Van Passat 3C naar BMW F11
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Wat Edgar zegt. Of RS Tuning, beiden weten ze wel wat wel of niet kan en beiden zullen ze inderdaad wat duurder zijn maar een eerlijk advies geven. Vind het op zich wel vreemd dat het bij de een wel lukt en de ander niet. Maar kan idd in de ECU zitten.
Maar geef beiden even een belletje of een mailtje, dommer wordt je er in ieder geval niet van en dan weet je misschien wat meer.
Maar geef beiden even een belletje of een mailtje, dommer wordt je er in ieder geval niet van en dan weet je misschien wat meer.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Als ik jullie reacties zo lees dan verwacht ik zomaar dat zowel Hartog Tuning als RS Tuning geen hoge pet op hebben van een tuningbox.... of misschien alleen van Racechip...
RS Tuning zit wel lekker dichtbij trouwens.... misschien gewoon even langsrijden.... aan de andere kant lijkt het er wel op dat ze alleen VAG tuning doen....
Overigens krijg ik net van een paar collega's ook te horen dat ik de racechip ver links moet laten liggen.... een collega heeft daar zijn Audi A5 mee kapot gereden waarna de auto 3 weken bij de dealer kon staan voor reparatie.... dat doen we dus maar niet....
Maar een goede tuningbox hoeft op zich helemaal niet slecht te zijn lijkt me...
RS Tuning zit wel lekker dichtbij trouwens.... misschien gewoon even langsrijden.... aan de andere kant lijkt het er wel op dat ze alleen VAG tuning doen....
Overigens krijg ik net van een paar collega's ook te horen dat ik de racechip ver links moet laten liggen.... een collega heeft daar zijn Audi A5 mee kapot gereden waarna de auto 3 weken bij de dealer kon staan voor reparatie.... dat doen we dus maar niet....
Maar een goede tuningbox hoeft op zich helemaal niet slecht te zijn lijkt me...
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Bart en ik hebben beide geen zin in een tunings discussie
Vandaar we beide een betrouwbare tuner noemen bekend met BMWen VAG die beide zullen zeggen je beter niet voor de box kan gaan..
Vandaar we beide een betrouwbare tuner noemen bekend met BMWen VAG die beide zullen zeggen je beter niet voor de box kan gaan..
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ik hoef ook geen discussie over tuning hoor.... ik ben ook voor een goede tuning... alleen als het onmogelijk is om m goed te tunen via de computer en je wil toch net wat meer.... dan rest er weinig anders helaas.....
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
En zijn wel goede boxen hoor... Alleen ben je dan meer kwijt dan BR Performance voor zijn tuning vraagt... En dan nog zal de box minder zijn..
Ik zal toch eerst is bij BR Performance informeren betreft de ecu die je hebt..
Ik zal toch eerst is bij BR Performance informeren betreft de ecu die je hebt..
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Zo.... informatie opgevraagd bij BR performance en bij RS tuning.... nu even afwachten op een reactie.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ik krijg net een belletje van de tuner dat een collega van hem met mijn auto onderweg is naar Eindhoven..... er was echter nog wel een pluspuntje te melden.... ze hebben de oude ECU weten te repareren en daarna kon deze gewoon worden getuned zoals ze normaal altijd doen..... er bleek 1 kapotte chip op te zitten die doorgebrand was. Deze hebben ze laten repareren door een specialist, waarna de auto weer normaal startte en alles correct functioneerde...
Helaas hebben ze daardoor geen dynoruns meer gedaan, maar goed.... ik ben welkom als ik er naar geïnteresseerd ben om ze alsnog te laten uitvoeren.... maar ik denk dat ik het wel geloof....
Helaas hebben ze daardoor geen dynoruns meer gedaan, maar goed.... ik ben welkom als ik er naar geïnteresseerd ben om ze alsnog te laten uitvoeren.... maar ik denk dat ik het wel geloof....
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Beide kunnen in ieder geval mijn 258PK tunen. Echter weet ik niet of jouw situatie nu speciaal is aangezien je een nieuwe ECU hebt.
Beide maken het regelapparaat open om bij de ECU te komen.
BR:
Beide maken het regelapparaat open om bij de ECU te komen.
BR:
Met RS heb ik telefonisch contact gehad.Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 530d naar ca 310pk en 650Nm.
Onnodig te zeggen dat jouw toch wel zware 5-reeks, meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost momenteel slechts 740 euro ( BMW promotie in de maand september ).
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Dus nu is je wagen met de oude ECU uitgerust welke toch gechipt is? Of begrijp ik dit verkeerd?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Mijn auto is inderdaad uitgerust met de originele ECU en die is inderdaad ook getuned. Wat er waarschijnlijk is gebeurd, is dat er een chip op de printplaat iets los is gekomen toen de kit verhit is met een verfstripper om de printplaat te kunnen omdraaien... deze zit in de behuizing gekit.
De tuner heeft de ECU naar een specialist gebracht omdat ze wilde weten wat er nou eigenlijk mis was gegaan.... en toen bleek dat er 1 chip was waarvan er 2 voetjes los waren komen zitten..... waarschijnlijk vanwege verhitting. De voetjes zijn vastgezet en daarna is de ECU getest in de auto... die er weer gewoon normaal op kon starten....
Daarna konden ze ook gewoon contact maken met de ECU om deze te chippen..... en dat hebben ze dus ook gedaan.
Ik heb even een snelle testrit gedaan om het ziekenhuis in Eindhoven heen en de auto loopt heerlijk rustig en soepel. Het echt testen van het turbogat kan ik toch pas als ik op de snelweg rijdt... dan merk ik vanzelf wat de verbetering is. Snel issie in ieder geval zeer zeker...
Het enige jammere is dat er ineens een lampje van het motormanagement is gaan branden. Na contact met de specialist die de ECU heeft gerepareerd, kregen we te horen dat dat normaal is.... na een tijdje wordt de status van het motormanagement gereset en dan zou het niet meer terug mogen komen. Zo ja, dan komen ze dat op locatie alsnog oplossen....
Mogelijk dat ik die status ook zelf kan resetten met coderen, maar daar duik ik later nog wel even in....
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de prestaties van het tunen....
De tuner heeft de ECU naar een specialist gebracht omdat ze wilde weten wat er nou eigenlijk mis was gegaan.... en toen bleek dat er 1 chip was waarvan er 2 voetjes los waren komen zitten..... waarschijnlijk vanwege verhitting. De voetjes zijn vastgezet en daarna is de ECU getest in de auto... die er weer gewoon normaal op kon starten....
Daarna konden ze ook gewoon contact maken met de ECU om deze te chippen..... en dat hebben ze dus ook gedaan.
Ik heb even een snelle testrit gedaan om het ziekenhuis in Eindhoven heen en de auto loopt heerlijk rustig en soepel. Het echt testen van het turbogat kan ik toch pas als ik op de snelweg rijdt... dan merk ik vanzelf wat de verbetering is. Snel issie in ieder geval zeer zeker...
Het enige jammere is dat er ineens een lampje van het motormanagement is gaan branden. Na contact met de specialist die de ECU heeft gerepareerd, kregen we te horen dat dat normaal is.... na een tijdje wordt de status van het motormanagement gereset en dan zou het niet meer terug mogen komen. Zo ja, dan komen ze dat op locatie alsnog oplossen....
Mogelijk dat ik die status ook zelf kan resetten met coderen, maar daar duik ik later nog wel even in....
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de prestaties van het tunen....
Laatst gewijzigd door jvdheuvel op 14 sep 2015, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ik ga binnenkort ook van de e60 naar de f10 530d maar chippen of remappen ga ik niet doen auto is snel genoeg, ik heb het bij vorige auto s een paar keer laten doen maar mijn ervaring is niet super. Het is een feit dat als je het vermogen gaat gebruiken de auto ook sneller kapot gaat. Ik zou persoonlijk gewoon een dpf off kit erop doen dat komt de auto alleen maar ten goede en hij gaat er ook beter van rijden.
Dit is mijn ervaring bij de e60.
Dit is mijn ervaring bij de e60.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Zit wat in, en snel genoeg lijkt hij mij ook idd. Ben benieuwd naar je F10 binnenkort
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Dat is uiteraard ieders eigen keuze.... bij mij ging het met name over een betere loop van de moter, lager verbruik en terugdringen van het turbogat.... en als laatste pas het feit dat er meer power beschikbaar is, aangezien ik de stukken die ik op de snelweg rijd, over het algemeen gewoon op de cruisecontrol rijd...
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Voor morgenmiddag heb ik een afspraak gepland bij de dealer voor het uitlezen en resetten van de waarschuwingsmelding m.b.t. motormanagement. Dit op verzoek van de tuner. Nadat ik per mail had gemeld bij welke dealer ik een afspraak heb gemaakt en de vraag had gesteld of ze even contact op wilde nemen i.v.m. de afhandeling van de factuur, kreeg ik het verzoek om naar hun eigen vestiging in Tilburg te gaan omdat zij daar ook konden resetten.
Aangezien mij dat weer meer tijd kost en ik wil weten in hoeverre het kwaad kan of er aan kan liggen dat de oude ECU nu weer gemonteerd is terwijl er een nieuwe ECU op mijn auto geregistreerd staat bij BMW, heb ik vriendelijk en gefundeerd aangegeven dat mijn voorkeur toch echt uitgaat naar een bezoekje aan de dealer bij mij (letterlijk) op de hoek.
Morgen hoop ik dus meer te weten en met een storingsvrije auto weer naar huis te kunnen.
Verder heb ik een afspraak gemaakt met iemand van bimmerboard voor het monteren van een 6WA tacho (ookwel black panel of tellerpaneel met uitgebreide ondersteuning). Hiervoor moeten we nog wel een datum prikken, maar dat zal op korte termijn worden geregeld.... Een van de dingen die ik eigenlijk zeer graag af-fabriek er in had willen hebben.... maar bij een tweedehands auto heb je het nou eenmaal niet altijd voor het zeggen nietwaar? Daarom maar als mod toevoegen aan mijn auto....
Aangezien mij dat weer meer tijd kost en ik wil weten in hoeverre het kwaad kan of er aan kan liggen dat de oude ECU nu weer gemonteerd is terwijl er een nieuwe ECU op mijn auto geregistreerd staat bij BMW, heb ik vriendelijk en gefundeerd aangegeven dat mijn voorkeur toch echt uitgaat naar een bezoekje aan de dealer bij mij (letterlijk) op de hoek.
Morgen hoop ik dus meer te weten en met een storingsvrije auto weer naar huis te kunnen.
Verder heb ik een afspraak gemaakt met iemand van bimmerboard voor het monteren van een 6WA tacho (ookwel black panel of tellerpaneel met uitgebreide ondersteuning). Hiervoor moeten we nog wel een datum prikken, maar dat zal op korte termijn worden geregeld.... Een van de dingen die ik eigenlijk zeer graag af-fabriek er in had willen hebben.... maar bij een tweedehands auto heb je het nou eenmaal niet altijd voor het zeggen nietwaar? Daarom maar als mod toevoegen aan mijn auto....