Powerflex draagarmrubbers
Powerflex draagarmrubbers
Ik heb op mijn 325 coupé draagarmen inclusief rubbers zitten van het merk Moog, dit zijn dus niet dezelfde als die er standaard op geleverd worden. Het gaat hier overigens ook om een wagen met M-pakket vanaf fabriek.
Nu mijn zomerwielen aardig aan het verslijten zijn ga ik binnenkort weer op mijn winterwielen staan, en tijdens de wissel zou ik graag o.a. de draagarmrubbers willen vervangen, aangezien ik merk dat hier toch wel wat speling op begint te komen na 50.000 kilometer. Omdat ik toch een sportieve(re) bestuurder ben wil ik graag powerflex rubbers rondom (laten) monteren. Mijn vraag is dan ook;
Zijn de draagarmrubbers van een Moog draagarm los te vervangen, zo ja, passen de powerflex draagarmrubbers dan op deze draagarmen?
Natuurlijk zijn tips altijd welkom, ook voor het (preventief) vervangen van andere rubbers in en aan het onderstel. Mijn onderstel an sich is eigenlijk geheel vernieuwd; nieuwe schokdempers, nieuwe veren, nieuwe koppelstangetjes van de stabilisatorstang. Verder geen rare symptomen.
Nu mijn zomerwielen aardig aan het verslijten zijn ga ik binnenkort weer op mijn winterwielen staan, en tijdens de wissel zou ik graag o.a. de draagarmrubbers willen vervangen, aangezien ik merk dat hier toch wel wat speling op begint te komen na 50.000 kilometer. Omdat ik toch een sportieve(re) bestuurder ben wil ik graag powerflex rubbers rondom (laten) monteren. Mijn vraag is dan ook;
Zijn de draagarmrubbers van een Moog draagarm los te vervangen, zo ja, passen de powerflex draagarmrubbers dan op deze draagarmen?
Natuurlijk zijn tips altijd welkom, ook voor het (preventief) vervangen van andere rubbers in en aan het onderstel. Mijn onderstel an sich is eigenlijk geheel vernieuwd; nieuwe schokdempers, nieuwe veren, nieuwe koppelstangetjes van de stabilisatorstang. Verder geen rare symptomen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: Powerflex draagarmrubbers
Ik zou die moog draagarmen lekker links laten liggen en voor Lemforder gaan. Dat wordt oem ook gemonteerd. Alleen van het merk zelf zijn ze voordeliger.
Ik heb begin dit jaar Powerflex paars laten monteren aan de voorkant. Een paar maanden later ben ik toch weer teruggestapt naar de originele. Je krijgt een lichte trilling in het stuur bij 110-120km/h. Ik vond dat niet fijn.
Ook met drempels bij inveren hoor je een kraak onder de auto vandaan, komt ook door de stuggere rubbers.
Het sturen wordt wel ietsjes scherper.
Ook met drempels bij inveren hoor je een kraak onder de auto vandaan, komt ook door de stuggere rubbers.
Het sturen wordt wel ietsjes scherper.
BMW 130i
-
Ik heb nu ruim 55.000 km gereden met Moog draagarmen, en daar heb ik niks over te klagen. Alles is nog spelingsvrij, zelfs de hydrolagers vertonen nagenoeg geen speling. Dus in mijn ogen is het geen troep.
Het is ook zeker geen troep en het rijdt nog acceptabel, maar ik heb natuurlijk een wat harder onderstel door m'n Bilstein B12 waar ik ook naar rijd en daarbovenop helpt 19" ook niet echt aan de slijtage. Na 50.000 km heb ik wat lichte speling erop zitten.
Maar powerflex dus niet doen? Ik ben namelijk ook heel erg allergisch voor trillingen, kraakjes, piepjes en andere dingen die "niet horen" haha.
Maar powerflex dus niet doen? Ik ben namelijk ook heel erg allergisch voor trillingen, kraakjes, piepjes en andere dingen die "niet horen" haha.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

-
Als ik jou was zou ik inderdaad geen powerflex monteren, met alle andere stugge dingen zul je naar mijn mening een stuiterbak gaan krijgen.
Overigens zijn andere rubbers zo op de Moogarmen te monteren, alleen de fuseekogels zijn niet los te vervangen.
Monteren komt wel precies, anders zijn ze vrij snel weer overleden.
Overigens zijn andere rubbers zo op de Moogarmen te monteren, alleen de fuseekogels zijn niet los te vervangen.
Monteren komt wel precies, anders zijn ze vrij snel weer overleden.
-
Meyle HD is dat niet wat? 

ik ga me er niet te veel mee bemoeien maar..... als powerflex kraakt is het niet goed geinstalleerd. powerflex bij een straat auto word ook op advies alleen op bepaalde punten gemonteerd dus niet alles ervoor vervangen..