Welke banden?
Re: Welke banden?
*schopje*
We hebben inmiddels een hoop meer members en derhalve een hoop meer ervaringen, zijn er mensen die dit topic nog weer kunnen aanvullen met hun (extra) bevindingen ??
We hebben inmiddels een hoop meer members en derhalve een hoop meer ervaringen, zijn er mensen die dit topic nog weer kunnen aanvullen met hun (extra) bevindingen ??
Ik heb er drie banden ondergehad:
Michelin Pilot Sport PS2 (rondom gehad): erg goede band op zowel droog als nat. presteren zeer goed.
Pirelli P Zero Nero (achter gehad): slijtage gaat hard, presteren ruim voldoende.
Bridgestone RE050a (nu rondom): liggen er nu onder, erg prettige banden. Al is de E46 misschien iets te zwaar (had ze eerst onder een lichtere auto en toen bevielen ze mij wat beter).
Volgende keer dus weer de RE050a's of Pilot Sports.
Michelin Pilot Sport PS2 (rondom gehad): erg goede band op zowel droog als nat. presteren zeer goed.
Pirelli P Zero Nero (achter gehad): slijtage gaat hard, presteren ruim voldoende.
Bridgestone RE050a (nu rondom): liggen er nu onder, erg prettige banden. Al is de E46 misschien iets te zwaar (had ze eerst onder een lichtere auto en toen bevielen ze mij wat beter).
Volgende keer dus weer de RE050a's of Pilot Sports.
Ik rij nu al 15 maanden en 44.000 km met banden van het type Accelera Alpha (225/45 ZR 17 94WXL). Op zich een C-merk banden uit India (die standaard om een stel immitatievelgen zaten die toen heb gekocht) maar ben er zeer tevreden over! Vorige week nog even het profiel gemeten en er zit nog steeds 5 - 6 mm op (op naar de 100.000 km? ). Qua profielvorm zijn ze trouwens exact hetzelfde als Dunlop, een soort van Kloon dus eigenlijk met alleen wat harder rubber.
Ik moet wel zeggen dat ik niet constant het maximale uit de banden probeer te halen en redelijk beschaafd mijn 90%snelwegkilometers rij. In de wintermaanden hou ik er qua afstand wel rekening mee dat het niet de meest ideale banden zijn, maar gelukkig heb ik, mede ook dankzij de technische snufjes van BMW (ASC + DSC), bij nat/glad weer altijd netjes kunnen remmen bij onverwachtse situaties.
Ik moet wel zeggen dat ik niet constant het maximale uit de banden probeer te halen en redelijk beschaafd mijn 90%snelwegkilometers rij. In de wintermaanden hou ik er qua afstand wel rekening mee dat het niet de meest ideale banden zijn, maar gelukkig heb ik, mede ook dankzij de technische snufjes van BMW (ASC + DSC), bij nat/glad weer altijd netjes kunnen remmen bij onverwachtse situaties.
Ik heb zelf op andere fora ook heel goede dingen gehoord over Hankook, zijn Chinese banden, maar ze schijnen (naar horen zeggen) bij elk model dichter in de buurt te komen van de welbekende A merken, ook in de tests van Auto Motor und Sport doen ze het gewoon heel erg goed.
Iemand hier ook ervaringen mee :? ??
- blue-beemer
sinds een paar maanden nieuwe banden op de vooras, goodyear eagle F1 asymetric.
zeer tevreden over, als ze achter op zijn komen deze er ook op.
ook zeer goede resultaten bij verschillende tests
zeer tevreden over, als ze achter op zijn komen deze er ook op.
ook zeer goede resultaten bij verschillende tests
Oh ja, voor de volledige set immitatievelgen + banden betaalde ik € 699,- , dus ze hebben me omgerekend ca. € 65,- per band gekostMooggie schreef:Ik rij nu al 15 maanden en 44.000 km met banden van het type Accelera Alpha (225/45 ZR 17 94WXL). Op zich een C-merk banden uit India (die standaard om een stel immitatievelgen zaten die toen heb gekocht) maar ben er zeer tevreden over! Vorige week nog even het profiel gemeten en er zit nog steeds 5 - 6 mm op (op naar de 100.000 km? ). Qua profielvorm zijn ze trouwens exact hetzelfde als Dunlop, een soort van Kloon dus eigenlijk met alleen wat harder rubber.
Banden zijn je enige contact met de weg, samen met remmen zijn dat zaken waar ik nooit geld op zou besparen
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Heb Hankook op mijn Skoda gehad, prima banden.Griffendahl schreef:Ik heb zelf op andere fora ook heel goede dingen gehoord over Hankook, zijn Chinese banden, maar ze schijnen (naar horen zeggen) bij elk model dichter in de buurt te komen van de welbekende A merken, ook in de tests van Auto Motor und Sport doen ze het gewoon heel erg goed.
Ze zijn de laatste test volgens mijn garage beter als Conti's getest. (verkoopppraatje? is wel geloofwaardig gezien mijn ervaring ermee)
Heb nu Dunlop sportmaxx banden. Ook niets mis mee.
Achter heb ik contintental, maar één band heeft een klein plat vlak ofzo omdat ik bij lage snelheid steeds zo'n zoem hoor.(heb de band gecheckt, ziet er prima uit)
Michelin Pilot Sport PS2 - 225*45/17" Een fantastische band. Bij droog en nat erg veel grip. Mate van slijtage is nog onbekend.
Voorop Michelin pilots en achter Bridgestone Turanza's. Volgens mij wel oke, ik heb op deze auto nooit andere banden gehad dus ik kan het nergens mee vergelijken.
Wel c-merk banden op een andere auto gehad, kon daar niet eens normaal mee optrekken bij nat weer Nooit weer...
Wel c-merk banden op een andere auto gehad, kon daar niet eens normaal mee optrekken bij nat weer Nooit weer...
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Heb nu rondom michelin Pilot Sport 2.(225/45/17 en 245/40/17)
Heel fijne band: Stil, comfortabel en absoluut geen last van zoekerig weggedrag wat bij andere banden nogal eens voorkomt.
Vind alleen de slijtage erg hoog, vooral achterbanden slijten hard terwijl ik best wel rustig rij.. (kan ook niet echt hard met een 318 natuurlijk ).
KJ
Heel fijne band: Stil, comfortabel en absoluut geen last van zoekerig weggedrag wat bij andere banden nogal eens voorkomt.
Vind alleen de slijtage erg hoog, vooral achterbanden slijten hard terwijl ik best wel rustig rij.. (kan ook niet echt hard met een 318 natuurlijk ).
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II
-
Heren,
Ik heb een goed gevoel . Vandaag even 2 continental sportcontact 3 besteld!!!
Na 2x een prijsopgave van meer als 200 euro per band ben ik vandaag beland bij een oud vertrouwd adresje.
160 euro per band inclusief montage voor 225-40-18.. Ikke blij
Zoals hier te zien is en dat doen steeds meer fabrikanten tegenwoordig.. is dat de blokjes aan de zijkant met elkaar verbonden zijn. En niet meer los zijn zoals met de oudere types banden. Door het verbinden van de blokjes heb je een constant contact en neemt de kans op cuppen af/ verminderd...
Ik ben benieuwd en schijnt zeer goede band te zijn dus... I will see..
Als ie goed bevalt leg ik ze er achter ook om.
Voor mensen die ze nu ook willen hebben. ik heb ze besteld bij http://www.beterband.nl
Edited..... Ik heb ze eronder...... damn wat een verschil met die federal troep....
Ik heb een goed gevoel . Vandaag even 2 continental sportcontact 3 besteld!!!
Na 2x een prijsopgave van meer als 200 euro per band ben ik vandaag beland bij een oud vertrouwd adresje.
160 euro per band inclusief montage voor 225-40-18.. Ikke blij
Zoals hier te zien is en dat doen steeds meer fabrikanten tegenwoordig.. is dat de blokjes aan de zijkant met elkaar verbonden zijn. En niet meer los zijn zoals met de oudere types banden. Door het verbinden van de blokjes heb je een constant contact en neemt de kans op cuppen af/ verminderd...
Ik ben benieuwd en schijnt zeer goede band te zijn dus... I will see..
Als ie goed bevalt leg ik ze er achter ook om.
Voor mensen die ze nu ook willen hebben. ik heb ze besteld bij http://www.beterband.nl
Edited..... Ik heb ze eronder...... damn wat een verschil met die federal troep....
- largeproject
- Contacteer:
Krijg deze week 4 Maxxis banden om te testen(225/40-18),eens kijken wat het is.
Als ik ze moet kopen kostenze mij iets van €72 ex btw,maar btw hoef ik toch niet te betalen bij mijn werkgever.
Voor "onze" tuin en parkmachines gebruiken we veel Maxxis banden en die zijn best goed,maar goed das nog geen garantie dat ze ook goede autobanden maken.
Als ik ze moet kopen kostenze mij iets van €72 ex btw,maar btw hoef ik toch niet te betalen bij mijn werkgever.
Voor "onze" tuin en parkmachines gebruiken we veel Maxxis banden en die zijn best goed,maar goed das nog geen garantie dat ze ook goede autobanden maken.
- largeproject
- Contacteer:
KJ_bmw schreef:Heb nu rondom michelin Pilot Sport 2.(225/45/17 en 245/40/17)
KJ
Denk dat 245 te breed is,dan word door de g krachten de band in het midden meer naar buiten geslingert waar door je meer slijtage in het midden krijgt.
Een smaller band zal over de gehele breedte gelijkmatiger afslijten.
Ik sta ook weer voor een keuze ik heb nu pirelli zero nero's en bevallen mij heel goed, maar moet nu 2 nieuwe banden voor de achteras hebben.
Maar ik vraag me af of er nog beter banden zijn, ik heb namelijk zelf alleen ervaring met pirelli en tevreden maar misschien kan ik met een andere band nog meer tevreden zijn.
Ik moet nog maar eventjes kijken maar veel tijd heb ik niet meer haha
Maar ik vraag me af of er nog beter banden zijn, ik heb namelijk zelf alleen ervaring met pirelli en tevreden maar misschien kan ik met een andere band nog meer tevreden zijn.
Ik moet nog maar eventjes kijken maar veel tijd heb ik niet meer haha