Top 3 beste merken voor onderdelen?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Rick.deJong

Top 3 beste merken voor onderdelen?

Bericht door Rick.deJong » 26 aug 2015, 22:42

Nu ik druk op zoek ben in onderdelenland naar twee nieuwe nokkenassensoren en een spanningsregelaar (deze hebben toch wel prio wat mij betreft) rijst de volgende vraag: wat is een betrouwbaar merk sensoren? Prijs-kwaliteit technisch gezien dan. Ik zie veel (voor mij) onbekende merken voorbij komen, maar uiteraard ook merken als Hella en Bosch. Wat zouden jullie aanraden?

AdE39

Re: Top 3 beste merken voor onderdelen?

Bericht door AdE39 » 27 aug 2015, 08:07

Goede morgen, beste Rick,

Ik mag dus aannemen, dat het hier om electronische onderdelen gaat.

Goede merken van de electronica zijn: Bosch, Hella, Behr, VDO, AC Delco, Febi en Delphi.
Er zijn zeker nog wat andere merken die in dit rijtje thuis kunnen horen, maar ik houd het even bij de bekendste merken.

Ik denk dat dit wel de meeste gebruikte electronische onderdelen merken in de Duitse auto fabrieken zijn.
Zoals BMW, MB en VAG waar Audi, VW en Skoda en Seat bij horen.

Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 28 aug 2015, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Rick.deJong

Bericht door Rick.deJong » 27 aug 2015, 20:24

Ad,

Wederom bedankt. Als het om bijv. Delphi, Behr, Febi etc. Gaat, tja, daar moet je toch ervaringsdeskundigen voor raadplegen. Die weten wel welke de "BMW" onder de elektronische componenten zijn!
Zijn er nog merken, waar we beter ver uit de buurt kunnen blijven?

Mvg, Rick

AdE39

Bericht door AdE39 » 28 aug 2015, 08:26

Goedemorgen, beste Rick,

Ik zou het niet zo een, twee drie kunnen zeggen, welke merken men beter niet kan gebruiken.

Maar ik denk als u als leidraad kan nemen, dat wanneer er de bovenstaande merken niet op staan, deze misschien beter niet kunt gebruiken.

Er schiet me net nog een goed merk te binnen AC Delco, dit merk was erg bekend bij de verdeler kappen en de rotors, maar dit is dus ook een groot merk, en word dus ook bij de garagehouders gebruikt.
Ik heb deze dus ook in mijn vorige post bij geplaatst.

Een erg goed en leuk topic, beste Rick. :duimen:
Erg goed dat u dit topic heeft geplaatst.

Ik wens u alvast een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,
Ad

Rick.deJong

Bericht door Rick.deJong » 31 aug 2015, 11:02

Iemand ervaring met VEMO?
De locale automaterialenzaak heft alleen VEMO liggen en ik heb eerlijk gezegd geen iedee of dat een beetje kwaliteit is. Prijs is wel ok; 57 euri en 35 euri...

Thanks!

Vliet

Bericht door Vliet » 31 aug 2015, 12:29

Persoonlijk zou ik er OEM sensoren ingooien. Scheelt volgens mij niet heel veel met deze prijzen als ik mij goed herinner. Ff de BMW dealer bellen en je weet het. :duim:

AdE39

Bericht door AdE39 » 31 aug 2015, 17:41

Goede avond beste Rick,

Nee, van het merk Vemo heb ik nog nooit gehoord.

Ik heb Vemo eens bekeken via Google, dit merk heeft dus 125 kantoren in diverse landen, en timmert hard aan de weg met elektronische onderdelen voor de auto.

Ik zou het dus eens bekijken op Google, tik in "Vemo auto elektronica."

En maak uw keuze.

Ik zelf zou de keuze maken aan de hand van het merk er is gemonteerd, of aan de hand van wat de dealer heeft.
Net wat Vliet dus ook al aangeeft.
Ik weet niet of het in prijs veel uitmaakt, anders is de keus toch gemakkelijker.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Rick.deJong

Bericht door Rick.deJong » 31 aug 2015, 20:49

Mensen bedankt.
Ik heb ze liggen momenteel en ik wacht even een geschikt moment om ze te vervangen.
Vanavond zou het hier gaan onweren, dus heb ik even gewacht.
Ik weet dat een van de sensoren zit, achter de solenoid van de vanos, die is goed te vinden, maar waar zit die van de uitlaatzijde? Ik ben even aan het speuren geweest op het forum, maar kan er nauwelijks iets van terugvinden?
Alvast bedankt.

P.s. Ad bedankt voor de gedane moeite. Toen ik vandaag de sensoren ben gaan halen, dacht ik dat ze beide van VEMO zouden zijn....is ook nog eens niet zo! nu heb ik twee splinternieuwe sensoren, wel beiden van een verschillend merk. Ik blijf positief maar als het niet goed lukt of het blijkt rotzooi te zijn, is het de eerste en de laatste keer dat ik "aftermarkt" ga. Shame on me. :-)

Rick.deJong

Bericht door Rick.deJong » 31 aug 2015, 21:33

Ik heb het al gezien! Linksonder bij de vanos. Aan de linkerhoek van het zwarte deksel.

AdE39

Bericht door AdE39 » 01 sep 2015, 08:28

Goede morgen, beste Rick,

Het is geen enkele moeite hoor, en het is erg graag gedaan.
We zijn samen met zijn allen aanwezig op het forum, om elkaar te helpen, en dat doe ik erg graag.

Ik hoop dat het gelukt is, en dat het euvel voorbij is, en dat u er nog jaren van mag genieten.
Het is lekker meegenomen, dat de reparaties zelf uitgevoerd kunnen worden, dat scheelt enorm in de uitgaven, en voor dat geld, daar kan men weer andere leuke dingen voor doen.

Ik wens u nog een hele fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
Ad

Rick.deJong

Bericht door Rick.deJong » 01 sep 2015, 20:49

Ze zitten erin, morgen even de OBD-foutcodes resetten, dan kan de duurtest beginnen.
Ben benieuwd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”