Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbediening
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Dat is lomp. Ze hebben dus gewoon de spoiler er onverantwoord afgetrokken.
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Heb dit ook allemaal gehad bij mn e61.
Van alle kanten kreeg ik te horen dat het een kabelprobleem was.
Bij de e61 is het bijna altijd de diversity (waterschade) of kabelboom. simpelste nakijken is de diversity.
Langs mn specialist gereden en deze had in 5 minuten de dakspoiler verwijderd en een reserve diversity gemonteerd.
Alles werkte weer op 1 AB na.
Deze heb ik opengesneden en de batterij vervangen met een 2025.
Om beide helften en tie-rip en zwarte kit langs de naad.
Alles opgelost.
Nieuwe diversity = € 180 en batterij iets van € 2.50
Van alle kanten kreeg ik te horen dat het een kabelprobleem was.
Bij de e61 is het bijna altijd de diversity (waterschade) of kabelboom. simpelste nakijken is de diversity.
Langs mn specialist gereden en deze had in 5 minuten de dakspoiler verwijderd en een reserve diversity gemonteerd.
Alles werkte weer op 1 AB na.
Deze heb ik opengesneden en de batterij vervangen met een 2025.
Om beide helften en tie-rip en zwarte kit langs de naad.
Alles opgelost.
Nieuwe diversity = € 180 en batterij iets van € 2.50
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Ik ben helaas ook de sjaak . Op dit moment werkt alleen m'n 3e remlicht niet (er is al geconstateerd dat dit door een kabelbreuk komt) en heel af en toe staat m'n achterklep ineens open (is nu 2/3x voorgekomen toen ik thuis was).
Op Ebay zie ik de volgende set: http://www.ebay.de/itm/2x-REP-SATZ-KABE ... SwHnFVwxv6
Heb gezocht op Sencom kabelbaum E61. Heb in dit topic gelezen dat meerdere die gebruikt hebben. Ik kan alleen niet duidelijk zien/lezen of dit alle 4 de kabelbomen zijn?
Als iemand nog een andere kabelboom weet dan hoor ik het graag!
Thanks alvast
Op Ebay zie ik de volgende set: http://www.ebay.de/itm/2x-REP-SATZ-KABE ... SwHnFVwxv6
Heb gezocht op Sencom kabelbaum E61. Heb in dit topic gelezen dat meerdere die gebruikt hebben. Ik kan alleen niet duidelijk zien/lezen of dit alle 4 de kabelbomen zijn?
Als iemand nog een andere kabelboom weet dan hoor ik het graag!
Thanks alvast
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Als je zoekt op de sencom site op e61 krijg je 2 varianten waarbij alle kabels zijn inbegrepen. Slaat ook een instructie filmpje op.
Kosten 141.61 ex verzend kosten. Dat setje waar jij de link van versuurde staat daar ook.
Ik moet nog even vragen wat het verschil is tussen die 2 varianten. Misschien vandaag..
Misschien ook extra doorverbinders kopen, deze knijpje wel eens mis...als je er niet goed voorzit.
Ik heb ook een elektische achterklep dus wil ook de juiste hebben als hier ligt.
Ben mij ook aan voorbereiden voor dit kwaaltje van de e61...
Kosten 141.61 ex verzend kosten. Dat setje waar jij de link van versuurde staat daar ook.
Ik moet nog even vragen wat het verschil is tussen die 2 varianten. Misschien vandaag..
Misschien ook extra doorverbinders kopen, deze knijpje wel eens mis...als je er niet goed voorzit.
Ik heb ook een elektische achterklep dus wil ook de juiste hebben als hier ligt.
Ben mij ook aan voorbereiden voor dit kwaaltje van de e61...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Thanks voor je reactie!
Deze moet ik dan hebben dus:
http://www.sencom-kabeltechnik.de/shop# ... p/42745039
Koop ik hem daar dan weet ik zeker dat het goed is , thanks!
Deze moet ik dan hebben dus:
http://www.sencom-kabeltechnik.de/shop# ... p/42745039
Koop ik hem daar dan weet ik zeker dat het goed is , thanks!
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Goede middag beste forum leden,
Het herstellen van de kabelbreuk.
Het zal misschien een overdadig advies kunnen zijn, maar toch.
Doe dit beter niet met kabelschoentjes/AMP stekkertjes!
De verbinding, als daar vocht tussen komt, en dat gaat ook gebeuren.
Want in de koudere tijden heeft men immers last van condens en vochtige lucht.
Dan krijgt men corrosie in deze knijp verbindingen, en dan heeft men weer hetzelfde eigenlijk als bij een kabelbreuk.
Gebruik echt beter een soldeer verbinding, en gebruik dan na het solderen een krimpkousje!
Dus voor de leden die weinig of geen kennis hebben met dit soort verbindingen.
Knip de kabelbreuk weg, strip de draad, laat het stukje krimpkous over de draad glijden en soldeer de verbinding.
Probeer de soldeer verbinding compact te houden, en schuif het stukje krimpkous over de soldeer verbinding heen.
En verwarm nu de krimpkous met de soldeerbout, en verwarm de kous, je ziet nu de kous kleiner van diameter worden, pas wel op dat je deze kous niet verbrand.
Hier komt dus echt geen vocht meer tussen, dus ook geen slecht contact.
Dit is echt de beste verbinding in een kabel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het herstellen van de kabelbreuk.
Het zal misschien een overdadig advies kunnen zijn, maar toch.
Doe dit beter niet met kabelschoentjes/AMP stekkertjes!
De verbinding, als daar vocht tussen komt, en dat gaat ook gebeuren.
Want in de koudere tijden heeft men immers last van condens en vochtige lucht.
Dan krijgt men corrosie in deze knijp verbindingen, en dan heeft men weer hetzelfde eigenlijk als bij een kabelbreuk.
Gebruik echt beter een soldeer verbinding, en gebruik dan na het solderen een krimpkousje!
Dus voor de leden die weinig of geen kennis hebben met dit soort verbindingen.
Knip de kabelbreuk weg, strip de draad, laat het stukje krimpkous over de draad glijden en soldeer de verbinding.
Probeer de soldeer verbinding compact te houden, en schuif het stukje krimpkous over de soldeer verbinding heen.
En verwarm nu de krimpkous met de soldeerbout, en verwarm de kous, je ziet nu de kous kleiner van diameter worden, pas wel op dat je deze kous niet verbrand.
Hier komt dus echt geen vocht meer tussen, dus ook geen slecht contact.
Dit is echt de beste verbinding in een kabel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Bedankt voor de aanvulling Ad
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Precies Ad. Aanvullend: neem krimpkous met lijm aan de binnenzijde, niet de standaard. En niet de oude kabels terugplaatsen / solderen, maar kabelbomen (alle 4) inkorten en vervangen voor goede soepele (sencom) kabels !
Laatst gewijzigd door hj2 op 27 dec 2016, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Goede avond beste HJ2 en Quadrantz,
Het was enkel de bedoeling om een tip te geven voor de verbinding.
Kabelschoentjes/AMP stekkertjes, dat is voor mij echt uit den boze.
Tenzij ik een stekkerverbinding wil maken, en dan soldeer ik de kabelschoen/AMP stekker zelfs nog vast aan de draad.
Dat er een stuk nieuw draad gebruikt dient te worden, dat spreekt immers voor zich.
Dat wilde ik dus echt niet vernoemen, want dat staat uiteraard al een aantal keren aangegeven in dit hele verhaal wat al geplaatst is.
Als ik dan toch een hele goede tip mag geven over de draad.
Neem dan zeker en vast de hele soepele draad, met een hele soepele koperen binnen kern.
Want tussen draad en draad, daar zit een wereld aan verschil in.
Laat dan echt veel beter die stugge draad links liggen.
Ik zou dan kiezen voor de zeer soepele draad van het merk Raychem, maar die is vaak moeilijk verkrijgbaar.
Maar daar heb ik dan weer mijn kanalen voor.
De sleeves/krimpkous, daar zijn natuurlijk ook weer heel veel soorten, maten en kleuren van verkrijgbaar.
Met of zonder de lijm laag, de hardheid, de dikte van de mantel, en de kleuren en de diameters.
De sleeve/krimpkous met de lijm laag, die gebruikte ik erg vaak voor het repareren en het bouwen van mobiele zend antennes.
Vergeet dan ook niet de temperatuur voor het krimpen, deze soorten zijn er ook nog, erg belangrijk.
Ik ben dus wel thuis in de bedrading, en de bescherming van de verbindingen, ik weet wel wat van bedrading, en de beplating, ik ging erg vaak op bezoek bij de buurman en een aantal familieleden, die bij een aviation bedrijf werken, en dan krijg je genoeg voorbeelden te zien, hoe het werkt.
De hobbyist gebruikt veelvuldig de soldeerbout, om de sleeve/kous te krimpen, dat kan goed, maar houd wel in het oog, dat wanneer de sleeve/kous gaat krimpen, dat men iets afstand neemt van de kous.
Anders kan deze verbranden, en uitharden.
Ik zelf gebruik dus een speciale föhn, met warmte regeling en een speciaal mondstuk.
Dit enkel om de aantallen soorten sleeve/kous te krimpen.
Ik wilde eerst wat zeggen, maar ik houd beter even mijn mond dicht, denk ik.
Anders ben ik binnen kort ook de pineut.
Het heeft iets te maken, met het afkloppen op onbehandeld hout, zegt wel voldoende denk ik! Hihihihi.
Ik heb dus dit hele mooie topic verhaal van de kabelbreuk naar de kofferklep niet gelezen, dus ga ik er niet verder over uitweiden.
Dus geef ik liever wat tips, en wat er verkrijgbaar is.
Ik wens u allen succes toe met de reparatie van de kabelboom naar de kofferklep.
Dat deze een draad breuk op kunnen leveren, dat lees ik maar al te vaak, erg jammer!
Dat de fabrikant tegenwoordig dit soort te stugge draad gebruikt, dat is ongelofelijk, het had immers veel anders gemaakt kunnen worden.
Daar is slecht over nagedacht.
Dat dit een behoorlijk scala aan storingen kan opleveren, dat word erg vaak bevestigd.
Allemaal van die wazige storingen, die je daar echt niet mee in verband zou brengen.
Maar ik hoop dat het allemaal goed zal komen.
Ik wens u allen een hele goede jaarwisseling toe.
En ik wens u allen een hele goede gezondheid toe voor 2017.
Dat we zeker en vast nog erg veel van deze hele mooie hobby mogen genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het was enkel de bedoeling om een tip te geven voor de verbinding.
Kabelschoentjes/AMP stekkertjes, dat is voor mij echt uit den boze.
Tenzij ik een stekkerverbinding wil maken, en dan soldeer ik de kabelschoen/AMP stekker zelfs nog vast aan de draad.
Dat er een stuk nieuw draad gebruikt dient te worden, dat spreekt immers voor zich.
Dat wilde ik dus echt niet vernoemen, want dat staat uiteraard al een aantal keren aangegeven in dit hele verhaal wat al geplaatst is.
Als ik dan toch een hele goede tip mag geven over de draad.
Neem dan zeker en vast de hele soepele draad, met een hele soepele koperen binnen kern.
Want tussen draad en draad, daar zit een wereld aan verschil in.
Laat dan echt veel beter die stugge draad links liggen.
Ik zou dan kiezen voor de zeer soepele draad van het merk Raychem, maar die is vaak moeilijk verkrijgbaar.
Maar daar heb ik dan weer mijn kanalen voor.
De sleeves/krimpkous, daar zijn natuurlijk ook weer heel veel soorten, maten en kleuren van verkrijgbaar.
Met of zonder de lijm laag, de hardheid, de dikte van de mantel, en de kleuren en de diameters.
De sleeve/krimpkous met de lijm laag, die gebruikte ik erg vaak voor het repareren en het bouwen van mobiele zend antennes.
Vergeet dan ook niet de temperatuur voor het krimpen, deze soorten zijn er ook nog, erg belangrijk.
Ik ben dus wel thuis in de bedrading, en de bescherming van de verbindingen, ik weet wel wat van bedrading, en de beplating, ik ging erg vaak op bezoek bij de buurman en een aantal familieleden, die bij een aviation bedrijf werken, en dan krijg je genoeg voorbeelden te zien, hoe het werkt.
De hobbyist gebruikt veelvuldig de soldeerbout, om de sleeve/kous te krimpen, dat kan goed, maar houd wel in het oog, dat wanneer de sleeve/kous gaat krimpen, dat men iets afstand neemt van de kous.
Anders kan deze verbranden, en uitharden.
Ik zelf gebruik dus een speciale föhn, met warmte regeling en een speciaal mondstuk.
Dit enkel om de aantallen soorten sleeve/kous te krimpen.
Ik wilde eerst wat zeggen, maar ik houd beter even mijn mond dicht, denk ik.
Anders ben ik binnen kort ook de pineut.
Het heeft iets te maken, met het afkloppen op onbehandeld hout, zegt wel voldoende denk ik! Hihihihi.
Ik heb dus dit hele mooie topic verhaal van de kabelbreuk naar de kofferklep niet gelezen, dus ga ik er niet verder over uitweiden.
Dus geef ik liever wat tips, en wat er verkrijgbaar is.
Ik wens u allen succes toe met de reparatie van de kabelboom naar de kofferklep.
Dat deze een draad breuk op kunnen leveren, dat lees ik maar al te vaak, erg jammer!
Dat de fabrikant tegenwoordig dit soort te stugge draad gebruikt, dat is ongelofelijk, het had immers veel anders gemaakt kunnen worden.
Daar is slecht over nagedacht.
Dat dit een behoorlijk scala aan storingen kan opleveren, dat word erg vaak bevestigd.
Allemaal van die wazige storingen, die je daar echt niet mee in verband zou brengen.
Maar ik hoop dat het allemaal goed zal komen.
Ik wens u allen een hele goede jaarwisseling toe.
En ik wens u allen een hele goede gezondheid toe voor 2017.
Dat we zeker en vast nog erg veel van deze hele mooie hobby mogen genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 28 dec 2016, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Mooie reactie weer Ad!
Wie is / was die buurman?
Ik heb zelf jaren in de Ruimtevaartafdeling van de BV Nederland gewerkt :-) Bij elke discipline leer je weer nieuwe dingen
Wie is / was die buurman?
Ik heb zelf jaren in de Ruimtevaartafdeling van de BV Nederland gewerkt :-) Bij elke discipline leer je weer nieuwe dingen
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Hallo allemaal,
Ik heb de kabelboom (alleen rechts) besteld bij Offenga: https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/e ... fferdeksel.
Was destijds (november 2015) de set van Sencom.
Met nog wat andere zaken is de verzending gratis. Links geeft volgens mij weinig tot geen problemen.
Bij mijn Bimmer 535D Touring HE slechts 4 kabels aan de linkerkant en past dus goed door de doorvoer.
Gr., Anton
Ik heb de kabelboom (alleen rechts) besteld bij Offenga: https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/e ... fferdeksel.
Was destijds (november 2015) de set van Sencom.
Met nog wat andere zaken is de verzending gratis. Links geeft volgens mij weinig tot geen problemen.
Bij mijn Bimmer 535D Touring HE slechts 4 kabels aan de linkerkant en past dus goed door de doorvoer.
Gr., Anton
- Johnny530d
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 29 jul 2016, 19:04
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Bij mij waren er 6 kabels door aan de linkerkant van mijn (pre lci) E61. Mistlicht deed het niet als de klep open was. Geen last van de rest van de breuken vreemd genoeg, althans niet merkbaar. Noodreparatie gedaan en nu een kabelset gekocht. Had ik dat maar gelijk gedaan, klus is prima te doen maar duurt gewoon lang. Nu mag alles dus nog een keer los....slagmand schreef:Hallo allemaal,
Ik heb de kabelboom (alleen rechts) besteld bij Offenga: https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/e ... fferdeksel.
Was destijds (november 2015) de set van Sencom.
Met nog wat andere zaken is de verzending gratis. Links geeft volgens mij weinig tot geen problemen.
Bij mijn Bimmer 535D Touring HE slechts 4 kabels aan de linkerkant en past dus goed door de doorvoer.
Gr., Anton
Sindskort wel een probleem, radio stoort gigantisch als ik de achterruit verwarming aanzet. Weet iemand aan welke kant die kabels zitten? Rechts lijkt al een keer gerepareerd te zijn en hoop niet dat die weer kapot is.
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt. Trek rechts maar open wedden dat het daar zit. Daar komt ook je radio vandaan....
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Ik zou eerst eens de spoiler eraf doen. Dan zie je de kabels liggen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Dag allen. Ik heb de hele post met bewondering gelezen, wat een boel kennis wordt hier vergaard. Bij mijn E61 uit 2008 doen de afstandsbedieningen het niet en ik kan geen radiostations meer opslaan.
Ik heb geen tijd het zelf te doen (kinderen, nieuw huis te renoveren, en werk).
Kan iemand een persoon of bedrijf aanraden die dit voor mij kan doen, liefst iemand die er meerdere in het verleden heeft gedaan? Wat is een redelijke prijs hiervoor? Als dat niet mag in het open forum dan graag een persoonlijk berichtje. Ik woon in Amsterdam, dus graag iemand hier of in de buurt.
PS ik heb ook nog wat plaatschade te repareren indien iemand een aanrader daarvoor heeft.
Alvast bedankt!
Ik heb geen tijd het zelf te doen (kinderen, nieuw huis te renoveren, en werk).
Kan iemand een persoon of bedrijf aanraden die dit voor mij kan doen, liefst iemand die er meerdere in het verleden heeft gedaan? Wat is een redelijke prijs hiervoor? Als dat niet mag in het open forum dan graag een persoonlijk berichtje. Ik woon in Amsterdam, dus graag iemand hier of in de buurt.
PS ik heb ook nog wat plaatschade te repareren indien iemand een aanrader daarvoor heeft.
Alvast bedankt!