BMW 530D E61 HE TitanGrau (Nw turbo, VVTchip 26-11)
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Gave foto's! Auto staat er erg netjes bij.. Kan ook zeker zonder Mpakket!
*een beetje bandenzwart had het afgemaakt
*een beetje bandenzwart had het afgemaakt
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Klopt, nog eens goed gekeken en zien er zwart uit, geen idee waar ik het dan gezien heb.tom_il schreef:Als het de gewone lci xenons zijn, zoals ik ze gezet heb, zit er niets in. De lens is zwart.
Dat zeker, maar....M.arco schreef:Gave foto's! Auto staat er erg netjes bij.. Kan ook zeker zonder Mpakket!
Het is toch ook geen waarom dan zo'n pakket, dat heb ik nooit begrepen dat wannabee gedrag, boor je dan ook een gat in je tank?
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
@RML84 Super auto zo, Een eibach set met style 128 doet het altijd goed. Het lijkt wel of jou styling 128 hyper zilver is gespoten....
@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.
@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
ojee, ik roep weer iets, maar weet niet waar die hangt blijkbaar.lekkerwijf1 schreef:@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.
Ik kreeg de indruk dat het meer uiterlijk plastic was, wannabee aka Johnny, ik heb het dus mis?
Maatje heeft een M5 V8 die nieuwe, wel heftig, maar niet mijn ding die kosten verbruik/onderhoud.
Ik ben meer van de wolf in schaapskleren, luxe van binnen, ouwe lul van buiten, totdat....
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
M-pakket kan het plastic uiterlijk zijn. Maar daar kan ook bij horen een M-onderstel, Zwart binnenhemel etc. Dit wordt op sommige e60/e61 standaard geleverd af fabriek. En er zijn vele forummers die een M-pakketje hebben en het kan zeer ingetogen lijken (Velgen maken een auto al gauw sjonny vind ik) Dit lijkt nog niet helemaal op een m5 pakket. Mijn huidige wagen is ook weer helemaal standaard van buiten. Maar van binnen (individual) zitten voor mij alle fijne opties erop. Plus de lekkere motor.MarcelN schreef:ojee, ik roep weer iets, maar weet niet waar die hangt blijkbaar.lekkerwijf1 schreef:@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.
Ik kreeg de indruk dat het meer uiterlijk plastic was, wannabee aka Johnny, ik heb het dus mis?
Maatje heeft een M5 V8 die nieuwe, wel heftig, maar niet mijn ding die kosten verbruik/onderhoud.
Ik ben meer van de wolf in schaapskleren, luxe van binnen, ouwe lul van buiten, totdat....
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
M-pakket is inderdaad heel iets anders als een wannabe M5-rijder .
M-uitvoering kan af-fabriek gekozen worden waarbij je wat mooie extra's krijgt zoals inderdaad een zwarte hemel en een M-stuur wat een FLINK verschil is met het standaard stuurtje. Het M-pakket kijkt een stuk sportiever (vind ik ) en maakt het niet zo'n oude lullen bak (is mijn mening ).
M-uitvoering kan af-fabriek gekozen worden waarbij je wat mooie extra's krijgt zoals inderdaad een zwarte hemel en een M-stuur wat een FLINK verschil is met het standaard stuurtje. Het M-pakket kijkt een stuk sportiever (vind ik ) en maakt het niet zo'n oude lullen bak (is mijn mening ).
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Je mag wel eens een sprint vergelijking doen met die ouwe lullenbak van mij?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Als die niet gechipt is zouden ze aardig gelijk op moeten gaan (heb nu 275pk) maar als die wel gechipt is leg ik het af .
Wolf in schaapskleren heeft ook wel wat maar ik vind de sportieve look toch wat mooier (vind ik dan he!!)
Wolf in schaapskleren heeft ook wel wat maar ik vind de sportieve look toch wat mooier (vind ik dan he!!)
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Ik heb slechts een eco tuninkje en ik ontbeer natuurlijk ook dat M-pakket, moet een makkie voor jouw M-line zijn toch?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
M.arco schreef:Gave foto's!
*een beetje bandenzwart had het afgemaakt
ssst. Je hebt gelijk maar ik ben door tijdnood afgehaakt bij dit stadium. De binnenkant moet ook nodig geruimd worden
Probeer vanmiddag de auto af te maken. Vrouw heeft hem nu mee
Ook moet ik mijn egr thermostaat nog vervangen want hij drinkt nu een liter koelvloeistof per 1000 km
Zit een scheurtje in de montagepunt van deze oude thermos en de vocht spatten zijn op de EGR koeler te zien.
Vwb mijn kleur 128, ik heb werkelijk geen idee. Ik heb ze zgan gekocht met de banden. Er zat en zit nog geen krasje op de velg maar kan ook geen verfkleur verschillen ontdekken. Wat zou het normaal moeten zijn dan qua kleur?lekkerwijf1 schreef:@RML84 Super auto zo, Een eibach set met style 128 doet het altijd goed. Het lijkt wel of jou styling 128 hyper zilver is gespoten....
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Aah ik heb nog ff rondgekeken en zie dat inmiddels de imitaties ook al in hyper zilver verkocht worden.(huiswerk niet goed gedaan) Wel vett een jaar of wat terug waren ze alleen in zilver te koop. staat hem goed in ieder geval
Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 sep 2015, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)
Dank je.... Toch kijk ik altijd om mij heen voor andere velgen. Deze blijven mooi, maar variatie ben ik ook wel van.
Voor alsnog moet ik een mooie set voor de winter gaan scoren. 18 inch met goed winterrubber.
Voor alsnog moet ik een mooie set voor de winter gaan scoren. 18 inch met goed winterrubber.
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
Re: BMW 530D E61 HE TitanGrau (Spruitstuk kapot)
Dinsdag werd ik verrast door een weigerende 5. Plof kwam ten gehore en de foutmelding verhoogde uitstoot kort daarvoor gehad. Onder de motorkap alles zwart en rijden ho maar.
Het spruitstuk was al ingescheurd maar nog niet drastisch. Nu kwam alles in een stroom versnelling. Onderweg al gebeld met VVT en die bestelden direct een nieuw gemodificeerd gietijzer spruitstuk. Ik kon direct terecht, ook al zaten ze al voor 6 weken volgeboekt.
Na wat sleutelen kwam het bericht dat mijn spruitstuk op meerdere plaatsten was gescheurd, inlaat slang van de turbo deels was gesmolten, kat en roetfilter verstopt zaten en mijn luchtfilter compleet zwart was.
Gisteren helemaal weer opgebouwd en een proef run op de bank. Haalde niet de standaard specs en vanmorgen verder op zoek gegaan naar de oorzaak. (202.6pk en 503.4NM)
Dpf, egr etc al dicht. Na chip getracht betere waarden te halen echter slechts 225pk en 560 koppel. Hopelijk, na de oorzaak gevonden te hebben, alsnog naar 250+ en 600 koppel.
Direct ook de thermostaat en een beurt erbij gegaan. 13e maand is al wel uitgegeven nu.
Service van VVT niets anders dan lof.
Vandaag nog even het bericht dat alles was nagelopen en de oorzaak, van het ontbrekende vermogen, gezocht moest worden in de turbo. Kennelijk toch ouderdom icm eventuele schade door de plof.
Een nieuwe ligt even niet in het financiele verschiet. Zoeken naar een jonge donor of een geldboom planten.
Hij rijdt wel gewoon goed nu echter moet ik het stellen met 202pk/503nm ipv 218/500. 16 paarden naar de slachtbank gegaan dus.
Anwb voor de sleep naar VVT
Een grote roet oase onder de klep
Lekker grind happen op de vluchtstrook
Ondanks een volle agenda, toch direct aan de slag om mij te helpen
Spruitstuk op meerdere punten gescheurd
Turboslang inlaattraject gesmolten door hete gassen en de propeller deels afgebroken en waarschijnlijk fijn gemaald door de turbo.
Luchtfilter wat korte tijd dienst heeft gedaan als roetfilter
Auto op de bank. Bleken dus wat paarden met pensioen gegaan te zijn
De grafiek waar ik eerst mee rond ga rijden.
Hij rijdt al wel veel beter dan hij daarvoor ooit gedaan had. Zowel roet als cat zaten propvol en niet meer te redden. Beiden leeg geklopt. Egr manueel en digitaal dicht. Eerst maar weer genieten van de 5, wellicht in een later stadium alsnog de tuning
Het spruitstuk was al ingescheurd maar nog niet drastisch. Nu kwam alles in een stroom versnelling. Onderweg al gebeld met VVT en die bestelden direct een nieuw gemodificeerd gietijzer spruitstuk. Ik kon direct terecht, ook al zaten ze al voor 6 weken volgeboekt.
Na wat sleutelen kwam het bericht dat mijn spruitstuk op meerdere plaatsten was gescheurd, inlaat slang van de turbo deels was gesmolten, kat en roetfilter verstopt zaten en mijn luchtfilter compleet zwart was.
Gisteren helemaal weer opgebouwd en een proef run op de bank. Haalde niet de standaard specs en vanmorgen verder op zoek gegaan naar de oorzaak. (202.6pk en 503.4NM)
Dpf, egr etc al dicht. Na chip getracht betere waarden te halen echter slechts 225pk en 560 koppel. Hopelijk, na de oorzaak gevonden te hebben, alsnog naar 250+ en 600 koppel.
Direct ook de thermostaat en een beurt erbij gegaan. 13e maand is al wel uitgegeven nu.
Service van VVT niets anders dan lof.
Vandaag nog even het bericht dat alles was nagelopen en de oorzaak, van het ontbrekende vermogen, gezocht moest worden in de turbo. Kennelijk toch ouderdom icm eventuele schade door de plof.
Een nieuwe ligt even niet in het financiele verschiet. Zoeken naar een jonge donor of een geldboom planten.
Hij rijdt wel gewoon goed nu echter moet ik het stellen met 202pk/503nm ipv 218/500. 16 paarden naar de slachtbank gegaan dus.
Anwb voor de sleep naar VVT
Een grote roet oase onder de klep
Lekker grind happen op de vluchtstrook
Ondanks een volle agenda, toch direct aan de slag om mij te helpen
Spruitstuk op meerdere punten gescheurd
Turboslang inlaattraject gesmolten door hete gassen en de propeller deels afgebroken en waarschijnlijk fijn gemaald door de turbo.
Luchtfilter wat korte tijd dienst heeft gedaan als roetfilter
Auto op de bank. Bleken dus wat paarden met pensioen gegaan te zijn
De grafiek waar ik eerst mee rond ga rijden.
Hij rijdt al wel veel beter dan hij daarvoor ooit gedaan had. Zowel roet als cat zaten propvol en niet meer te redden. Beiden leeg geklopt. Egr manueel en digitaal dicht. Eerst maar weer genieten van de 5, wellicht in een later stadium alsnog de tuning
Laatst gewijzigd door RML84 op 09 okt 2015, 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
Re: BMW 530D E61 HE TitanGrau (Spruitstuk kapot)
Vervelende dingen, aan de andere kant, hij is wel weer gereed voor een hoop plezierig kilometers
Wie weet komt er nog een 14e maand
Wie weet komt er nog een 14e maand
Re: BMW 530D E61 HE TitanGrau (Spruitstuk kapot)
Mag ik vragen wat de km stand is en gebeurt dit vaker bij de diesels?
Miijn vader heeft een 525d 2005 met nu 240k erop?
Miijn vader heeft een 525d 2005 met nu 240k erop?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!