Van Passat 3C naar BMW F11
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Wat kost dat grapje met die tacho? Lijkt mij ook een erg mooie optie.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Dat komt op € 800,00..... veel geld maar ik had nog wat over van het gereserveerde geld voor de tuning.... dus dan kan ik deze mod gelukkig ook doorvoeren...
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Dat lijkt me idd erg mooi, wel veel geld, maar is het wel waard denk ik
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Die 6WA tacho heb ik ook. Ik dacht dat deze standaard was, maar zie nu in mijn VIN lijst dat deze als optie besteld is geworden.
6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
Ik vind het een heel fijn instrumentenpaneel.
6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
Ik vind het een heel fijn instrumentenpaneel.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Die is het inderdaad..... met een display die aan de hele onderkant van de tacho doorloopt....
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Is inderdaad een erg fijn tellerhuis.
Krijg je een nieuw of gebruikt tellerhuis?
Krijg je een nieuw of gebruikt tellerhuis?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Zal een gebruikte zijn
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Gisterenmiddag ben ik terug geweest naar Amersfoort om de nieuwe ECU op te halen en terug in mijn auto te laten zetten. Deze lag nog bij Car Software Tuning in Huizen. Daarna doorgereden naar Unlimited Tuning om mijn oude ECU te verwisselen voor de nieuwe die nog gewoon origineel is.
Zodra de nieuwe ECU gemonteerd was en ik de auto startte heb was het waarschuwingslampje voor motormanagement weer uit. Ik heb afgesproken om eerst maar eens met de nieuwe ECU gewoon rond te rijden om te zien dat er niets meer naar boven zou komen van foutmeldingen.Tijd om te tunen had hij sowieso niet op dat moment en eerlijk gezegd was ik daar ook niet zo heel erg happig meer op.
Onderweg naar huis had ik al besloten om toch nog even door te rijden naar Son om even bij RS Tuning langs te gaan. Na een klein uurtje aan uitleg van Serge is me al een heleboel meer duidelijk geworden over hoe het tunen er in NL over het algemeen aan toe gaat. De gedrevenheid spat er bij Serge werkelijk waar van af en je kan merken dat hij heel goed weet waar hij het over heeft.
Binnenkort ga ik nog eens langs om wat uitgebreider uitleg te krijgen.....
Uiteraard overbodig om te zeggen dat ik alleen nog even wat administratieve dingen met Unlimited Tuning moet afhandelen, maar die hoeven mijn auto niet meer te tunen, zover ben ik al wel....
Verder heb ik gisteren te horen gekregen dat mijn nieuwe tacho over een paar dagen binnen zal zijn en ingebouwd kan worden.... binnenkort dus meer over de mods aan mijn auto....
Zodra de nieuwe ECU gemonteerd was en ik de auto startte heb was het waarschuwingslampje voor motormanagement weer uit. Ik heb afgesproken om eerst maar eens met de nieuwe ECU gewoon rond te rijden om te zien dat er niets meer naar boven zou komen van foutmeldingen.Tijd om te tunen had hij sowieso niet op dat moment en eerlijk gezegd was ik daar ook niet zo heel erg happig meer op.
Onderweg naar huis had ik al besloten om toch nog even door te rijden naar Son om even bij RS Tuning langs te gaan. Na een klein uurtje aan uitleg van Serge is me al een heleboel meer duidelijk geworden over hoe het tunen er in NL over het algemeen aan toe gaat. De gedrevenheid spat er bij Serge werkelijk waar van af en je kan merken dat hij heel goed weet waar hij het over heeft.
Binnenkort ga ik nog eens langs om wat uitgebreider uitleg te krijgen.....
Uiteraard overbodig om te zeggen dat ik alleen nog even wat administratieve dingen met Unlimited Tuning moet afhandelen, maar die hoeven mijn auto niet meer te tunen, zover ben ik al wel....
Verder heb ik gisteren te horen gekregen dat mijn nieuwe tacho over een paar dagen binnen zal zijn en ingebouwd kan worden.... binnenkort dus meer over de mods aan mijn auto....
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Het zal een eeuwige discussie blijven dat Tunen. Wel lullig dat betreffende partij het niet voor je heeft kunnen oplossen. Niettemin blijkt je budget een bodemloze put te zijn? Ik weet wat RS vraagt voor het Tunen en das ook niet echt cheap. Dan ook nog die teller unit..... het mag wat kosten
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ach.... ik had er rekening mee gehouden dat het tunen me € 1700 zou gaan kosten.... dus of ik nou € 475,00 betaal of € 220 meer, dat maakt dan ook niet heel erg veel meer uit toch? Zeker niet als je er dan een maatwerk tuning voor krijgt
Bovendien heb ik inmiddels wel een flinke tijd kunnen sparen in een apart potje voor mijn auto.... dus het is idd heel veel, maar meer omdat het nu allemaal dicht bij elkaar komt. Als ik het verspreid over een heel jaar, dan zou je dat niet zo snel zeggen....
Aan de andere kant.... hoor wie het zegt... Die CIC Professional was ook niet goedkoop
Bovendien heb ik inmiddels wel een flinke tijd kunnen sparen in een apart potje voor mijn auto.... dus het is idd heel veel, maar meer omdat het nu allemaal dicht bij elkaar komt. Als ik het verspreid over een heel jaar, dan zou je dat niet zo snel zeggen....
Aan de andere kant.... hoor wie het zegt... Die CIC Professional was ook niet goedkoop
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ik ben benieuwd naar je ervaringen bij RS, Bart is er ook erg te spreken over.
Maatwerk zal wel veel tijd in gaan zitten aangezien de computer dan meerdere keren in en uit gebouwd moet worden. Of kan hij inmiddels als via OBD?
Maatwerk zal wel veel tijd in gaan zitten aangezien de computer dan meerdere keren in en uit gebouwd moet worden. Of kan hij inmiddels als via OBD?
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Edgar, het type ECU van de BMW F11 moet altijd via Root... kan niet via OBD.... of ik moet hem wel heel erg verkeerd hebben begrepen.... Mijn ervaring met RS is momenteel al 100x beter dan willekeurig welk ander tuningbedrijf waar ik ooit eerder geweest ben....
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
CIC prof was €475, Emulator was €250 dus das nog altijd goedkoper als enkel je tuning
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Nee dat dacht ik ook al, vandaar ik denk dat het wel veel tijd inbeslag zou nemen met in en uitbouwen. Ik weet wel de auto's die Hartog voor mij op maat getuned heeft hij er een paar uur mee bezig is geweest, en dat waren auto's die nog wel via de obd gingen..jvdheuvel schreef:Edgar, het type ECU van de BMW F11 moet altijd via Root... kan niet via OBD.... of ik moet hem wel heel erg verkeerd hebben begrepen.... Mijn ervaring met RS is momenteel al 100x beter dan willekeurig welk ander tuningbedrijf waar ik ooit eerder geweest ben....
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Hoi,
Waarom niet gelijk een 535D gekocht? Niet lullig bedoeld maar ja toch gelul achteraf ( ) . Over het prijskaartje maar te zwijgen.
Trouwens loopt het single turboblok wat geraffineerder, dus toch nog een voordeel bij een nadeel.
Een mooie F11 en ik wens je veel rijplezier ; en mbt die M velgen, ja die staan veel beter
Groetjes, Patrick
Waarom niet gelijk een 535D gekocht? Niet lullig bedoeld maar ja toch gelul achteraf ( ) . Over het prijskaartje maar te zwijgen.
Trouwens loopt het single turboblok wat geraffineerder, dus toch nog een voordeel bij een nadeel.
Een mooie F11 en ik wens je veel rijplezier ; en mbt die M velgen, ja die staan veel beter
Groetjes, Patrick