Hallo medeleden,
Ik heb sinds deze week een 530D Touring uit 1999.
Vanmiddag een nieuwe accu laten plaatsen aan het eind van de werkdag voor de garage.
Toen ik thuis kwam bleken alle elektrische functie van de voordeur aan de bestuurderskant in storing.
Raambediening, spiegels en vergrendeling.
Raambediening op de individuele deuren werkt wel.
Zekeringen gecheckt maar niets aan te zien.
Heeft er iemand een suggestie waardoor dit komt en hoe dit te verhelpen?
Bij voorbaat dank!
Raam staat op een kier en morgen regen
Storing alle bestuurdersdeur functies na accuwissel.
Re: Storing alle bestuurdersdeur functies na accuwissel.
Dit is een lastige. Niet dat ik een expert ben o.i.d.
Ik zou toch gewoon een aantal zekering vervangen en daarna terug gaan naar die garage.
Heeft de nieuwe accu wel voldoende power? En is niet de dynamo, die aan het aftakelen is waardoor er niet voldoende stroom is?
Moet de accu eerst nog goed opgeladen worden?
Bij de E60 5 serie is het zo dat een nieuwe accu ingeleerd moet worden. Ik weet niet of dat bij jou ook is. Maar het niet inleren kan nooit dit als gevolg hebben.
Dit zijn misschien vage tips. Excuses.
Probleem inmiddels verholpen?
Ik zou toch gewoon een aantal zekering vervangen en daarna terug gaan naar die garage.
Heeft de nieuwe accu wel voldoende power? En is niet de dynamo, die aan het aftakelen is waardoor er niet voldoende stroom is?
Moet de accu eerst nog goed opgeladen worden?
Bij de E60 5 serie is het zo dat een nieuwe accu ingeleerd moet worden. Ik weet niet of dat bij jou ook is. Maar het niet inleren kan nooit dit als gevolg hebben.
Dit zijn misschien vage tips. Excuses.
Probleem inmiddels verholpen?
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Diagnose is inmiddels gesteld. Het blijkt de deurmodule te zijn, die alle elektronische signalen doorsluist naar de algemene regelmodule bij het dashboardkastje. Mij is aangeraden geen gebruikte module op te snorren i.v.m. inleren van dit\ component.
Volgens mij hoeft deze niet ingeleerd te worden. Ik heb er een jaar geleden een gebruikte ingezet van D-parts en werkte meteen. Ik heb de oude nog hier liggen, daar is het knopje losgebroken voor de achterruitblokkering, verder nog 100%.
Bij E39 hoeft een nieuwe accu niet aangemeld te worden.
Bij E39 hoeft een nieuwe accu niet aangemeld te worden.
Alles werkt weer. Bedankt voor de reacties.