2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Ik ben aan het denken om de BMW 19" M-Style (5-Spaaks) te monteren voor de Winter! Oogt zeer mooi en perfect onderhoudbaar ! Ik zou de 19" Alpina velgen weg doen (niet voor winter gebruiken,teveel onderhoud) en dan voor komende zomer 21" Alpina eronder steken !
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Zou je voor de winter niet liever voor 18" gaan?
21" voor de zomer is wel gaaf, dan vind ik zelf de Breyton's ook wel erg mooi
21" voor de zomer is wel gaaf, dan vind ik zelf de Breyton's ook wel erg mooi
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Hallo Qubo,
Mooie auto en 300 pk is super. Ik heb ook een 525DA en wil hem ook graag meer pk's geven maar ja de automaatbak is de beperking. Nu heb ik op het duitse bimmer-forum gelezen dat sommige 525D's met de 70-versie automaatbak geleverd is ipv van de 45. Dit schijnt niet aangepast te zijn in het vin-nummer. Daar staat altijd de 45-versie in.
Wil je zien welke automaatbak aanwezig is moet je platen aan de onderkant eraf schroeven.
Mooie auto en 300 pk is super. Ik heb ook een 525DA en wil hem ook graag meer pk's geven maar ja de automaatbak is de beperking. Nu heb ik op het duitse bimmer-forum gelezen dat sommige 525D's met de 70-versie automaatbak geleverd is ipv van de 45. Dit schijnt niet aangepast te zijn in het vin-nummer. Daar staat altijd de 45-versie in.
Wil je zien welke automaatbak aanwezig is moet je platen aan de onderkant eraf schroeven.
BMW 525D 320 pk
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Dat is intressante info dan zou de 525d alleen een teruggevoerde 530d zijn.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Houd er rekening mee dat de 8-traps onderdelen (mechatronic, koppelomvormer, etc) niet tot heel slecht leverbaar zijn, zelfs bij BMW zelf. ZF heeft al enige tijd productieproblemen, waardoor ze moeite hebben om zelfs aan BMW productie voldoende te leveren, laat staan t.b.v. revisie.
Houd daar rekening mee wanneer je door de marges zou gaan
Houd daar rekening mee wanneer je door de marges zou gaan
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Mooie wagen heb je met een heerlijke motor in het vooronder!
Ik wil hier geen tuning welles nietes draadje beginnen maar wil toch even iets delen. Gisteren heb ik contact gehad met Hartog Tuning. Voor de 6-cilinder 204 pk verwacht hij een vermogenstoename van 30pk en max 510-520Nm. Hogere vermogens er uit persen doet hij niet...... Binnenkort ga ik naar ZF in Duitsland. Zal hun eens vragen of zij mij kunnen vertellen of ik misschien toch ook de 70-versie bak heb ipv de 45
Ik wil hier geen tuning welles nietes draadje beginnen maar wil toch even iets delen. Gisteren heb ik contact gehad met Hartog Tuning. Voor de 6-cilinder 204 pk verwacht hij een vermogenstoename van 30pk en max 510-520Nm. Hogere vermogens er uit persen doet hij niet...... Binnenkort ga ik naar ZF in Duitsland. Zal hun eens vragen of zij mij kunnen vertellen of ik misschien toch ook de 70-versie bak heb ipv de 45
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Wanneer je naar ZF gaat zal dat hoogstwaarschijnlijk voor een flush zijn. Dan kunnen ze waarschijnlijk wel zien welke bak je daadwerkelijk hebt.
Ik heb zelf ook tuning overwogen, maar daar mijn recente problemen en kostenindicaties besloten om het voorlopig niet te doen. Ik rijd veel kilometers, waardoor mijn 'kans' op problemen hoger is/sneller aanbreekt. Om bij zoveel kilometers per dag de limieten van het materiaal op te gaan zoeken en in de veiligheidsmarges te gaan zitten lijkt mij persoonlijk geen goed plan. Maar goed, dat moet iedereen zelf bepalen/uitzoeken.
Ik heb eerder problemen gehad met tuning (Audi) waardoor ik nu besloten had een krachtigere motor te kiezen zodat er geen directe "noodzaak" voor tuning zou zijn. Meer is altijd beter, maar het moet betaalbaar blijven.
Ik heb zelf ook tuning overwogen, maar daar mijn recente problemen en kostenindicaties besloten om het voorlopig niet te doen. Ik rijd veel kilometers, waardoor mijn 'kans' op problemen hoger is/sneller aanbreekt. Om bij zoveel kilometers per dag de limieten van het materiaal op te gaan zoeken en in de veiligheidsmarges te gaan zitten lijkt mij persoonlijk geen goed plan. Maar goed, dat moet iedereen zelf bepalen/uitzoeken.
Ik heb eerder problemen gehad met tuning (Audi) waardoor ik nu besloten had een krachtigere motor te kiezen zodat er geen directe "noodzaak" voor tuning zou zijn. Meer is altijd beter, maar het moet betaalbaar blijven.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
de Wolf schreef:Mooie wagen heb je met een heerlijke motor in het vooronder!
Ik wil hier geen tuning welles nietes draadje beginnen maar wil toch even iets delen. Gisteren heb ik contact gehad met Hartog Tuning. Voor de 6-cilinder 204 pk verwacht hij een vermogenstoename van 30pk en max 510-520Nm. Hogere vermogens er uit persen doet hij niet...... Binnenkort ga ik naar ZF in Duitsland. Zal hun eens vragen of zij mij kunnen vertellen of ik misschien toch ook de 70-versie bak heb ipv de 45
Hartog is tuner die maatwerk levert en tuned naar de staat van de auto of wat een auto aan kan... Hij doet niet mee met andere tuners om te roepen dat je de meeste pk's krijgt... Verstandig om daar naar te luisten dus ;-)
Re: 2010 - F11 - BMW 525DAs - M Sportpakket - Sophisto Grijs
Ik ben terug actief op Het forum, vanwege die drukte allemaal
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]