stuurslot

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
donkeykong

stuurslot

Bericht door donkeykong » 18 aug 2015, 08:39

hai mensen,

heb een probleem met mijn stuurslot. van het weekend wilde ik gaan rijden, krijg ik de melding dat mijn stuurslot onder spanning staat en dat ik mijn stuur heen en weer moet bewegen om hem los te krijgen. nu lukt dit niet, hij zit gewoon in zijn stuurslot en ik heb gewoon met rechte wielen geparkeerd. de melding is geel en niet rood.

nu denk ik aan een aantal dingen,

1) accu is niet helemaal goed meer, na wat proberen kreeg ik tevens accu spanning laag. kan dit de oorzaak zijn? heeft dit te maken met het het spanning management en er te weinig voltage is?

2) stuurslot defect, is er iemand die dit met de bmw software de cas en foutneldingen kan wissen/updaten?
ik kan nu niks met me auto en als ik naar een garage moet dan moet im hem layen slepen. dat wil ik liever niet.

is er iemand in de buurt van almere die hem hem kan uitlezen met een laptop? ben zelf wel van plan om me te gaan verdiepen daarin maar zou graag eerst wat les willen hebben en dit probleem snel op willen lossen.

alvast bedankt en als je kan helpen graag via pm

bedankt

marcel

mk2niels

Re: stuurslot

Bericht door mk2niels » 21 aug 2015, 13:21

Waar staat de auto?

donkeykong

Bericht door donkeykong » 22 aug 2015, 08:04

ik kom uit almere, heb gisteren de batterij opgeladen en ik denk dat deze niet meer goed want hij was snel weer leeg. zou het kunnen dat het alleen aan de batterij ligt?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 23 aug 2015, 18:52

Stuurslot is een probleem bij de E9X, je bent niet de eerste die daar problemen mee heeft, ik vrees dat het vervangen word, kosten zouden zo rond de €700 liggen.

donkeykong

Bericht door donkeykong » 25 aug 2015, 16:25

klopt, alleen zijn er verschillende oorzaken en weer andere oplossingen. ik heb niet een defect maar een melding, het zou ook de CAS module kunnen zijn. Ik heb iemand nodig die ervaring heft met coderen en updaten in de buurt van almere. ik echt niet blindelings naar een dealer, want die willen je alleen maar je knaken. Ben toch echt teleurgesteld in de kwaliteit en support. BMW staat dus echt gewoon voor dokken :)
Ik kom zelf uit de Honda wereld en heb echt nog nooit en dan nog nooit iets gehad, maar ja die hebben ook niet van alles wat electronisch is :)

Patrick11021979

Bericht door Patrick11021979 » 02 sep 2015, 18:20

Cas module is het bijna nooit, 99 procent is de stuurslot de boesdoener.. Je zou hem in dit geval eerst moeten uitlezen, waarschijnlijk kan je dan een reset uitvoeren van de CAS/ELV en dan kan je weer sturen...

donkeykong

Bericht door donkeykong » 13 sep 2015, 18:10

hai allen, foutcode was a114, communicatie error, iets met sirene. bleek dat mijn passagierskant deurhendel kortsluiting maakte. men vervangt deze nu en gaat dan een software uodate uitvoeren. hij starte af en toe wel oo een gegeven moment, maar niet altijd. laten we hopen dat dit het is en hierna weer lekker kan rijden. wat een gezeik met de electronica en bmw :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”