Maartens 525d
Maartens 525d
Zo ik een E61 aangeschaft.. Nooit gedacht haha.
Na een paar maanden een X5 te hebben gehad maar deze steeds meer kuren begon te krijgen was ik de auto echt spuugzat. Als hij normaal reed was het een geweldige bak. Maar laat het 'normaal' rijden nu net het probleem zijn. Laatste 2 maanden stond hij meer in de garage dan voor de deur leek het wel. Nu doet hij het goed na wat reparaties maar toch het vertrouwen in de auto verloren. Kortom op zoek naar een andere.
Dat het een BMW moest blijven was geen twijfel over. Maar welke? Wilde graag terug diesel gaan rijden en een X5 diesel werd ik niet blij van de wegenbelasting.. Dus verder kijken. E39 vind ik een prachtig model (2 zelf gehad), de E61 vind ik niet super geslaagd. Aangezien de E39's toch wel op leeftijd raken op zoek naar een E91 of toch de E61.
Waarom dan toch een E61? Het interieur! Ziet er prachtig uit vind ik en dat zie ik toch het meest. Ons budget liet niet alles toe dus kom je uit bij diesels met wat hogere kilometerstanden. Toen bewust gaan zoeken op nette uitvoeringen. 'Te dik' uitziende E61's liet ik links liggen. Bij allemaal een slecht gevoel. Toen kwam ik mijn inmiddels aangeschafte tegen:
Zoals jullie zien geen poespas (nog) aan. Wel alle boekjes met beurten aanwezig, NAP, en
de storingen die hij aangaf (remblokken versleten, stuurkogel vervangen) worden op het moment verholpen. Al met al een goed gevoel bij!
Toekomstplannen met de auto zijn er zeker. Maar ga er eerst de winter 'gewoon' mee rijden. Hopelijk geen problemen dit keer!
De auto komt waarschijnlijk nog deze week in mijn bezit
Na een paar maanden een X5 te hebben gehad maar deze steeds meer kuren begon te krijgen was ik de auto echt spuugzat. Als hij normaal reed was het een geweldige bak. Maar laat het 'normaal' rijden nu net het probleem zijn. Laatste 2 maanden stond hij meer in de garage dan voor de deur leek het wel. Nu doet hij het goed na wat reparaties maar toch het vertrouwen in de auto verloren. Kortom op zoek naar een andere.
Dat het een BMW moest blijven was geen twijfel over. Maar welke? Wilde graag terug diesel gaan rijden en een X5 diesel werd ik niet blij van de wegenbelasting.. Dus verder kijken. E39 vind ik een prachtig model (2 zelf gehad), de E61 vind ik niet super geslaagd. Aangezien de E39's toch wel op leeftijd raken op zoek naar een E91 of toch de E61.
Waarom dan toch een E61? Het interieur! Ziet er prachtig uit vind ik en dat zie ik toch het meest. Ons budget liet niet alles toe dus kom je uit bij diesels met wat hogere kilometerstanden. Toen bewust gaan zoeken op nette uitvoeringen. 'Te dik' uitziende E61's liet ik links liggen. Bij allemaal een slecht gevoel. Toen kwam ik mijn inmiddels aangeschafte tegen:
Zoals jullie zien geen poespas (nog) aan. Wel alle boekjes met beurten aanwezig, NAP, en
de storingen die hij aangaf (remblokken versleten, stuurkogel vervangen) worden op het moment verholpen. Al met al een goed gevoel bij!
Toekomstplannen met de auto zijn er zeker. Maar ga er eerst de winter 'gewoon' mee rijden. Hopelijk geen problemen dit keer!
De auto komt waarschijnlijk nog deze week in mijn bezit
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Re: Toekomstig 525d rijder
Ik wens je veel geluk met deze!
Swirl flaps, zijn die al verwijderd?
Swirl flaps, zijn die al verwijderd?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Toekomstig 525d rijder
Ja zijn gelukkig er al uit! Nu hopen dat het panoramedak geen problemen oplevert! Nog meer tips iemand?
Re: Toekomstig 525d rijder
Mooie bimmer maar dat had ik al gezegd .
Als er een automaat in zit (die kans is groot denk) dan zou ik even checken of die al een beurtje heeft gehad. Er is ook wel een mogelijkheid om de koppelomvormer te testen maar dat moet je eens zoeken op het forum. Als je 100 of 120 rijdt met de CC aan en de toeren schommelen dan is sowieso je koppelomvormer aan de beurt als het goed is....
De krukaspoelie komt zo rond de 250K.
Wat is de kilometerstand nu?
Als er een automaat in zit (die kans is groot denk) dan zou ik even checken of die al een beurtje heeft gehad. Er is ook wel een mogelijkheid om de koppelomvormer te testen maar dat moet je eens zoeken op het forum. Als je 100 of 120 rijdt met de CC aan en de toeren schommelen dan is sowieso je koppelomvormer aan de beurt als het goed is....
De krukaspoelie komt zo rond de 250K.
Wat is de kilometerstand nu?
Re: Toekomstig 525d rijder
Bedankt voor de tips! Ga het gelijk checken als ik hem heb! Het is idd een automaat. Nu 328.000 km gelopen.. Net ingereden dus
Re: Toekomstig 525d rijder
Overigens gisteren een 'contract' moeten tekenen van mijn vriendin. Ze is de verschillende auto's een beetje beu
Re: Toekomstig 525d rijder
Komt me bekend voor...zoiets had ik ook alleen dan bij ons huis wat nu gebouwd gaat worden (hoefde van haar niet zo)
Re: Toekomstig 525d rijder
Haha 2 jaar moet ik het zien te redden met deze.. Jij met je huis wel iets langer denk? Haha
Re: Toekomstig 525d rijder
Een huishoudster en USA reis werden op tafel gegooid , eerst maar is kijken of er nog geld voor is
Re: Toekomstig 525d rijder
Haha maar dat klinkt niet slecht.. Maar met de Bimmer naar de USA? Dat is ff rijden
Re: Toekomstig 525d rijder
Bij de diesels ook altijd even checken of de koelvloeistof op temperatuur komt: 90+ graden op de snelweg. Niet tevreden zijn met 85 graden, moet echt boven de 90 graden komen.
Thermostaten (hoofd thermostaat en egr thermostaat) gaan vaak stuk bij diesels.
Dit kun je checken door in het geheime menu te gaan zoals wordt uitgelegd in onderstaand filmpje. Dit omdat er gewoonweg geen bruikbare temperatuur meter in het dashboard zit!
Kleine uitleg over dat vinnummer dat je moet optellen. Vin eindcijfers in het filmpje is: 68046. Deze laatste vijf cijfers moet je afzonderlijk bij elkaar op tellen, zodat je weet hoevaak je moet drukken bij de lock-code. In het filmpje is dit 24 keer, wat ook klopt: 6 + 8 + 0 + 4 + 6 = 24.
Thermostaten (hoofd thermostaat en egr thermostaat) gaan vaak stuk bij diesels.
Dit kun je checken door in het geheime menu te gaan zoals wordt uitgelegd in onderstaand filmpje. Dit omdat er gewoonweg geen bruikbare temperatuur meter in het dashboard zit!
Kleine uitleg over dat vinnummer dat je moet optellen. Vin eindcijfers in het filmpje is: 68046. Deze laatste vijf cijfers moet je afzonderlijk bij elkaar op tellen, zodat je weet hoevaak je moet drukken bij de lock-code. In het filmpje is dit 24 keer, wat ook klopt: 6 + 8 + 0 + 4 + 6 = 24.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Toekomstig 525d rijder
Bedankt voor de tip! Ga er gelijk mee aan de slag zodra ikhem heb!
Re: Toekomstig 525d rijder
Klinkt spannendQuadrantz schreef:Een huishoudster werd op tafel gegooid
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
Re: Toekomstig 525d rijder
Ja! Vertel daar eens wat meer over! Een en ander ondersteund door beeldmateriaal wordt zeer gewaardeerd!
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic