Bart misschien E61 535D
Bart misschien E61 535D
Heren en Dames,
Mijn naam is Bart, ik komt uit Amstelveen, ben 40jr oud, vader van een dochter van 4 en 2 mannen van 10 maanden nu.
Ik ben een redelijke petrol head, heb veel aan auto's gesleuteld, maar wil de BMW niet zeld onderhouden. Qua autohobby rijd nu alleen nog offroad wedstrijden met een extreem geprepareerde offroader. (merk durf ik niet te zeggen ;-))
Het plan is deze week of volgende week een Y61 535 d aan te schaffen. Ik twijfel nog over een volvo V70-R, maar de BMW is zoveel meer "drivers-car".
Anyway, to be continued!
Groet
Bart
Mijn naam is Bart, ik komt uit Amstelveen, ben 40jr oud, vader van een dochter van 4 en 2 mannen van 10 maanden nu.
Ik ben een redelijke petrol head, heb veel aan auto's gesleuteld, maar wil de BMW niet zeld onderhouden. Qua autohobby rijd nu alleen nog offroad wedstrijden met een extreem geprepareerde offroader. (merk durf ik niet te zeggen ;-))
Het plan is deze week of volgende week een Y61 535 d aan te schaffen. Ik twijfel nog over een volvo V70-R, maar de BMW is zoveel meer "drivers-car".
Anyway, to be continued!
Groet
Bart
Re: Bart misschien E61 535D
Welkom Bart!
Ik denk dat je een E61 (touring dus) bedoeld
Zoek even naar de kwaaltjes van de E6x diesels op dit forum, staat genoeg op!
Suc6 met je zoektocht
Ik denk dat je een E61 (touring dus) bedoeld
Zoek even naar de kwaaltjes van de E6x diesels op dit forum, staat genoeg op!
Suc6 met je zoektocht
Re: Bart misschien E61 535D
Welkom hier Bart !
Ik ga natuurlijk zeggen dat je zowieso voor de E61 moet kiezen
Zorg wel voor een degelijke aankoopkeuring als je een 535D op het oog hebt, deze kennen nogal wat probleempjes, persoonlijk zou ik voor een 530D gaan, hangt er ook vanaf welke leeftijd, onderhoudshistorie en km-stand.
In ieder geval succes met je zoektocht en in het E60/E61 gedeelte vind je veel info over de dingen waar je op moet letten
p.s. ik heb je topictitel even gewijzigd voor het overzicht hier
Ik ga natuurlijk zeggen dat je zowieso voor de E61 moet kiezen
Zorg wel voor een degelijke aankoopkeuring als je een 535D op het oog hebt, deze kennen nogal wat probleempjes, persoonlijk zou ik voor een 530D gaan, hangt er ook vanaf welke leeftijd, onderhoudshistorie en km-stand.
In ieder geval succes met je zoektocht en in het E60/E61 gedeelte vind je veel info over de dingen waar je op moet letten
p.s. ik heb je topictitel even gewijzigd voor het overzicht hier
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Bart misschien E61 535D
Welkom Bart,
succes met je zoektocht naar jouw ideale wagen.
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige BMW een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement:
25 oktober 5-serie meeting
1 november winterwielen meet & greet
succes met je zoektocht naar jouw ideale wagen.
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige BMW een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement:
25 oktober 5-serie meeting
1 november winterwielen meet & greet
Re: Bart misschien E61 535D
Leuk om reacties te krijgen!
Een actief forum is zoooo prettig.
Ik ben wel een sukkel,
De Y61 is de nissan patrol type aanduiding van de assen die onder mijn ingekorte Range Rover gemonteerd zijn! Ik bedoel idd de E61, de touring dus!!
@Bart70, bedankt voor de correctie! haha.
Ik weet niet zeker of ik ooit nog in de gelegenheid kom om zo'n soort auto te rijden. En dan zegt het jongetje in mij, doe het dan ook goed, en ga voor de 535. Ik heb me er in verdiept, uiteraard kan alles stuk, maar ik begreep dat de punten vaan aandacht zijn:
-de bak en koppelomvormer
-de vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk
-het roetfilter rond de 200.000km
-panoramadakafwatering onderhouden
-carterontluchting
Ik ben van plan niet al te veel geld (ongeveer 10K €, wat opzicht wel veel geld is, maar voor zo'n auto niet) uitgegeven, en dan vervolgens de bovenstaande punten preventief aan te pakken. Hopelijk heb ik dan een beetje mazzel met een betrouwbare auto. Tevens ben ik van plan een aankoop keuring te doen bij de BMW voor 100 eutjes.
Groet
Bart
Een actief forum is zoooo prettig.
Ik ben wel een sukkel,
De Y61 is de nissan patrol type aanduiding van de assen die onder mijn ingekorte Range Rover gemonteerd zijn! Ik bedoel idd de E61, de touring dus!!
@Bart70, bedankt voor de correctie! haha.
Ik weet niet zeker of ik ooit nog in de gelegenheid kom om zo'n soort auto te rijden. En dan zegt het jongetje in mij, doe het dan ook goed, en ga voor de 535. Ik heb me er in verdiept, uiteraard kan alles stuk, maar ik begreep dat de punten vaan aandacht zijn:
-de bak en koppelomvormer
-de vlinderkleppen in het inlaatspruitstuk
-het roetfilter rond de 200.000km
-panoramadakafwatering onderhouden
-carterontluchting
Ik ben van plan niet al te veel geld (ongeveer 10K €, wat opzicht wel veel geld is, maar voor zo'n auto niet) uitgegeven, en dan vervolgens de bovenstaande punten preventief aan te pakken. Hopelijk heb ik dan een beetje mazzel met een betrouwbare auto. Tevens ben ik van plan een aankoop keuring te doen bij de BMW voor 100 eutjes.
Groet
Bart
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 12 nov 2010, 13:43
Re: Bart misschien E61 535D
Vergeet ook niet kabelbreuk achterklep, uitlaat spruitstuk (gaat scheuren, vervangen voor gietijzeren), turbo's en beide thermostaten, als je toch preventief bezig bent
Welke heb je op het oog?
Welke heb je op het oog?
Re: Bart misschien E61 535D
Uitlaat spruitstuk is alleen bij de 530D met 218pk. Dit is verbeterd vanaf de 231pk versie.
Bij de 535D is deze kwaal mij niet bekend.
De rest klopt helaas wel allemaal
Bij de 535D is deze kwaal mij niet bekend.
De rest klopt helaas wel allemaal
Re: Bart misschien E61 535D
Bovenstaande punten dus in de gaten houden Bart, perzoonlijk zou ik nog steeds voor de 530D gaan en deze desnoods chippen als je echt vermogen wilt, de 530D is al een behoorlijk beest en gaat echt niet vervelen.
Dus beter een wagen kopen waar het allemaal al gedaan is, of een goedkopere wagen en een flinke pot ernaast houden om het alsnog aan te pakken
Dus beter een wagen kopen waar het allemaal al gedaan is, of een goedkopere wagen en een flinke pot ernaast houden om het alsnog aan te pakken
Re: Bart misschien E61 535D
Nou, vooruit, doen we de thermostaten erbij.
Maar die kabelbreuk, die wacht ik mooi af tot het zover is, ja!!!
Maar dan is het toch wel een bruikbare, betrouwbare, snelle auto voor de komende 100.000 km????
Bart
ps: ik moet hem nog kopen, dus als je me bij het clubje wilt vraag svp met JA beantwoorden svp!!!
Maar die kabelbreuk, die wacht ik mooi af tot het zover is, ja!!!
Maar dan is het toch wel een bruikbare, betrouwbare, snelle auto voor de komende 100.000 km????
Bart
ps: ik moet hem nog kopen, dus als je me bij het clubje wilt vraag svp met JA beantwoorden svp!!!
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 12 nov 2010, 13:43
Re: Bart misschien E61 535D
Heerlijke wagens dus zeker doen!
O ja, nog 1, luchtbalgen en compressor achter vering
Zou ik ook pas doen als ze kapot zijn.
O ja, nog 1, luchtbalgen en compressor achter vering
Zou ik ook pas doen als ze kapot zijn.
Re: Bart misschien E61 535D
Hahaha, als je alles hebt aangepakt zijn het zeker betrouwbare wagens, althans, dat is mijn ervaring al heb ik dan geen diesel.Bacchus schreef: Bart
ps: ik moet hem nog kopen, dus als je me bij het clubje wilt vraag svp met JA beantwoorden svp!!!
En iedereen met een 5 serie is welkom bij de club
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: Bart misschien E61 535D
Gewoon een dikke 535D kiezen Bart, ontzettend fijne wagens!
Als je er een vindt zonder panoramadak heb je daar iig geen zorgen over, dat scheelt dan weer
Denk dat alle punten waar je op moet letten wel zo'n beetje genoemd zijn.
Als je een goede weet te vinden met al wat km ervaring heb je kans dat de meeste euvels al door vorige eigenaren zijn verholpen.. Scheelde bij mij in ieder geval de helft van het lijstje.
Succes met de zoektocht!
Als je er een vindt zonder panoramadak heb je daar iig geen zorgen over, dat scheelt dan weer
Denk dat alle punten waar je op moet letten wel zo'n beetje genoemd zijn.
Als je een goede weet te vinden met al wat km ervaring heb je kans dat de meeste euvels al door vorige eigenaren zijn verholpen.. Scheelde bij mij in ieder geval de helft van het lijstje.
Succes met de zoektocht!
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: Bart misschien E61 535D
Hallo Allemaal,
HAHAAAH, ik heb hem gekocht!!
Een mooie E61 535d uit 2005 met 178.000 km.
Auto ziet er gewoon nettjes en strak uit zonder achterstallig onderhoud of gekkigheid.
Ik ben er super blij mee! Het is de snelste auto die ik tot nu toe had, weer een stap sneller dan de Vulva V60 D5 die ik ooit reed. Maar ik moet zeggen door de luxe is de snelheidservaring niet zo groot. Je moet echt op de teller kijken als je een snelweg op accelereert, want voor je het weet voeg je met 170 in. En dat is soms al "rijbewijsinvoordering-speed" En dan doe je echt niet gek hoor, dan kom je niet boven de 3000 toeren uit.
Totaal geen turbogat ook. Echt wel heel indrukwekkende techniek van BMW. Je leest soms van problemen met een duw uit de automaat… Die duw heb ik bij elk toerental bij elke snelheid als ik het gaspedaal 5mm naar beneden doe!
Het moge duidelijk zijn, ik ben blij!
Ik kreeg van te voren een waarschuwing van de verkoper, dat het goed is om de auto zo nu en dan als ie goed warm is goed de sporen te geven, maar dat dat in Nederland eigenlijk niet te doen is met deze auto. En ik dacht ja ja ja, tuurlijk. Maar ik moet toegeven, het ding gaat zo makkelijk zo verschrikkelijk hard… hij heeft gelijk. 10-20 seconden lang de 200 aantikken lukt wel. Maar 5 minuten lang 3500 - 4000 toeren draaien… dat lukt never nooit niet! Misschien op de afsluitdijk als het rustig is??? Problemen problemen mensen!
Nu gaan jullie natuurlijk om foto's vragen??
Ik zal eens een poging gaan wagen een dezer dagen!
Met grote groet
Bart
HAHAAAH, ik heb hem gekocht!!
Een mooie E61 535d uit 2005 met 178.000 km.
Auto ziet er gewoon nettjes en strak uit zonder achterstallig onderhoud of gekkigheid.
Ik ben er super blij mee! Het is de snelste auto die ik tot nu toe had, weer een stap sneller dan de Vulva V60 D5 die ik ooit reed. Maar ik moet zeggen door de luxe is de snelheidservaring niet zo groot. Je moet echt op de teller kijken als je een snelweg op accelereert, want voor je het weet voeg je met 170 in. En dat is soms al "rijbewijsinvoordering-speed" En dan doe je echt niet gek hoor, dan kom je niet boven de 3000 toeren uit.
Totaal geen turbogat ook. Echt wel heel indrukwekkende techniek van BMW. Je leest soms van problemen met een duw uit de automaat… Die duw heb ik bij elk toerental bij elke snelheid als ik het gaspedaal 5mm naar beneden doe!
Het moge duidelijk zijn, ik ben blij!
Ik kreeg van te voren een waarschuwing van de verkoper, dat het goed is om de auto zo nu en dan als ie goed warm is goed de sporen te geven, maar dat dat in Nederland eigenlijk niet te doen is met deze auto. En ik dacht ja ja ja, tuurlijk. Maar ik moet toegeven, het ding gaat zo makkelijk zo verschrikkelijk hard… hij heeft gelijk. 10-20 seconden lang de 200 aantikken lukt wel. Maar 5 minuten lang 3500 - 4000 toeren draaien… dat lukt never nooit niet! Misschien op de afsluitdijk als het rustig is??? Problemen problemen mensen!
Nu gaan jullie natuurlijk om foto's vragen??
Ik zal eens een poging gaan wagen een dezer dagen!
Met grote groet
Bart
Re: Bart misschien E61 535D
Mooie aankoop.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23