Ik ben de trotse eigenaresse van een e36 compact met een nette 290d km er op. De auto heeft altijd goed gereden (op een lekke koppakking na op 275d km, wat ook wel te begrijpen is haha). Alleen recent heeft er zich een probleem ontwikkeld en ik weet niet goed hoe ik het op moet lossen.
Het begon toen ik een keer bij een stoplicht aan het vertrekken was. De auto schokte, toeren vielen terug en mijn ASC lampje ging branden. Na de schok reed hij wel gewoon verder en na een paar minuten ging het ASC lamoje uit en ben ik zonder een centje pijn van Eindhoven naar Antwerpen gereden. Alleen de laatste tijd gebeurt het heel vaak. Het ASC lampje gaat niet altijd branden maar het gebeurt zeer regelmatig dat de toeren terug valken. Kon soms op een ritje van een kwartier 3 x voorkomen. De krukas toerental sensor bleek kapot te zijn, deze is vervangen, maar het was nog steeds. Bougies vervangen maar het gebeurt nog steeds (wel een stuk minder vaak dan eerst) maar het is nog niet over. De bougies waren wel aan de lichte kant qua kleur maar niks zorgwekkends. Ik heb zelf het idee dat het ook met de vochtigheid van het weer in verband staat maar dat kan ik ook totaal mis hebben

Ook is vorige winter de accu vervangen want als het erg had gevroren startte hij niet meer.
Nu was mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand misschien wat er moet gebeuren om het op te lossen?
Ik wil geen nieuwe kopen maar graag mijn mooie beemertje houden! Ik ben maar een studentje van 22 en ben zo blij met de compact.. Help!