Waar halen jullie je banden/velgen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
mustiej70

Waar halen jullie je banden/velgen

Bericht door mustiej70 » 09 sep 2015, 10:24

Beste mensen,

Ik heb sinds kort mijn eerste auto aangeschaft en vraag me af waar je het beste banden met zwarte velgen kan aanschaffen en welke strategie het best/voordeligst is. All season met telkens band omleggen en monteren? Zo ja waar en hoeveel kost dat?

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Waar halen jullie je banden/velgen

Bericht door mieske90 » 09 sep 2015, 10:39

op internet/facebook zijn genoeg pagina's waar je 2de hands velgen kunt kopen.
de meeste kopen 2 sets velgen 1 met zomerbanden en 1 met winterbanden.
Afbeelding
Volgende evenement:

mustiej70

Bericht door mustiej70 » 10 sep 2015, 03:39

Ja ik dacht daar ook aan, maar de auto komt al met all season banden. Zal ik dan alle vier vervangen met 2 aparte sets? Ik wil heel graag zwarte velgen met banden aanschaffen is het dan voordeliger om telkens all seasons banden om te leggen op de zwarte velg en dit weer te monteren op de auto of gewoon echt zomerbanden(zwart velg) en winterbanden(16inch standaard)?

Ik zou ook graag bredere banden willen waarop de zwarte velgen komen. Welke bandmaat raden jullie mij aan en welke merken? Waar kopen jullie je banden altijd?

Ik heb dit gevonden bijvoorbeeld:
http://www.online-velgen.nl/velgen/9170 ... antraciet/

17 inch Anzio Vision Antraciet velgen in combinatie met
Aplus A607 banden - 215/45/17 91W

549 euro Zoiets? met aparte winterbanden en velgen van de marktplaats bijvoorbeeld?

hwg

Bericht door hwg » 10 sep 2015, 07:21

Zijn de huidige banden echt aan vervanging toe of kan je het nog tot de winter redden?

Als je het nog tot de winter kan redden zou ik tot dan wachten met vervangen en dan 4 nieuwe winterbanden om de huidige velgen laten leggen. Dan kan je in het voorjaar volgend jaar een set nieuwe velgen + zomerbanden halen.
De voorgestelde velgen zullen prima passen, je kan alleen wel beter voor iets duurdere banden gaan. Een 1-serie rijd je toch voor de wegligging? ;-) dan moet je niet besparen op de banden.

Een goede site voor banden is bandenspotter.nl, die vergelijkt prijzen in diverse online winkels.

De laatste keer dat ik achterbanden kocht heb ze bij de Kwit-Flut laten vervangen, nooit meer.
Ze hadden nogal moeite met de runflats, ben er uiteindelijk 3x geweest voor het vervangen van 2 achterbanden. :(

mustiej70

Bericht door mustiej70 » 10 sep 2015, 08:54

Bedankt voor je tip. De banden zijn op de helft, ze kunnen rond 10k km nog mee denk ik.
Denk voor de volgende zomer zwarte velgen met iets duurdere band dan :D

De bandmaten van een auto ben ik nog niet bekend mee maar wat is het minimale en maximale maten van een velg en band voor een e87?(zoeken op MP gaat dan makkelijker)

emieltjuh

Bericht door emieltjuh » 11 sep 2015, 18:53

Dit is een handige site als je opzoek bent na originele BMW Velgen
http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Styling”