Aftermarket navigatiesysteem

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
emieltjuh

Re: Aftermarket navigatiesysteem

Bericht door emieltjuh » 04 sep 2015, 21:07

Ik heb zelf mijn Dynavin Navigatie ingebouwd, het is niet zo moeilijk
Is plug and play :duim: werkt perfect

Enigste probleem was de constant stroom vinden.
dat heb ik tijdens jaarlijkse onderhoud bij mijn garage laten doen.
Die weten precies waar ze moeten zijn.

Ik had eerst aangesloten op niet constante stroom. (wel als de auto op contact staat enzo.)
dan heb je elke keer als je auto na minimaal uur weer wou starten alle zenders kwijt
en moest je elke keer weer opnieuw instellen. :driving:

--help

Bericht door --help » 04 sep 2015, 21:43

Ik vind het nadeel van dit soort systemen vaak, het is het 'net' niet gewoon. Afwerking, kwaliteit, systeem zelf.

Voorbeeld, afwerking;
Afbeelding

Ik heb hiervoor zelf een Dynavin gehad in mijn oude E46, dat schijnt de betere/beste te zijn, ik was er niet van onder de indruk. De specificaties en mogelijkheden zijn geweldig maar dat is het ook wel een beetje, kwaliteit is gewoon niet zoals een OEM systeem. Dat kan dan niet 'alles' van een nieuwe auto, maar het is wel af, perfect, past bij de auto ...

Zelf heb ik nu CCC navigatie in mijn 1-serie, het is niet 'perfect' misschien qua mogelijkheden maar het werkt wel 'gewoon' ... Iets dat een losse computer zoals een Dynavin niet echt als gevoel achter laat imho. De volgende upgrade gaat voor mij dus NBT of CIC worden, kost meer maar dan is het wel meteen goed. :duim:
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Martyn

Bericht door Martyn » 27 sep 2015, 09:46

Ik heb ook vaak naar zo een Dynavin systeem gekeken. Het nadeel vind ik dat het zwarte niet overeen komt met OEM bmw. Navaudio is voor mij best dichtbij dus ik ben er gister geweest om te kijken naar deze:

https://www.navaudio.nl/autoradio-s-ges ... nder_dvb_t

Ze hadden hem niet op voorraad dus gaan hem nu bestellen bij hun andere vestiging in Hardenberg, waar ze meer voorraad hebben. Hierna kan ik zien of de zwarte afwerking hiervan wel overeen komt...

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 27 sep 2015, 10:07

mooi setje, eind van het jaar ook maar is naar kijken.
Afbeelding
Volgende evenement:

emieltjuh

Bericht door emieltjuh » 27 sep 2015, 10:28

ziet er mooie uit ben benieuwd na je keuze.

https://www.navaudio.nl/merkgebonden-au ... n-tmc-5274

ik heb deze achteraf ingebouwd.
ben daar zeer tevreden over :duim:

Martyn

Bericht door Martyn » 27 sep 2015, 10:41

@emieltjuh ultinion is dat niet gewoon soort van hetzelfde als dynavin?. Ik dacht dat die de Dynavin N99 is?

Schmiedmann verkoopt ze ook voor hoge prijs.

http://www.schmiedmann.nl/1_series/E82/ ... agina7.htm

Edit >> op alibaba.com staan er ook verschillende en voor een stuk lagere prijs. Misschien toch daar maar een van uitproberen..
Laatst gewijzigd door Martyn op 27 sep 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

emieltjuh

Bericht door emieltjuh » 27 sep 2015, 10:44

Klopt is na mij weten het zelfde, ik heb zelf Dynavin :)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 27 sep 2015, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

MennoM

Bericht door MennoM » 29 jan 2016, 13:56

Hoi,

Ik ben op zoek naar zoiets als dit

https://www.navaudio.nl/autoradio-s-ges ... droid-5024

Las op het forum al angst over eventueel net niet afwerking. Heeft iemand ervaring met deze inbouw of iets vergelijkbaars?

kurdo024

Re: RE: Aftermarket navigatiesysteem

Bericht door kurdo024 » 24 jun 2016, 07:26

Spoiler: Laat zien
mich530 schreef:Waarom niet iets origineels bouwen zoals dit?
Afbeelding

Ik heb dit ook in mijn E87 gebouwd. Dan wel niet met een tablet maar met een Sony smartphone (past precies). Ik vond het juist mooier om het origineel te houden en totaal ben je denk ik net zoveel kwijt als zo een aftermarket systeem.

Enige issue waar ik nu nog mee zit is dat hij constant stroom moet gaan krijgen; hetzij met een kabeltje achter het dashboard of dmv een omvormer zodat de accu eruit kan (laatste heeft mijn voorkeur).

Verder zeker een aanrader om dit te maken :duim:
hoe heb je dat ingebouwd? heb je in je dashboard gesneden of had jij al de opbergkastje daarboven?

ik wil dat heel erg graag!
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”