Gek tikkend geluid bij stekkertje
-
Gek tikkend geluid bij stekkertje
Hallo heren!
Als mijn E36 316i net keurig en wel staat ingeparkeert, en ik onder het genot van een fijn muziekje trots naar het embleem op mijn stuur kijk valt mij ineens een hinderlijk tikje op.
De motor staat uit, maar onder de kap is een duidelijk tikje hoorbaar. Ik heb de motorklep open gedaan en het getik opgespoort: Het tikje komt uit een plastic 'stekkertje' waar 3 gele draadjes ingaan. De stekker zit op een stukje ijzer waar 2 slangen in gaan. Het lijkt een soort elektisch gestuurd ventiel. Het stekkertje bevind zich laag, achter de motor..
Foto uploaden lukte niet, beniewd of deze uitleg voldoende is.. En anders zal ik morgen een goed gaan zitten voor die foto..
Alvast enorm bedankt! Ben heel beniewd wat het zal zijn!
Als mijn E36 316i net keurig en wel staat ingeparkeert, en ik onder het genot van een fijn muziekje trots naar het embleem op mijn stuur kijk valt mij ineens een hinderlijk tikje op.
De motor staat uit, maar onder de kap is een duidelijk tikje hoorbaar. Ik heb de motorklep open gedaan en het getik opgespoort: Het tikje komt uit een plastic 'stekkertje' waar 3 gele draadjes ingaan. De stekker zit op een stukje ijzer waar 2 slangen in gaan. Het lijkt een soort elektisch gestuurd ventiel. Het stekkertje bevind zich laag, achter de motor..
Foto uploaden lukte niet, beniewd of deze uitleg voldoende is.. En anders zal ik morgen een goed gaan zitten voor die foto..
Alvast enorm bedankt! Ben heel beniewd wat het zal zijn!
Re: Gek tikkend geluid bij stekkertje
Toevallig je kachelklep? want dan is je kachelradiator niet goed ontlucht bij mij wil die dan wel eens gaan bonken en dat voel ik dan ook in mijn rempedaal.
Even temp op 32 zetten en vol laten draaien kijken of het dan ophoud.
Even temp op 32 zetten en vol laten draaien kijken of het dan ophoud.
Laatst gewijzigd door Sjeppie op 23 sep 2015, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Kachelkraan idd met climate control. Zonder climate control zijn het maar 2 draden.
Reden van het tikken kan ik je niet geven.
Reden van het tikken kan ik je niet geven.
One life, live it!
-
Tijdje op 32 graden laten blazen heeft het probleem inderdaad verholpen, super bedankt voor het meedenken!! 

Hou even je KVS stand in de gaten aangezien je dus nog wat lucht in je systeem had. Als het terug komt weer het zelfde riedeltje doen.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
halo ik herken dit ook ik zou het eerder als een klonk beschrijven, ook voelbaar in mijn rempedaal, en mijn koelvloeistof lekt iets weg dus lijkt mij dat het daardoor komt, ik heb alleen geen climate control of airco, als ik gewoon mijn verwarming op het warms en hards zet, zou dit het dan ook oplossen
Het gaat dan ook om je kachelradiator dus ongeacht welke optie je hebt word die gebruikt.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
Inmiddels een flinke tijd verder,
het tikken was er af en toe en dan liet ik het weer verdwijnen door het warm te maken.
Tot ik vanavond ineens merkte dat de aanjager niet meer warm werd! Hij blijft zo nu en dan ook weer tikken..
Aanjager werd daarna wel weer ineens warm, maar met de winter in het vooruitzicht wil ik dit probleem kosten wat kost oplossen. Ik haat het zoiezo altijd enorm als er iets niet helemaal klopt aan mn auto, kan ik me enorm aan irriteren
...
Maargoed! Welke stappen moet ik nemen? Kachelventiel vervangen, KVS opnieuw op peil brengen en ontluchten?
Voor zover ik weet lekt mn bimmer geen KVS!
het tikken was er af en toe en dan liet ik het weer verdwijnen door het warm te maken.
Tot ik vanavond ineens merkte dat de aanjager niet meer warm werd! Hij blijft zo nu en dan ook weer tikken..
Aanjager werd daarna wel weer ineens warm, maar met de winter in het vooruitzicht wil ik dit probleem kosten wat kost oplossen. Ik haat het zoiezo altijd enorm als er iets niet helemaal klopt aan mn auto, kan ik me enorm aan irriteren

Maargoed! Welke stappen moet ik nemen? Kachelventiel vervangen, KVS opnieuw op peil brengen en ontluchten?
Voor zover ik weet lekt mn bimmer geen KVS!
-
Ik heb overigens ook sinds kort een soort rateltje in mn clima, hij ratelt afhankelijk van de snelheid van de blowers..
Ik hoopte dat hij net zo plots als hij begon met ratelen ook weer zou stoppen, maar voorlopig ratelt hij lekker door .. Als iemand daar iets van weet; brand los!
Ik hoopte dat hij net zo plots als hij begon met ratelen ook weer zou stoppen, maar voorlopig ratelt hij lekker door .. Als iemand daar iets van weet; brand los!
Kachelmotor/blower. Inspuiten kan maar grote kans dat het terug kom, ik heb de mijne toen ook vervangen om die reden, maar een erg fijn werkje is dat niet.