E61 530D M pakket
-
Re: E61 530D M pakket
ZO, de eerste echte update. Gisteravond bij gk5 geweest en daar heeft hij samen met een maat de gehele voor ophanging vervangen (onderste draagarmen, stuurstangen en stabilisator stangen). Leek bij eerste aanzicht niet echt nodig maar toen het er onder uit lag was er een rubber van een stuurstang kapot, zat er een imitatie (geen merk) draagarm onder en was er in zijn algemeenheid gewoon wat speling ontstaan her en der. Toen even snel naar Heesch 3d uitlijnen en weer als een razende terug om de DPF te verwijderen, een tussenpijp er in te zetten en DPF uit te programmeren en EGR voor het grootste deel dicht te zetten.
Wauw, het lijkt wel of ik een nieuwe wagen heb! Wát een power. En gelijk op de terugweg een liter per 100km zuiniger.
Wauw, het lijkt wel of ik een nieuwe wagen heb! Wát een power. En gelijk op de terugweg een liter per 100km zuiniger.
markprinsen schreef:Wauw, het lijkt wel of ik een nieuwe wagen heb! Wát een power. En gelijk op de terugweg een liter per 100km zuiniger.
Liter zuiniger klinkt wel fijn. Komt dat door het (bijna) dichtzetten van de EGR?
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Nee, dat komt voornamelijk door DPF (roetfilter) te verwijderen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
-
Zo, we zijn alweer even verder met het wagentje. Gelijk in het begin paar dingen aan laten pakken:
Gehele voorophanging inclusief uitlijnen (diverse rubbertjes gescheurd en fusee kapot)
DPF vervanger laten plaatsen, EGR bijna dicht laten zetten en DPF uit laten schrijven
Modificiatie geplaatst voor de diverisity antenne
Lubrizol toegevoegd als beschreven (meer preventief)
Nou alleen nog de kabelboom laten repareren zodat de AB van de sleutels het weer gaat doen...
Foto (rest volgt wel eens):
Gehele voorophanging inclusief uitlijnen (diverse rubbertjes gescheurd en fusee kapot)
DPF vervanger laten plaatsen, EGR bijna dicht laten zetten en DPF uit laten schrijven
Modificiatie geplaatst voor de diverisity antenne
Lubrizol toegevoegd als beschreven (meer preventief)
Nou alleen nog de kabelboom laten repareren zodat de AB van de sleutels het weer gaat doen...
Foto (rest volgt wel eens):
-
En nog wat foto's:
-
Is voor de ATF vloeistof van de stuurbekrachtiging, zou alles soepeler en stiller van moeten worden. Ik had overigens geen klachten maar de bmw dealer wees me er op dat het bestond.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 20 okt 2015, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Lubrizol is wel alleen voor de standaard stuurbekrachtiging met ATF, AFS of dynamic drive gebruikt geen ATF maar CHF 11S.
http://www.bmwpartsweb.com/Part-Number/ ... 5124A.aspx
http://www.bmwpartsweb.com/Part-Number/ ... 5124A.aspx
525d E61 2007 pre-LCI
Goed dat je het nog even zegt! Ik heb zowel AFS als Dynamic Drive!
Showroom:
-
Zo, kabelboom was ik ook voor aan de beurt, nu weer gemaakt met originele bmw delen.
Verder last gehad van blazen bij gas geven. Werd steeds erger totdat lampje motorstoring aanging. Oeps...blijkt een scheur te zijn ontstaan in de bovenste koppeling van slang intercooler naar motor. Ook laten vervangen en weer heerlijk stil en comfy cruizen!
Nu winterbandjes er op, in het voorjaar velgen laten stralen en coaten en dan zijn die ook weer 100%.
Verder last gehad van blazen bij gas geven. Werd steeds erger totdat lampje motorstoring aanging. Oeps...blijkt een scheur te zijn ontstaan in de bovenste koppeling van slang intercooler naar motor. Ook laten vervangen en weer heerlijk stil en comfy cruizen!
Nu winterbandjes er op, in het voorjaar velgen laten stralen en coaten en dan zijn die ook weer 100%.
ziet er goed uit
zal wel weer strak sturen nu.
wat voor merk draagarmen zijn dat?
zal wel weer strak sturen nu.
wat voor merk draagarmen zijn dat?