Inhouden
Inhouden
Hallo!
Ik zit met een probleempje dat ik graag een keer wil verhelpen, wanneer ik rijd als de motor nog niet op temp is dan houd hij in tussen de 2000 en 2500 toeren, maar dan ook alleen maar dan, verder is alles perfect en wanneer je een stukje gereden heb (en natuurlijk alles op temp is) houd hij niet in. Nu is er recentelijk onderhoud aan mijn auto gedaan en verrassend genoeg gedraagt hij zich de eerste km wel en daarna het zelfde verhaal als hierboven...
Een samenhangend iets is dat mijn brandstofverbruik meter onder de toerenteller normaal ook niet stabiel is, die beweegt een beetje tijdens rijden, globaal geeft deze normale waarden aan. Maar sinds dat ie onderhoud heeft gehad is ook deze de eerste km goed en daarna terug naar af...
Ik heb een 316i uit 1998
Heeft iemand een idee wat het probleem is?
Hiernaast ruikt de auto naar benzine, als je een snelle bocht neemt, overduidelijk een gaatje ergens maar heb de achterbank er al af gehad om te kijken maar kon niks vinden...
Ik zit met een probleempje dat ik graag een keer wil verhelpen, wanneer ik rijd als de motor nog niet op temp is dan houd hij in tussen de 2000 en 2500 toeren, maar dan ook alleen maar dan, verder is alles perfect en wanneer je een stukje gereden heb (en natuurlijk alles op temp is) houd hij niet in. Nu is er recentelijk onderhoud aan mijn auto gedaan en verrassend genoeg gedraagt hij zich de eerste km wel en daarna het zelfde verhaal als hierboven...
Een samenhangend iets is dat mijn brandstofverbruik meter onder de toerenteller normaal ook niet stabiel is, die beweegt een beetje tijdens rijden, globaal geeft deze normale waarden aan. Maar sinds dat ie onderhoud heeft gehad is ook deze de eerste km goed en daarna terug naar af...
Ik heb een 316i uit 1998
Heeft iemand een idee wat het probleem is?
Hiernaast ruikt de auto naar benzine, als je een snelle bocht neemt, overduidelijk een gaatje ergens maar heb de achterbank er al af gehad om te kijken maar kon niks vinden...
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Inhouden
Qua benzinelucht, draai je tankdop er eens af en kijk of het rubber wel goed zit.
Klinkt gek maar zo heb ik eens een langslepend probleem opgelost, met dezelfde klachten.
Kan ook zijn dat je ontluchting niet helemaal meer werkt, geen problemen met tanken??
Dat inhouden klinkt als iets van vervuiling, zeker nu het na onderhoud beter lijkt te gaan, misschien ff geduld hebben en kijken of het vanzelf overgaat??
Klinkt gek maar zo heb ik eens een langslepend probleem opgelost, met dezelfde klachten.
Kan ook zijn dat je ontluchting niet helemaal meer werkt, geen problemen met tanken??
Dat inhouden klinkt als iets van vervuiling, zeker nu het na onderhoud beter lijkt te gaan, misschien ff geduld hebben en kijken of het vanzelf overgaat??
Re: Inhouden
Ja zal dat vanavond even goed kijken naar de dop. heb geen problemen met tanken. ik kan em gewoon tot aan de rand vol gooien en er lekt dan niks uit zover ik weet.
Het onderhoud was een maand geleden maar er is niks verandert helaas.
Heb geen idee waar ik dat moet zoeken. ook lastig testen omdat alles gebeurt tijdens het rijden
Het onderhoud was een maand geleden maar er is niks verandert helaas.
Heb geen idee waar ik dat moet zoeken. ook lastig testen omdat alles gebeurt tijdens het rijden
Re: Inhouden
Dop was goed, moet ergens op de tank een klein gaatje zitten lijkt me.
Weet iemand waar de verbruiksmeter zijn input vandaan haalt?
Zou het inhouden kunnen zijn door een licht vuile llm? wel raar dat het altijd tussen 2000-2500 toeren is en alleen als de motor nog aan het opwarmen is. Verbruik ligt dan zo wie zo hoger dan normaal maar dat hoort te kloppen neem ik aan? rijker mengsel om snel warm te worden...
Weet iemand waar de verbruiksmeter zijn input vandaan haalt?
Zou het inhouden kunnen zijn door een licht vuile llm? wel raar dat het altijd tussen 2000-2500 toeren is en alleen als de motor nog aan het opwarmen is. Verbruik ligt dan zo wie zo hoger dan normaal maar dat hoort te kloppen neem ik aan? rijker mengsel om snel warm te worden...
Re: Inhouden
Vriend van mij zei dat het bij een e36 op vacuüm gaat de, meter
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: Inhouden
Beste forumleden!
Ik ben erachter gekomen dat de verbruiksmeter klopt, ik kon dat merken toen de motor nog koud was en 50 reed in de 4, wanneer hij koud is dan verbruikt hij meer en dan fluctueert de meter ook meer, alleen in dit geval kon ik het aan de auto voelen. Vacuum slangen zijn al vervangen en dat maakte geen verschil dus lijkt mij een sensor die niet goed is misschien?
De benzine lucht is mij een werkelijk raadsel, had em gister volgetankt en heb met draaiende motor gezocht naar lekkages of benzine lucht, nergens sporen te vinden, maar wanneer je wegrijd met beetje snelheid of een bocht neemt dan komt de geur van buiten door het raam (als de ramen dicht zijn en de ventilatie gewoon werkt ruik je niks)
Toch ontluchting kapot? Als de tank 3/4 of minder is dan is de geur redelijk weg, (tenzij je lekker hard door de bocht gaat)
Ik ben erachter gekomen dat de verbruiksmeter klopt, ik kon dat merken toen de motor nog koud was en 50 reed in de 4, wanneer hij koud is dan verbruikt hij meer en dan fluctueert de meter ook meer, alleen in dit geval kon ik het aan de auto voelen. Vacuum slangen zijn al vervangen en dat maakte geen verschil dus lijkt mij een sensor die niet goed is misschien?
De benzine lucht is mij een werkelijk raadsel, had em gister volgetankt en heb met draaiende motor gezocht naar lekkages of benzine lucht, nergens sporen te vinden, maar wanneer je wegrijd met beetje snelheid of een bocht neemt dan komt de geur van buiten door het raam (als de ramen dicht zijn en de ventilatie gewoon werkt ruik je niks)
Toch ontluchting kapot? Als de tank 3/4 of minder is dan is de geur redelijk weg, (tenzij je lekker hard door de bocht gaat)
Re: Inhouden
Hallo!
Ik heb de auto laten uitlezen vanwege dat inhouden. en geen foutcodes..... Ik ben er wel achter gekomen dat het fluctueren van het verbruik stopt als ik het pedaal helemaal intrap. en het begint zodra je het pedaal iets omhoog haalt.
Enig idee wat dit kan zijn??
Ik heb de auto laten uitlezen vanwege dat inhouden. en geen foutcodes..... Ik ben er wel achter gekomen dat het fluctueren van het verbruik stopt als ik het pedaal helemaal intrap. en het begint zodra je het pedaal iets omhoog haalt.
Enig idee wat dit kan zijn??
Re: Inhouden
Je weet dat die meter constant alle kanten op vliegt afhankelijk van de stand van je gaspedaal? Dus niet slowmo maar gewoon continue.... Niet echt een probleem en werkt als ik jou zo hoor gewoon naar behoren. Als ik 'm vol intrap verdwijnt de meter ook richting max. verbruik.
One life, live it!
Re: Inhouden
Hi,
Nee ik verwar het normale niet met wat ik zie ^^, wat er gebeurt is als ik het pedaal stil houd dat de verbruikmeter alsnog heen en weer gaat als een staartklok, dit komt omdat de brandstof toevoer niet constant is. En als je in de 4e of 5e versnelling zit en het pedaal helemaal intrapt dan gaat de verbruikmeter niet tot max maar blijft ergens tussen de 15-20l hangen zoals normaal, alleen dan is het mooi stabiel ipv dat het gedraagt als een staartklok. Het is geen urgent probleem maar wel een vervelende, vandaar dat ik om advies vraag
Nee ik verwar het normale niet met wat ik zie ^^, wat er gebeurt is als ik het pedaal stil houd dat de verbruikmeter alsnog heen en weer gaat als een staartklok, dit komt omdat de brandstof toevoer niet constant is. En als je in de 4e of 5e versnelling zit en het pedaal helemaal intrapt dan gaat de verbruikmeter niet tot max maar blijft ergens tussen de 15-20l hangen zoals normaal, alleen dan is het mooi stabiel ipv dat het gedraagt als een staartklok. Het is geen urgent probleem maar wel een vervelende, vandaar dat ik om advies vraag
Re: Inhouden
Slecht regelende lambdasonde, deze blijft teveel bij regelen omdat die niet nauwkeurig genoeg kan meten, hierdoor fluctueert je verbruiksmeter.
Re: Inhouden
Het rubber rond de opening in je tank waar de pomp in zit kan lek /versleten/niet goed zitten.
Effe de achterbank los en dan de klep aan bijrijderskant losschroeven.
De grote plastic ring die de pomp op z'n plek houdt kun je met een schroevendraaier horizontaal los tikken.
Overigens, als je 'm gelijk al kan bewegen dan is het wel duideliik hoe laat het is
Effe de achterbank los en dan de klep aan bijrijderskant losschroeven.
De grote plastic ring die de pomp op z'n plek houdt kun je met een schroevendraaier horizontaal los tikken.
Overigens, als je 'm gelijk al kan bewegen dan is het wel duideliik hoe laat het is
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 12:41
Re: Inhouden
Inhouden heb ik ook ooit eens gehad, was uiteindelijk de lambdasonde.
Re: Inhouden
hallo allemaal. bedankt voor de reacties tot nu toe. ik zal misschien dit weekend eens testen of het de lambda sonde is.
ookal is de auto nog uitgelezen en systemen getest via de computer en daar kwam niks uit.... autos zijn aparte dingen
betreft benzine lucht ik had het klepje van de bijrijder kant los gemaakt. wat ik zag was gewoon wat vuil maar niets wat leek op lekkende benzine. heb die ring niet losgemaakt want die zit zo vast als een huis, wil niets breken. misschien een doek bovenop leggen en dan ff lekker bochten maken met volle tank en erna kijken of deze nat is of stinkt.
het is zo frustrerent dat het erg sterk naar benzine ruikt tijdens rijden maar zodra ik stil sta en op onderzoek uit ga dan is het weg...
ookal is de auto nog uitgelezen en systemen getest via de computer en daar kwam niks uit.... autos zijn aparte dingen
betreft benzine lucht ik had het klepje van de bijrijder kant los gemaakt. wat ik zag was gewoon wat vuil maar niets wat leek op lekkende benzine. heb die ring niet losgemaakt want die zit zo vast als een huis, wil niets breken. misschien een doek bovenop leggen en dan ff lekker bochten maken met volle tank en erna kijken of deze nat is of stinkt.
het is zo frustrerent dat het erg sterk naar benzine ruikt tijdens rijden maar zodra ik stil sta en op onderzoek uit ga dan is het weg...