BMW 330d Touring
Re: BMW 330d Touring
Slim gedaan met de achterlichten en hopelijk valt alles mee met de motorschade!
Re: BMW 330d Touring
Dat is niet best zo'n motorschade. Nu maar hopen dat het meevalt.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW 330d Touring
Nou even een update,
De bimmer staat nu even zielig te zijn zonder neus..
En zonder motor
De ketting is dus echt gebroken en lag onder in het blok
En de 2 zuigers hebben op de kleppen gestaan je ziet daarvan een afdruk maar verder geen schade aan de zuigers
Daardoor is er 1 nokas krom, 1 tuimelaar afgebroken (die een hap uit de kop heeft geslagen) en 1 boutje gebroken.
Maar ondanks deze schade is het onderblok gelukkig nog heel en de drijfstangen niet krom want alle zuigers komen netjes op de goede hoogte
Er komen overigens een hoop onderdelen uit zo'n auto:
Nu komen er een nieuwe kop, nokassen, koppeling, gloeibougies, gloei stuurapparaat en pakkingen natuurlijk. Daarnaast gaan er blindplaatjes in ipv de swirl flaps. De inlaat en erg waren erg schoon voor een motor met 200k km (zal ik nog een foto van maken) maar vooral de erg was gewoon schoon.
De bimmer staat nu even zielig te zijn zonder neus..
En zonder motor
De ketting is dus echt gebroken en lag onder in het blok
En de 2 zuigers hebben op de kleppen gestaan je ziet daarvan een afdruk maar verder geen schade aan de zuigers
Daardoor is er 1 nokas krom, 1 tuimelaar afgebroken (die een hap uit de kop heeft geslagen) en 1 boutje gebroken.
Maar ondanks deze schade is het onderblok gelukkig nog heel en de drijfstangen niet krom want alle zuigers komen netjes op de goede hoogte
Er komen overigens een hoop onderdelen uit zo'n auto:
Nu komen er een nieuwe kop, nokassen, koppeling, gloeibougies, gloei stuurapparaat en pakkingen natuurlijk. Daarnaast gaan er blindplaatjes in ipv de swirl flaps. De inlaat en erg waren erg schoon voor een motor met 200k km (zal ik nog een foto van maken) maar vooral de erg was gewoon schoon.
Niets rijdt zo fijn als een 6-in-lijn
Re: BMW 330d Touring
Au dat doet pijn om te zien.
Ik heb zojuist ook een E91 325d uit 04/2008 met 141k op de klok gekocht.
Heeft het zin om die ketting preventief te vervangen?
Ik heb zojuist ook een E91 325d uit 04/2008 met 141k op de klok gekocht.
Heeft het zin om die ketting preventief te vervangen?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: BMW 330d Touring
Dat is balen succes met het herstel. ik hoop dat je voor de rest geen schade vindt.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 330d Touring
Leooo schreef:Au dat doet pijn om te zien.
Ik heb zojuist ook een E91 325d uit 04/2008 met 141k op de klok gekocht.
Heeft het zin om die ketting preventief te vervangen?
Een ketting kan altijd breken, om deze nou preventief te gaan vervangen lijkt me wat ver gaan.
Re: BMW 330d Touring
Zo'n motorschade is altijd zwaar klote en ergens heb ik mog mazzel gehad dat dit "maar" deze schade heeft opgelevert. Wat betreft het preventief vervangen van de kettingen, ik had het niet gedaan, de 6-cilinder diesel motoren van bmw hebben normaal gesproken geen last van gebroken kettingen (op enkele uitzonderingen na) alleen bij de 4-cilinder N47 motoren was het een probleem maar daar schijnt ook een terugroep actie voor geweest te zijn.
Voordeel van dat je motorblok eruit is, is dat je eventueele verborgen schades had kunnen vinden en die heb ik gelukkig niet gevonden. Ook kon ik zien dat de wervel klepjes nog goed zijn, geen speling hebben en schoon zijn toch ondanks dat dit de verstevigde versie is neem ik het zeker voor het onzekere en komen er blind plaatjes in. Ook de egr was perfect schoon maar daar zal ik later deze week nog een paar fototjes van uploaden.
Voordeel van dat je motorblok eruit is, is dat je eventueele verborgen schades had kunnen vinden en die heb ik gelukkig niet gevonden. Ook kon ik zien dat de wervel klepjes nog goed zijn, geen speling hebben en schoon zijn toch ondanks dat dit de verstevigde versie is neem ik het zeker voor het onzekere en komen er blind plaatjes in. Ook de egr was perfect schoon maar daar zal ik later deze week nog een paar fototjes van uploaden.
Niets rijdt zo fijn als een 6-in-lijn
Re: BMW 330d Touring
Gelukkig dat het nog enigszins mee valt! Hopelijk is ie snel weer opgelapt en vallen de kosten mee
Re: BMW 330d Touring
Nou zaterdag ga ik een gereviseerde kop en nokassen ophalen bij een bedrijf in duitsland die het maar al te leuk vind dat ik helemaal uit nederland daar heen kom. Hij zei zelfs dat als ik het leuk vond hij me een rondleiding door het bedrijf zou geven, en dat lijkt mij zeker leuk ben wel benieuwd wat en hoe ze het doen.
Daarnaast heeft m'n garage de rest van de onderdelen besteld. Zelf heb ik het inlaat spruitstuk en de egr mee naar huis genomen, die ga ik schoon maken en zet er blindplaatjes in ipv de wervelklepjes. Ook is er besloten dat we gelijk alle lager schalen vervangen. En als hij dan weer in elkaar zit hoop ik er nog een paar ton fijn mee te kunnen sturen.
Hier nog een paar fototjes van het inlaatspruitstuk, gasklep en egr klep:
Het meest smerige wervelklepje open
En dezelfde maar dan dicht
Gasklep met daar achter de egr (gaat nog uit elkaar)
En een inlaat kanaal
Zelf vind ik het eigenlijk wel mee vallen hoe smerig het allemaal is of zie ik dat verkeerd?
Oh en... Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Remmenreiniger of beter een speciale cleaner voor dit soort zooi?
Daarnaast heeft m'n garage de rest van de onderdelen besteld. Zelf heb ik het inlaat spruitstuk en de egr mee naar huis genomen, die ga ik schoon maken en zet er blindplaatjes in ipv de wervelklepjes. Ook is er besloten dat we gelijk alle lager schalen vervangen. En als hij dan weer in elkaar zit hoop ik er nog een paar ton fijn mee te kunnen sturen.
Hier nog een paar fototjes van het inlaatspruitstuk, gasklep en egr klep:
Het meest smerige wervelklepje open
En dezelfde maar dan dicht
Gasklep met daar achter de egr (gaat nog uit elkaar)
En een inlaat kanaal
Zelf vind ik het eigenlijk wel mee vallen hoe smerig het allemaal is of zie ik dat verkeerd?
Oh en... Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Remmenreiniger of beter een speciale cleaner voor dit soort zooi?
Niets rijdt zo fijn als een 6-in-lijn
Re: BMW 330d Touring
update
De cilinderkop, nokassen en blindplaatjes zijn vandaag binnen gekomen. Het opbouwen kan beginnen
Helaas kon het post bedrijf niet zo goed omgaan met het paket en hebben ze de in kilometers bubeltjesplastic gepakte kop waarschijnlijk laten vallen wat betekend dat er nu 2 draadeinden krom zijn
Verder is de kop helemaal perfect
Blindplaatjes erin:
De cilinderkop, nokassen en blindplaatjes zijn vandaag binnen gekomen. Het opbouwen kan beginnen
Helaas kon het post bedrijf niet zo goed omgaan met het paket en hebben ze de in kilometers bubeltjesplastic gepakte kop waarschijnlijk laten vallen wat betekend dat er nu 2 draadeinden krom zijn
Verder is de kop helemaal perfect
Blindplaatjes erin:
Niets rijdt zo fijn als een 6-in-lijn
Re: BMW 330d Touring
Afgelopen woensdag heb ik de auto weer terug gekregen.
En hij rijdt weer super ! Nu de aankomende 2000km in rijden omdat de lagerschalen ed. ook zijn vervangen.
En hij rijdt weer super ! Nu de aankomende 2000km in rijden omdat de lagerschalen ed. ook zijn vervangen.
Niets rijdt zo fijn als een 6-in-lijn
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:32
Re: BMW 330d Touring
Top dat hij weer gerepareerd is, nu weer lekker genieten
Re: BMW 330d Touring
Mooie cylinderkop en zoals hier boven staat nu weer genieten.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW 330d Touring
Respect dat je hem weer hebt laten repareren, zal niet weinig gekost hebben, super gedaan en zoals de rest al schrijft, lekker genieten weer !
Re: BMW 330d Touring
balen van de schade maar wel mooi om alles zo uit elkaar te zien en de motor is nu weer als nieuw natuurlijk straks weer veel km maken