Ruitenwisser interval probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Espero

Ruitenwisser interval probleem

Bericht door Espero » 27 aug 2015, 23:07

Hi all,

Heb vandaag m'n E87 2005 opgehaald bij de garage. Nu regende het nogal vandaag en ik kwam erachter dat de auto een probleem heeft met de ruitenwisser interval. De auto heeft geen regensensor en dus alleen de handmatige opties.

De intervalstand wordt slechts geactiveerd bij stilstand (zoals het hoort bij BMW) maar zodra de auto optrekt gaat deze over in 'stand 1'. Het is vervolgens niet mogelijk om de interval weer te activeren wat dus inhoudt dat ik alleen over stand 1, 2 en de enkele kan beschikken. In de handleiding staat dat de intervalknop ingedrukt moet worden en dat daarbij het LED lampje gaat branden. Mijn auto heeft dat knopje wel maar wel zonder LED, ik zie dus niet of hij geactiveerd is of niet. Lang verhaal kort: hij werkt dus met geen mogelijkheid wat zeer irritant is bij matige regenval.

De garage vraagt zich af of deze optie wel op dit model zit. Dat kan ik me voorstellen als het over een regensensor gaat maar toch niet bij een standaardfunctie als interval...

Iemand anders die dit probleem eerder is tegengekomen? Wellicht interval relais dat vernieuwd moet worden? Opnieuw softwarematig instellen?

nielsbmw1

Re: Ruitenwisser interval probleem

Bericht door nielsbmw1 » 28 aug 2015, 08:26

Ik heb ook een E87 uit 2005 met interval zonder LED. Zelfde situatie dus.
Tijdens het rijden kan ik de interval gewoon aan/uit zetten met een druk op de knop (op de zijkant van de stick). Met de schuif op de stick kan ik kiezen tussen twee interval standen (langzaam en snel). Het probleem wat jij hebt, heb ik dus niet. Dus ik denk dat er inderdaad iets niet lekker werkt.

Espero

Bericht door Espero » 28 aug 2015, 09:02

Thanks, die wetenschap helpt een stuk om mee terug te gaan naar de dealer.

GJV

Bericht door GJV » 23 mei 2016, 22:05

Hi Espero, bij mijn e87 heb ik hetzelfde probleem met de intervalstand. Heeft de dealer dit probleem kunnen oplossen voor je?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”