Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ En er was licht
Ik heb nu adaptieve xenon met aparte module en lm2, alleen is bij niet bekend of de extra module überhaupt nog in gebruik is.
Re: Oud en nieuw E61/ En er was licht
Ik weet bijna zeker dat extra module is niet in gebruikt.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: Oud en nieuw E61/ En er was licht
Oke, dat zou wel mooi zijn, dan kan ik dus zo de LCI lampen monteren zonder van alles overhoop te moeten halen
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Deze maar weer eens updaten.
Heerlijke maar bloedhete vakantie gehad bij Venetie in Italie. De wagen trok de 1700 kg zware caravan weer prima, al moet je natuurlijk wel rekening er mee houden dat dit geen snelheidsmonster is, maar redelijk in zijn toeren houden (meestal 3000-3500 toeren) als je een klim hebt en het gaat prima !
Op de heenweg was het qua temperatuur niet zo erg warm, hier dan ook weer net als vorig jaar geen enkel probleem.
Verbruik op de heenweg lag zelfs op de 1:7,6, wat ik toch wel heel erg netjes vond, ik denk dat de laatste beurt met de toevoegingen in combinatie met het tanken van de betere brandstoffen, een behoorlijk verschil maakt. Vorig jaar kwam ik volgens mij op de 1:6,5 of 6,4 uit.
Op de camping nog een probleempje met het panodak, deze wilde vanuit de mantelstand weer niet sluiten
Na heel erg veel keer proberen, 30-40 keer, de moed bijna opgegeven en Gijsbertsen gebeld, die zelfs op een druk moment waar iedereen de telefoon zou laten gaan, toch opnam en me probeerde te helpen met wat tips. Ik stond op het punt om hem maar handmatig te sluiten maar dacht, goh, laat ik nog eens wat rommelen. De windvanger, zo noem ik hem maar even, die voor het 2e dak zit, paar keer op en neer bewogen en nog eens geprobeerd, voilà, hij deed het weer, wat nou precies de oorzaak was weet ik niet
Bij terugkomst maar weer eens onder laten nemen en laten schoonmaken en smeren, werkt prima weer, voorlopig hoop ik.
De terugreis was iets spannender, met een gemiddelde temperatuur van 35 graden had ik de eerste dag een melding oververhitte motor, blijft deze melding komen ga dan zo spoedig mogelijk naar de dichtstbijzijnde BMW dealer of zoiets stond er. Nou, daar begon mijn hart even sneller te kloppen Ik moest nog ca. 200 meter een hele zware klim verder op voordat hij het weer makkelijker zou krijgen. Gelukkig had ik al behoorlijk ervaring met een andere wagen die dit probleem regelmatig had door een kapotte viscovin en bleef kalm. Ik kon twee dingen doen, sowieso langzamer rijden natuurlijk, maar of met meer toeren, hoger koppel, makkelijker voor de wagen dacht ik, of lager in de toeren en nog veel langzamer. Ik reed toen met ongeveer 3500 toeren en heb ervoor gekozen om heel erg langzaam achter een vrachtwagen te gaan kruipen en met 2200-2300 toeren te rijden. Dit pakte meteen goed uit, de melding verdween na ca. 5 seconden, few, dat was even spannend hahahahaha.
Natuurlijk had ik er daarna een hard hoofd in, er zouden nog veel van dit soort hellingen komen. De resterende 4 uur op die dag ben ik zoveel mogelijk met 2000-2500 toeren omhoog gegaan, met af en toe naar de 3000-3500 toeren en 1 of 2 keer met 4500-5000 toeren, wat ik op de heenweg overigens regelmatig deed.
De rest van de dag is de melding niet meer terug gekomen en ook de 2e dag geen last meer gehad gelukkig.
Thuis gekomen uitgelezen en geen enkele storing er in.
Ik sta nu wel op het punt om de koeling te gaan aanpassen, of een andere type waterpomp, er schijnt er eentje te zijn met een hogere pompcapaciteit, of de koelvin/radiator aanpassen. Ook schijnt er nog industriële koelvloeistof te bestaan waardoor het verschil 10 graden ten gunste wordt.
Ik ben daar nog niet over uit.
Het uiteindelijke verbruik bedroeg na 3500 km 1:7,5 waar ik toch wel zeer tevreden mee ben.
Tevens heeft de wagen geen druppel olie verbruikt, en dat is toch wel heel erg netjes !
Nou, succes met het lezen van dit verhaal hahahaha
Oja, 8 september staat de wrap op het programma
Heerlijke maar bloedhete vakantie gehad bij Venetie in Italie. De wagen trok de 1700 kg zware caravan weer prima, al moet je natuurlijk wel rekening er mee houden dat dit geen snelheidsmonster is, maar redelijk in zijn toeren houden (meestal 3000-3500 toeren) als je een klim hebt en het gaat prima !
Op de heenweg was het qua temperatuur niet zo erg warm, hier dan ook weer net als vorig jaar geen enkel probleem.
Verbruik op de heenweg lag zelfs op de 1:7,6, wat ik toch wel heel erg netjes vond, ik denk dat de laatste beurt met de toevoegingen in combinatie met het tanken van de betere brandstoffen, een behoorlijk verschil maakt. Vorig jaar kwam ik volgens mij op de 1:6,5 of 6,4 uit.
Op de camping nog een probleempje met het panodak, deze wilde vanuit de mantelstand weer niet sluiten
Na heel erg veel keer proberen, 30-40 keer, de moed bijna opgegeven en Gijsbertsen gebeld, die zelfs op een druk moment waar iedereen de telefoon zou laten gaan, toch opnam en me probeerde te helpen met wat tips. Ik stond op het punt om hem maar handmatig te sluiten maar dacht, goh, laat ik nog eens wat rommelen. De windvanger, zo noem ik hem maar even, die voor het 2e dak zit, paar keer op en neer bewogen en nog eens geprobeerd, voilà, hij deed het weer, wat nou precies de oorzaak was weet ik niet
Bij terugkomst maar weer eens onder laten nemen en laten schoonmaken en smeren, werkt prima weer, voorlopig hoop ik.
De terugreis was iets spannender, met een gemiddelde temperatuur van 35 graden had ik de eerste dag een melding oververhitte motor, blijft deze melding komen ga dan zo spoedig mogelijk naar de dichtstbijzijnde BMW dealer of zoiets stond er. Nou, daar begon mijn hart even sneller te kloppen Ik moest nog ca. 200 meter een hele zware klim verder op voordat hij het weer makkelijker zou krijgen. Gelukkig had ik al behoorlijk ervaring met een andere wagen die dit probleem regelmatig had door een kapotte viscovin en bleef kalm. Ik kon twee dingen doen, sowieso langzamer rijden natuurlijk, maar of met meer toeren, hoger koppel, makkelijker voor de wagen dacht ik, of lager in de toeren en nog veel langzamer. Ik reed toen met ongeveer 3500 toeren en heb ervoor gekozen om heel erg langzaam achter een vrachtwagen te gaan kruipen en met 2200-2300 toeren te rijden. Dit pakte meteen goed uit, de melding verdween na ca. 5 seconden, few, dat was even spannend hahahahaha.
Natuurlijk had ik er daarna een hard hoofd in, er zouden nog veel van dit soort hellingen komen. De resterende 4 uur op die dag ben ik zoveel mogelijk met 2000-2500 toeren omhoog gegaan, met af en toe naar de 3000-3500 toeren en 1 of 2 keer met 4500-5000 toeren, wat ik op de heenweg overigens regelmatig deed.
De rest van de dag is de melding niet meer terug gekomen en ook de 2e dag geen last meer gehad gelukkig.
Thuis gekomen uitgelezen en geen enkele storing er in.
Ik sta nu wel op het punt om de koeling te gaan aanpassen, of een andere type waterpomp, er schijnt er eentje te zijn met een hogere pompcapaciteit, of de koelvin/radiator aanpassen. Ook schijnt er nog industriële koelvloeistof te bestaan waardoor het verschil 10 graden ten gunste wordt.
Ik ben daar nog niet over uit.
Het uiteindelijke verbruik bedroeg na 3500 km 1:7,5 waar ik toch wel zeer tevreden mee ben.
Tevens heeft de wagen geen druppel olie verbruikt, en dat is toch wel heel erg netjes !
Nou, succes met het lezen van dit verhaal hahahaha
Oja, 8 september staat de wrap op het programma
- Edit:
- Tevens vlak na de vakantie het rubber van het dak laten vervangen door de verbeterde versie, man, wat een verschil ! Heerlijk rijden weer zo zonder die ruis
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Altijd spannend van die meldingen! Gelukkig heelhuids thuisgekomen.
Geen foto van de combinatie!?
Geen foto van de combinatie!?
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Sorry, geen mooie foto gemaakt, alleen eentje in het donker op de tussencamping maar zie je net dat er een E61 staat
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Grotere radiator zal een hoop helpen Bart.
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Ik geloof niet dat er een grotere radiator past, maar moet ik eens nakijken, volgens mij passen ze af fabriek alleen de vin aan, maar ben ik niet zeker van.
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Op BimmerFest stond er een bedrijf H&S Speedequipment die gespecialiseerd is in cooling. Aardige kerel (Theo), bel hem eens om de opties te bespreken: http://www.catchtank.eu/dutch/specialit ... ateur.html
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Dat is inderdaad even spannend met zo'n caravan erachter!
M'n broer heeft ook een flinke caravan van 1700kg (Knaus met Airco en Mover) met een V70 D5 uit 2005 ervoor. Hij heeft een paar keer gehad (bergje op) dat z'n motortemp een stuk opliep. Dat waren ook wel even spannende momentjes zei die . Na rustiger aan te doen liep die wel weer terug.
Op het Volvo forum geven ze aan dat inderdaad de radiator vervangen moet worden. HIj heeft de trekhaak eronder laten zetten, z'n auto is verder niet voorzien van extra cooling.
Succes ermee
M'n broer heeft ook een flinke caravan van 1700kg (Knaus met Airco en Mover) met een V70 D5 uit 2005 ervoor. Hij heeft een paar keer gehad (bergje op) dat z'n motortemp een stuk opliep. Dat waren ook wel even spannende momentjes zei die . Na rustiger aan te doen liep die wel weer terug.
Op het Volvo forum geven ze aan dat inderdaad de radiator vervangen moet worden. HIj heeft de trekhaak eronder laten zetten, z'n auto is verder niet voorzien van extra cooling.
Succes ermee
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Thanks Brian, ga ik ook eens informeren.
Idd Quadrantz, altijd even spannend, gelukkig maar 1 keertje gehad en bij extreme temperaturen.
Idd Quadrantz, altijd even spannend, gelukkig maar 1 keertje gehad en bij extreme temperaturen.
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Er is een uitvoering voor warme landen van de e60/61. Ik wet niet wat het verschil is tussen onze en warm klimaat uitvoering. Misschien is dat terug te vinden in het etk.
Groeten Bas
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Klopt Bas, ben ik wel eens tegen gekomen hier, zal eens uitzoeken wat dat ook alweer voor aanpassingen inhield
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Airco uit en kachel voluit wil ook nog wel eens helpen in zulke omstandigheden...
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Oud en nieuw E61/ Terug van vakantie
Bij mijn weten is het een zwaardere ventilator die standaard mee met de trekhaak komt alsmede de extra oliekoeler voor de automaat.
Ik zou voor die laatste toch ook eens informeren, gaat de levensduur van de automaat zeker ten goede komen.
Ik zou voor die laatste toch ook eens informeren, gaat de levensduur van de automaat zeker ten goede komen.
525d E61 2007 pre-LCI