Powerflex draagarmrubbers

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Powerflex draagarmrubbers

Bericht door Jeremy » 29 aug 2015, 08:39

Ik heb op mijn 325 coupé draagarmen inclusief rubbers zitten van het merk Moog, dit zijn dus niet dezelfde als die er standaard op geleverd worden. Het gaat hier overigens ook om een wagen met M-pakket vanaf fabriek.

Nu mijn zomerwielen aardig aan het verslijten zijn ga ik binnenkort weer op mijn winterwielen staan, en tijdens de wissel zou ik graag o.a. de draagarmrubbers willen vervangen, aangezien ik merk dat hier toch wel wat speling op begint te komen na 50.000 kilometer. Omdat ik toch een sportieve(re) bestuurder ben wil ik graag powerflex rubbers rondom (laten) monteren. Mijn vraag is dan ook;

Zijn de draagarmrubbers van een Moog draagarm los te vervangen, zo ja, passen de powerflex draagarmrubbers dan op deze draagarmen?

Natuurlijk zijn tips altijd welkom, ook voor het (preventief) vervangen van andere rubbers in en aan het onderstel. Mijn onderstel an sich is eigenlijk geheel vernieuwd; nieuwe schokdempers, nieuwe veren, nieuwe koppelstangetjes van de stabilisatorstang. Verder geen rare symptomen.

Gebruikersavatar
chrisb
Berichten: 779
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:06

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door chrisb » 29 aug 2015, 09:38

Ik zou die moog draagarmen lekker links laten liggen en voor Lemforder gaan. Dat wordt oem ook gemonteerd. Alleen van het merk zelf zijn ze voordeliger.

Gebruikersavatar
Stefan325
Berichten: 160
Lid geworden op: 09 nov 2008, 16:02
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door Stefan325 » 29 aug 2015, 09:45

Ik heb begin dit jaar Powerflex paars laten monteren aan de voorkant. Een paar maanden later ben ik toch weer teruggestapt naar de originele. Je krijgt een lichte trilling in het stuur bij 110-120km/h. Ik vond dat niet fijn.

Ook met drempels bij inveren hoor je een kraak onder de auto vandaan, komt ook door de stuggere rubbers.

Het sturen wordt wel ietsjes scherper.
BMW 130i

streamline
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door streamline » 29 aug 2015, 10:13

Ik heb nu ruim 55.000 km gereden met Moog draagarmen, en daar heb ik niks over te klagen. Alles is nog spelingsvrij, zelfs de hydrolagers vertonen nagenoeg geen speling. Dus in mijn ogen is het geen troep.

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door Jeremy » 29 aug 2015, 11:25

Het is ook zeker geen troep en het rijdt nog acceptabel, maar ik heb natuurlijk een wat harder onderstel door m'n Bilstein B12 waar ik ook naar rijd en daarbovenop helpt 19" ook niet echt aan de slijtage. Na 50.000 km heb ik wat lichte speling erop zitten.

Maar powerflex dus niet doen? Ik ben namelijk ook heel erg allergisch voor trillingen, kraakjes, piepjes en andere dingen die "niet horen" haha.

streamline
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door streamline » 29 aug 2015, 11:36

Als ik jou was zou ik inderdaad geen powerflex monteren, met alle andere stugge dingen zul je naar mijn mening een stuiterbak gaan krijgen.

Overigens zijn andere rubbers zo op de Moogarmen te monteren, alleen de fuseekogels zijn niet los te vervangen.
Monteren komt wel precies, anders zijn ze vrij snel weer overleden.

harald 328ci
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jun 2014, 15:54
Locatie: Overijssel

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door harald 328ci » 29 aug 2015, 13:19

Meyle HD is dat niet wat? ;)

lucasc
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jun 2015, 14:37

Re: Powerflex draagarmrubbers

Bericht door lucasc » 29 aug 2015, 14:59

ik ga me er niet te veel mee bemoeien maar..... als powerflex kraakt is het niet goed geinstalleerd. powerflex bij een straat auto word ook op advies alleen op bepaalde punten gemonteerd dus niet alles ervoor vervangen..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”