als alles aan het onderstel vervangen, alhoewel je er natuurlijk wel geluk mee moet hebben!
//edit
Toch besloten om de auto nog een keer weg te brengen voor een grondig onderzoek ik weet het ik verander nogal veel van gedachten
Maar ik kan gewoon geen afstand van deze auto doen helemaal niet na al die moeite en geld wat erin gegaan is en het mijn eerste bmw is overigens vorige maand nog een hoop spot reparaties aan de lak laten doen op school van een kameraad van me waar ik zeer tervreden mee ben alle vandalisme schade is iig weg.
Ik wil toch eens naar het ophangpunt van het differentieel laten kijken aangezien ik vaker lees op een ander forum dat de bussen nogal kunnen uit slijten bij de ophangpunten wat ook een dwijlend gedrag kan veroorzaken er moet gewoon ergens iets niet goed zitten wat ik en de garage over het oog zien.
Iemand nog een adres voor een banden boer die bmw's goed kan uitlijnen in brabant ? Heb het recent laten doen maar wil dat ook even opnieuw laten doen veel banden boeren hier in de omgeving willen er niet aan beginnen.
Groeten,
Bamiee
Na een lange tijd afwezig te zijn geweest heb ik toch besloten om de coupe meschien weg te doen hij kost me gewoon teveel geld en er is gewoon teveel mis mee heb in een half jaar bijna 2200 euro in de auto gestoken waar ik zowat met inruil een andere voor had kunnen halen Er blijft maar van alles aan kapot gaan doet me echt pijn in mijn portomonee hij blijft onstabiel op de weg en dwijlt als een malle over de weg wat gewoon levens gevaarlijk is met al die wind de laaste dagen hij is gewoon echt niet te houden snap er helemaal niks meer van. ondanks dat zo goed als alles aan het onderstel vervangen, alhoewel je er natuurlijk wel geluk mee moet hebben!
//edit
Toch besloten om de auto nog een keer weg te brengen voor een grondig onderzoek ik weet het ik verander nogal veel van gedachten
Maar ik kan gewoon geen afstand van deze auto doen helemaal niet na al die moeite en geld wat erin gegaan is en het mijn eerste bmw is overigens vorige maand nog een hoop spot reparaties aan de lak laten doen op school van een kameraad van me waar ik zeer tervreden mee ben alle vandalisme schade is iig weg.
Ik wil toch eens naar het ophangpunt van het differentieel laten kijken aangezien ik vaker lees op een ander forum dat de bussen nogal kunnen uit slijten bij de ophangpunten wat ook een dwijlend gedrag kan veroorzaken er moet gewoon ergens iets niet goed zitten wat ik en de garage over het oog zien.
Iemand nog een adres voor een banden boer die bmw's goed kan uitlijnen in brabant ? Heb het recent laten doen maar wil dat ook even opnieuw laten doen veel banden boeren hier in de omgeving willen er niet aan beginnen.
Groeten,
Bamiee
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.
- VerzinZelf
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:39
- Locatie: Almere
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Zo wat een verhalen man. Het heeft je allemaal niet mee gezeten.
Hopen dat er nu wel duidelijkheid komt met wat het dweil gedrag vertoont.
Het is inderdaad zonde om de auto te verkopen na alle tijd, werk en geld dat erin gestopt is.
Succes
Hopen dat er nu wel duidelijkheid komt met wat het dweil gedrag vertoont.
Het is inderdaad zonde om de auto te verkopen na alle tijd, werk en geld dat erin gestopt is.
Succes
Re: e36 323i Coupé 1997 , Boston Grün Restoratie
Zet eens een foto van het oude uitlijnrapport hier neer, misschien kunnen ik of iemand anders daar nog wat uit opmaken.
Veel uitlijnbedrijven zetten alles wel netjes in spec, maar niet precies hetzelfde L&R, dit merk je dan alsnog.
Tophats al vervangen? Die van mij dweilt ook een beetje op hogere snelheden, tophat RV is bij mij lurp, heb meer als een halve graden extra negatief camber daar.
Veel uitlijnbedrijven zetten alles wel netjes in spec, maar niet precies hetzelfde L&R, dit merk je dan alsnog.
Tophats al vervangen? Die van mij dweilt ook een beetje op hogere snelheden, tophat RV is bij mij lurp, heb meer als een halve graden extra negatief camber daar.